
Toυ Βαλέντιου Βαλεντή, Chairman και CEO της Pyxis Tankers Inc.
Τα πλοία μεταφοράς παραγώγων πετρελαίου (product tankers) είναι βασικός κρίκος στη διεθνή ενεργειακή αλυσίδα, δεδομένης της αυξημένης μεταφορικής δυνατότητάς τους σε προϊόντα πετρελαίου, ελαφρών χημικών αλλά και φυτικών ελαίων. Όπως όλοι οι ναυτιλιακοί κλάδοι, είναι ένας τομέας άκρως ανταγωνιστικός, με αποδόσεις που εξαρτώνται από τη ζήτηση προϊόντων (demand) σε συνδυασμό με τον αριθμό υπαρχόντων και υπό παραλαβή νέων πλοίων (vessel supply), δηλαδή την αύξηση ή τη μείωση της συνολικής χωρητικότητας.
Η χρονιά που διανύουμε άρχισε με τους καλύτερους οιωνούς για την αγορά μας, με τη ζήτηση σε υψηλά επίπεδα, ιδίως για diesel και LSFO, λόγω και του κανονισμού IMO 2020, που, σε συνδυασμό με την προβλεπόμενη χαμηλή παράδοση νεότευκτων, μας έκανε αισιόδοξους για την πολυπόθητη βιώσιμη ανάκαμψη του κλάδου.
Δυστυχώς, λόγω της πανδημίας και του «κλεισίματος» των οικονομιών (lockdown) και φυσικά της ολικής απαγόρευσης των μετακινήσεων, η ζήτηση για περισσότερα από τα middle distillates, ιδίως η βενζίνη και το jet fuel, υπέστη πτώση της τάξης του -30% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. Η μόνη περίοδος όπου οι ναύλοι ανέβηκαν σημαντικά ήταν για ένα μικρό διάστημα (τέλη Απριλίου-αρχές Μαΐου), λόγω της αυξημένης ζήτησης για πλοία αποθήκευσης για ακατέργαστο αλλά και προϊόντα πετρελαίου, απόρροια της τεράστιας πτώσης των τιμών του πετρελαίου, και της εμπορικής ευκαιρίας (contango) που αυτή δημιούργησε.
Απόσπασμα από το άρθρο του κ. Βαλέντιου Βαλεντή με τίτλο «Product tankers: Ένα βασικός κρίκος στη διεθνή ενεργειακή αλυσίδα». Ολόκληρο το άρθρο μπορείτε να το διαβάσετε στο τεύχος Οκτωβρίου των Ναυτικών Χρονικών, σελ. 86. Για να εγγραφείτε συνδρομητές στα Ναυτικά Χρονικά μπορείτε να πατήσετε εδώ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνέντευξη του Αρχηγού Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. Αντιναυάρχου Λ.Σ. Τρύφωνα Κοντιζά
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ