
Ομάδα ερευνητών του Πανεπιστημίου Penn State θεωρούν ότι συνδυαστικά οι ανανεώσιμες πηγές ενέργειας του ήλιου, του ανέμου και της θάλασσας μπορούν να συμβάλουν στην παραγωγή καύσιμου υδρογόνου. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη μελέτη, το υδρογόνο θα προέλθει από μια τεχνολογία που θα διαχωρίζει το θαλασσινό νερό σε οξυγόνο και υδρογόνο.
Οι ερευνητές, για να επιτύχουν τον διαχωρισμό του νερού σε υδρογόνο και οξυγόνο, χρησιμοποίησαν μια ειδική ημιδιαπερατή μεμβράνη προς τον καθαρισμό των υδάτων κατά τη διάρκεια της αντίστροφης ώσμωσης. Σύμφωνα με τον καθηγητή Bruce Logan, ανανεώσιμη ενέργεια είναι δυνατόν να προέρχεται από το νερό και ειδικότερα από το θαλασσινό, που δεν είναι πόσιμο.
Η μεμβράνη RO που χρησιμοποιήθηκε συνέβαλε στον διαχωρισμό των μεγάλων ιόντων χλωρίου, αποτρέποντας την παραγωγή αερίου χλωρίου. Οι ερευνητές τελικά χρησιμοποίησαν δύο διαφορετικά είδη από τις μεμβράνες RO, που υπάρχουν διαθέσιμα στην αγορά, εξάγοντας διαφορετικά αξιοποιήσιμα αποτελέσματα.
Το Πανεπιστήμιο Penn State και η ερευνητική ομάδα που ασχολήθηκε με την παραγωγή του νέου καυσίμου έλαβαν χορηγία 300.000 δολαρίων από το Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών (NSF), ώστε να συνεχίσουν τη διερεύνηση του νέου καυσίμου, που θα συμβάλει κατά πολύ στη μείωση των εκπομπών άνθρακα.
Η δημιουργία ανανεώσιμου υδρογόνου θα αποτελέσει εξέλιξη-ορόσημο. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Σαουδική Αραβία έχει επενδύσει 5 δισ. δολάρια για την ανάπτυξη μονάδας παραγωγής υδρογόνου που θα αξιοποιεί θαλασσινό νερό. Αν τελικά υλοποιηθεί το προαναφερθέν εγχείρημα, η διαδικασία αφαλάτωσης του θαλασσινού νερού, η οποία είναι ιδιαίτερα χρονοβόρα, θα είναι δυνατόν να παρακαμφθεί.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών


Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ