
Ομάδα ερευνητών του Πανεπιστημίου Penn State θεωρούν ότι συνδυαστικά οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας του ήλιου, του ανέμου και της θάλασσας μπορούν να συμβάλουν στην παραγωγή καύσιμου υδρογόνου. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μελέτη, το υδρογόνο θα προέλθει από μια τεχνολογία που θα διαχωρίζει το θαλασσινό νερό σε οξυγόνο και υδρογόνο.
Οι ερευνητές, για να επιτύχουν τον διαχωρισμό του νερού σε υδρογόνο και οξυγόνο, χρησιμοποίησαν μια ειδική ημιδιαπερατή μεμβράνη προς τον καθαρισμό των υδάτων κατά τη διάρκεια της αντίστροφης ώσμωσης. Σύμφωνα με τον καθηγητή Bruce Logan, ανανεώσιμη ενέργεια είναι δυνατόν να προέρχεται από το νερό και ειδικότερα από το θαλασσινό, που δεν είναι πόσιμο.
Η μεμβράνη RO που χρησιμοποιήθηκε συνέβαλε στον διαχωρισμό των μεγάλων ιόντων χλωρίου, αποτρέποντας την παραγωγή αερίου χλωρίου. Οι ερευνητές τελικά χρησιμοποίησαν δύο διαφορετικά είδη από τις μεμβράνες RO, που υπάρχουν διαθέσιμα στην αγορά, εξάγοντας διαφορετικά αξιοποιήσιμα αποτελέσματα.
Το Πανεπιστήμιο Penn State και η ερευνητική ομάδα που ασχολήθηκε με την παραγωγή του νέου καυσίμου έλαβαν χορηγία 300.000 δολαρίων από το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (NSF), ώστε να συνεχίσουν τη διερεύνηση του νέου καυσίμου, που θα συμβάλει κατά πολύ στη μείωση των εκπομπών άνθρακα.
Η δημιουργία ανανεώσιμου υδρογόνου θα αποτελέσει εξέλιξη-ορόσημο. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Σαουδική Αραβία έχει επενδύσει 5 δισ. δολάρια για την ανάπτυξη μονάδας παραγωγής υδρογόνου που θα αξιοποιεί θαλασσινό νερό. Αν τελικά υλοποιηθεί το προαναφερθέν εγχείρημα, η διαδικασία αφαλάτωσης του θαλασσινού νερού, η οποία είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα, θα είναι δυνατόν να παρακαμφθεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Με γαλλικό άρωμα συνεχίζεται το μπαράζ συμφωνιών της εθνικής εταιρείας φυσικού αερίου της Νότιας Κορέας, KOGAS, για την εξασφάλιση εισαγωγών LNG. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ