Η εταιρεία MAN Energy Solutions ανακοίνωσε τη μελλοντική διάθεση ενός νέου συστήματος επανακυκλοφορίας καυσαερίων (EGR). Κατά τη λειτουργία του, το εν λόγω σύστημα περιορίζει τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) και πρακτικά διασφαλίζει τη συμμόρφωση των ναυτικών κινητήρων με τους κανονισμούς IMO Tier III.
Το νέο σύστημα EGR θα είναι συμβατό με τη νέα δίχρονη βραδύστροφη B&W ME-GA μηχανή της ΜΑΝ, η οποία αναπτύσσεται στο ερευνητικό κέντρο της Κοπεγχάγης και θα αποτελέσει την εναλλακτική έκδοση, κύκλου καύσης Otto, της πιο γνωστής μηχανής διπλού καυσίμου ME-GI της MAN.
Με την εφαρμογή του συστήματος EGR, η συμμόρφωση με τους κανονισμούς εκπομπών θα εξασφαλίζεται τόσο σε περιπτώσεις λειτουργίας της μηχανής με συμβατικό όσο και με LNG καύσιμο. Σύμφωνα με τη MAN Energy Solutions, το νέο σύστημα δύναται να μειώσει έως και 3% την ειδική κατανάλωση LNG καυσίμου και έως 5% την ειδική κατανάλωση συμβατικού καυσίμου.
Επιπρόσθετα, η εταιρεία εκτιμά ότι η παρουσία του εν λόγω συστήματος θα επιλύσει συγκεκριμένα ζητήματα προανάφλεξης σε κινητήρες κύκλου καύσης Otto, καθώς και ότι θα σημειώνεται μείωση 30-50% του φαινομένου methane slip, το οποίο αφορά την αποδέσμευση άκαυστης ποσότητας μεθανίου στο περιβάλλον.
Η κυκλοφορία του νέου συστήματος EGR αναμένεται παράλληλα με την εμπορική κυκλοφορία της μηχανής διπλού καυσίμου ME-GA (χαμηλής πίεσης), προς το τέλος του 2021. Σύμφωνα με την εταιρεία, η ταυτόχρονη εφαρμογή και συνεργασία των δύο μηχανολογικών συστημάτων θα αποτελέσει μια ολοκληρωμένη λύση για τα LNG carriers, τα οποία θα μπορούν να αξιοποιούν τις ποσότητες εξατμιζόμενου LNG φορτίου (Boil-off gas) ως καύσιμο και ταυτόχρονα να διατηρούν χαμηλά τους λειτουργικούς ρύπους τους.
Φωτό: www.man-es.com