
Η πρόσφατη εκλογή Μπάιντεν στον αμερικανικό προεδρικό θώκο έφερε χαμόγελα αισιοδοξίας για τη χάραξη μιας νέας εμπορικής πολιτικής των ΗΠΑ έναντι σημαντικών εταίρων τους. Το πώς θα αλλάξει το σκηνικό των σινοαμερικανικών σχέσεων μένει να φανεί το επόμενο έτος.
Πόσο κοντά έχουν έρθει, όμως, τα δύο κράτη μετά τη φάση 1 της εμπορικής συμφωνίας τον περασμένο Ιανουάριο; Κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2020, οι αμερικανικές εξαγωγές βιομηχανικών προϊόντων στην Κίνα υπό τη φάση 1 της εμπορικής συμφωνίας άγγιξαν τα $31,1 δισ., σύμφωνα με πρόσφατο report της BIMCO. Ο αριθμός αυτός αντιστοιχεί στο 40% του ποσού των $78,4 δισ. που είχε συμφωνηθεί τον περασμένο Ιανουάριο.
Τον Σεπτέμβριο, βιομηχανικά προϊόντα αξίας $3,6 δισ. εξήχθησαν από τις ΗΠΑ στην Κίνα, αριθμός μικρότερος από τα $4,1 δισ. του περασμένου Αυγούστου. Εντούτοις, η BIMCO αναφέρει ότι οι αριθμοί αυτοί είναι υψηλότεροι από τους αντίστοιχους του 2019 και σαφώς υψηλότεροι από αυτούς του 2017.
Προκειμένου όμως να επιτευχθεί το ποσό των $78,4 δισ., θα πρέπει το διμερές αυτό εμπόριο να αυξηθεί κατά 72% συνολικά το 2020 συγκριτικά με το 2017. Με άλλα λόγια, οι εν λόγω εξαγωγές σε αξία θα πρέπει να αγγίζουν τα $15,8 δισ. για κάθε μήνα από τον Οκτώβριο έως τον Δεκέμβριο, προκειμένου να επιτευχθούν τα συμφωνηθέντα του Ιανουαρίου.
Η ΒΙΜCO επισημαίνει παράλληλα ότι το εμπόριο προϊόντων ενέργειας και αγροτικών αγαθών επίσης έχει μείνει αρκετά πίσω σε σχέση με τις δεσμεύσεις των δύο χωρών υπό τη φάση 1. Τα προϊόντα ενέργειας υπολείπονται 21,7%, ενώ τα αγροτικά εμπορεύματα θα πρέπει να καλύψουν ένα 37,9% ακόμη έως το τέλος του χρόνου. Συνδυαστικά, το εμπόριο των τριών αυτών κατηγοριών είναι αυξημένο κατά 2,1% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.
«Η ΒΙΜCO ανέκαθεν πίστευε ότι οι στόχοι ήταν ανέφικτοι, ωστόσο κάθε επιπλέον όγκος φορτίου που μεταφέρεται μεταξύ των δύο χωρών είναι καλοδεχούμενος, ιδιαίτερα για την αγορά των dry bulk και των προϊόντων ενέργειας», σχολιάζει με έμφαση ο Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Η CMA CGM, πέρα από την επέκταση του στόλου της, ενισχύει την παρουσία της και στον κυβερνοχώρο. Πιο συγκεκριμένα, όπως ανακοίνωσε η εταιρεία μέσω…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ