
Η Ινδία, η οποία δεν έχει προβεί σε υπογραφή συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου με καμία χώρα από το 2012, αναμένεται να αναζωπυρώσει τις συνομιλίες της με την ΕΕ και τις ΗΠΑ.
Σύμφωνα με όσα αναφέρουν ινδικά ΜΜΕ, παρά το γεγονός ότι η Ινδία απέσυρε τη συμμετοχή της από την Περιφερειακή Ολοκληρωμένη Οικονομική Εταιρική Σχέση (Regional Comprehensive Economic Partnership ‒ RCEP), εντούτοις επιζητά τη σύναψη εμπορικών συμφωνιών με άλλες χώρες, προσπαθώντας να εκμεταλλευτεί τις όποιες αντιδράσεις φέρνουν κινεζικές επεκτατικές στρατηγικές.
Η ΕΕ αποτελεί τον μεγαλύτερο εμπορικό εταίρο της Ινδίας και κατέχει μερίδιο αγοράς της τάξεως του 11,1%. Το 2013, οι διαπραγματεύσεις μεταξύ Ινδίας και ΕΕ για την υπογραφή συμφωνίας ελεύθερου εμπορίου πάγωσαν.
Από την άλλη, μια συμφωνία με τις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει την αξία του διμερούς εμπορίου στα $300 δισ. το οικονομικό έτος 2025-2026, σύμφωνα με όσα αναφέρει ο Sanjay Aggarwal, πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου της Ινδίας. «Η Ινδία δεν είναι αντίθετη σε εμπορικές συμφωνίες με άλλες χώρες, ωστόσο μετά την απόσυρσή μας από την RCEP κατανοούμε την ανάγκη για περιφερειακή και παγκόσμια ενσωμάτωση», πρόσθεσε ο κ. Aggarwal.
Ο ίδιος θεωρεί ότι η εκλογή Μπάιντεν ίσως φέρει ξανά στο προσκήνιο τη διμερή οικονομική ατζέντα μεταξύ Ινδίας και ΗΠΑ, ενισχύοντας έτσι την οικονομική ανάπτυξη, τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, την προώθηση των μικρών επιχειρήσεων και την αύξηση του διμερούς εμπορίου και των επενδύσεων.
Οι ασιατικές χώρες καλοβλέπουν τις προοπτικές της Δύσης και ήδη το Βιετνάμ υπέγραψε συμφωνία με την ΕΕ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Με γοργούς ρυθμούς συνεχίζεται η επέκταση στο orderbook των containerships, το οποίο πλέον έχει ξεπεράσει το φράγμα των 10 εκατ. TEUS. Αξίζει να σημειωθεί…
Οι λιμένες ανά την Ελλάδα εξυπηρετούν καθημερινά τις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων, συνεισφέροντας σημαντικά στην οικονομία της χώρας. Πρόσφατα δεδομένα της ΕΛΣΤΑΤ αποτυπώνουν την…
Η αυστραλιανή κυβέρνηση ανακοίνωσε χθες 15 Σεπτεμβρίου πως θα επενδύσει 12 δισεκατομμύρια δολάρια Αυστραλίας (6,8 δισεκ. ευρώ) για να εκσυγχρονίσει ένα από τα ναυπηγεία…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ