
Ομάδα ερευνητών του Πανεπιστημίου Penn State θεωρούν ότι συνδυαστικά οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας του ήλιου, του ανέμου και της θάλασσας μπορούν να συμβάλουν στην παραγωγή καύσιμου υδρογόνου. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μελέτη, το υδρογόνο θα προέλθει από μια τεχνολογία που θα διαχωρίζει το θαλασσινό νερό σε οξυγόνο και υδρογόνο.
Οι ερευνητές, για να επιτύχουν τον διαχωρισμό του νερού σε υδρογόνο και οξυγόνο, χρησιμοποίησαν μια ειδική ημιδιαπερατή μεμβράνη προς τον καθαρισμό των υδάτων κατά τη διάρκεια της αντίστροφης ώσμωσης. Σύμφωνα με τον καθηγητή Bruce Logan, ανανεώσιμη ενέργεια είναι δυνατόν να προέρχεται από το νερό και ειδικότερα από το θαλασσινό, που δεν είναι πόσιμο.
Η μεμβράνη RO που χρησιμοποιήθηκε συνέβαλε στον διαχωρισμό των μεγάλων ιόντων χλωρίου, αποτρέποντας την παραγωγή αερίου χλωρίου. Οι ερευνητές τελικά χρησιμοποίησαν δύο διαφορετικά είδη από τις μεμβράνες RO, που υπάρχουν διαθέσιμα στην αγορά, εξάγοντας διαφορετικά αξιοποιήσιμα αποτελέσματα.
Το Πανεπιστήμιο Penn State και η ερευνητική ομάδα που ασχολήθηκε με την παραγωγή του νέου καυσίμου έλαβαν χορηγία 300.000 δολαρίων από το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (NSF), ώστε να συνεχίσουν τη διερεύνηση του νέου καυσίμου, που θα συμβάλει κατά πολύ στη μείωση των εκπομπών άνθρακα.
Η δημιουργία ανανεώσιμου υδρογόνου θα αποτελέσει εξέλιξη-ορόσημο. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Σαουδική Αραβία έχει επενδύσει 5 δισ. δολάρια για την ανάπτυξη μονάδας παραγωγής υδρογόνου που θα αξιοποιεί θαλασσινό νερό. Αν τελικά υλοποιηθεί το προαναφερθέν εγχείρημα, η διαδικασία αφαλάτωσης του θαλασσινού νερού, η οποία είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα, θα είναι δυνατόν να παρακαμφθεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Αναβλήθηκαν για έναν χρόνο οι διαπραγματεύσεις στον IMO για το Net Zero Framework, μετά από μια επεισοδιακή συνεδρίαση που έλαβε χώρα σε περιβάλλον διαμάχης.…
Ο στόλος της εταιρείας Golden Star Ferries της οικογένειας Στεφάνου, ενισχύθηκε πρόσφατα με ένα ακόμη πλοίο, το οποίο και ολοκλήρωσε το παρθενικό του ταξίδι.…
Η τεχνολογία των ημιβυθιζόμενων γερανοφόρων σκαφών (SSCV) αποκτά ολοένα και μεγαλύτερη σημασία στα μεγάλα υπεράκτια έργα. Αυτό οφείλεται στο ότι συνδυάζει προηγμένες δυνατότητες ανύψωσης…
Η ανάπτυξη μιας νέας γενιάς υποδομών για τον ανεφοδιασμό πλοίων με καθαρή αμμωνία παίρνει σάρκα και οστά στα λιμάνια του Ρότερνταμ και του Βελγίου,…
Έπειτα από μία παρατεταμένη περίοδο κατακόρυφης πτώσης των ναύλων των containerships, η ναυλαγορά εμφάνισε σημάδια ζωής την τελευταία εβδομάδα. Συγκεκριμένα, ο δείκτης World Container…
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ