Bulkers: Η Κίνα, οδηγός για τη ζήτηση

Bulkers: Η Κίνα, οδηγός για τη ζήτηση

277
Bulkers: Η Κίνα, οδηγός για τη ζήτηση

Το δεύτερο εξάμηνο του έτους αποδεικνύεται αρκετά ισχυρότερο από το πρώτο για την αγορά των πλοίων μεταφοράς ξηρών φορτίων, καθώς η ζήτηση από την Κίνα συνεχίζει την ανοδική της τάση, σημειώνει με νέα ανάλυσή της η BIMCO.

Παρά το γεγονός ότι τους τελευταίους μήνες έχει υπάρξει ανάκαμψη, από τις αρχές του έτους έως σήμερα οι κατά μέσο όρο spot ναύλοι για όλους τους τύπους bulkers κινούνται σε μη κερδοφόρα επίπεδα, τονίζεται στην ανάλυση.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της BIMCO, τις μεγαλύτερες απώλειες καταγράφουν τα Capesizes, οι ναύλοι των οποίων μέχρι στιγμής κατά μέσο όρο έχουν κινηθεί στα $2.204/ημέρα, παρά κάποιες αυξήσεις στα επίπεδα των $35.000/ημέρα.

Από την άλλη, τα μεσαίου μεγέθους bulkers θα βρουν στήριξη στις αμερικανικές εξαγωγές σόγιας στα τέλη του χρόνου, οι οποίες κατά τους πρώτους μήνες της φετινής εμπορικής περιόδου κινούνται σε επίπεδα ρεκόρ. Υπενθυμίζεται ότι η εμπορική περίοδος αμερικανικής σόγιας ξεκινά την 1η Σεπτεμβρίου και ολοκληρώνεται στις 31 Αυγούστου, με την πλειονότητα των εξαγωγών να πραγματοποιείται μεταξύ Σεπτεμβρίου και Δεκεμβρίου.

Κατά τις πρώτες έντεκα εβδομάδες της εμπορικής περιόδου, οι αμερικανικές εξαγωγές σόγιας άγγιξαν τους 22,3 εκατ. τόνους, καταγράφοντας ετήσια αύξηση 82,5% και 18,8% αύξηση σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του έτους 2017/2018, την τελευταία ουσιαστικά χρονιά που η Κίνα επέβαλε δασμούς στις εισαγωγές σόγιας από τις ΗΠΑ. Οι εκκρεμείς πωλήσεις σόγιας κινούνται επίσης σε υψηλά επίπεδα (30,1 εκατ. τόνοι).

Από τότε που η Κίνα επέβαλε δασμούς στις εισαγωγές σόγιας από τις ΗΠΑ, η ασιατική χώρα αύξησε τις παραλαβές από τη Βραζιλία προκειμένου να τις αντισταθμίσει με τις μειωμένες από τις ΗΠΑ. Παρά το γεγονός ότι φέτος οι κινεζικές εισαγωγές από τις ΗΠΑ έχουν αυξηθεί σημαντικά, στοιχεία της BIMCO δείχνουν ότι οι βραζιλιάνικες εξαγωγές είναι αυξημένες κατά 23,7% μέχρι στιγμής.

Με αυξημένες εξαγωγές σόγιας από Βραζιλία και ΗΠΑ, η Κίνα έχει εισαγάγει τους πρώτους δέκα μήνες του έτους συνολικά 83,2 εκατ. τόνους, αριθμός που μεταφράζεται σε ναυλώσεις 168 επιπλέον Panamaxes, μεταφορικής ικανότητας 75.000 DWT έκαστο. Δεδομένων των μεγάλων αποστάσεων των ΗΠΑ και Βραζιλίας από την Κίνα, ευχάριστα είναι τα νέα και στο μέτωπο των τονομιλίων. Εξαγωγείς σιτηρών στο βόρειο ημισφαίριο επίσης παρέχουν στήριξη στην αγορά. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις αρχές του έτους έως σήμερα υπάρχει μια αύξηση 25,4% στις εξαγωγές από τη Μαύρη Θάλασσα με πλοία Panamaxes και Supramaxes σε όρους τονομιλίων. Ρωσία και Ουκρανία οδηγούν αυτή την αύξηση.

Σε όρους μεταφερόμενου όγκου, το πιο σημαντικό εμπόρευμα για την αγορά ξηρού φορτίου είναι το σιδηρομετάλλευμα. Και εκεί η Κίνα αναδεικνύεται ο απόλυτος πρωταγωνιστής και είναι χαρακτηριστικό ότι από το 2003 αποτελεί τον κορυφαίο εισαγωγέα, ξεπερνώντας την Ιαπωνία. Κατά τους πρώτους δέκα μήνες του έτους, οι κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος ανήλθαν σε 975,2 εκατ. τόνους, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 11,2%.

Υψηλότερες εισαγωγές iron ore συνήθως μεταφράζονται σε υψηλότερη παραγωγή χάλυβα, χωρίς ωστόσο αυτό να είναι απόλυτο. Το 2018 και το 2019, οι κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος ήταν μειωμένες σε σχέση με το 2017, ωστόσο η παραγωγή χάλυβα ήταν αυξημένη και τα δύο έτη. Η εξέλιξη αυτή εξηγείται από το γεγονός ότι η Κίνα χρησιμοποιεί κατά καιρούς scrap steel στις διαδικασίες παραγωγής χάλυβα, σημειώνει η BIMCO.

Oι κινεζικές εισαγωγές iron ore είναι η κινητήριος δύναμη για τα Capesizes και ουσιαστικά ο λόγος για τον οποίο κατά το β΄ εξάμηνο τα κέρδη τους κινούνται πάνω από το break-even.