
Νέο κανονιστικό πλαίσιο σχετικά με την επαναλειτουργία της αμερικανικής κρουαζιέρας εξέδωσαν στις 30 Οκτωβρίου τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Ασθενειών των ΗΠΑ (CDC).
Σύμφωνα με το εν λόγω πλαίσιο, η επιστροφή της κρουαζιέρας στα αμερικανικά χωρικά ύδατα θα πραγματοποιηθεί σταδιακά και θα ισχύει για όσα κρουαζιερόπλοια διαθέτουν μεταφορική ικανότητα τουλάχιστον 250 επιβατών. Υπενθυμίζεται ότι η αρχική πρόθεση των CDC ήταν η επέκταση της αναστολής της κρουαζιέρας μέχρι και τον Φεβρουάριο του 2021, απόφαση την οποία απέρριψε η κυβέρνηση Τραμπ, οδηγώντας έτσι στην ανάγκη για εύρεση εναλλακτικών λύσεων για την ομαλή και προπάντων ασφαλή επιστροφή των κρουαζιερόπλοιων στην ενεργό δράση.
Κατά το πρώτο στάδιο της επιστροφής των διαχειριστριών εταιρειών κρουαζιερόπλοιων στη «δράση», αυτές θα πρέπει να ευθυγραμμιστούν πλήρως με τις απαιτήσεις αναφορικά με τον έλεγχο των επιβατών προτού επιβιβαστούν, την τήρηση της κοινωνικής αποστασιοποίησης εντός του πλοίου, καθώς και για τον γενικότερο περιορισμό της εξάπλωσης του Covid-19, ειδικότερα εάν υπάρχουν υποψίες για πιθανά κρούσματα επί του πλοίου.
Τα επόμενα στάδια θα περιλαμβάνουν τη διεξαγωγή δοκιμαστικών ταξιδιών (mock voyages), με εθελοντές οι οποίοι θα αποτελούν τους επιβάτες. Κατά τα ταξίδια αυτά, θα αξιολογηθεί και θα πιστοποιηθεί η ικανότητα του εκάστοτε πληρώματος να τηρεί τους υγειονομικούς κανονισμούς και να περιορίζει την εξάπλωση του ιού στον καλύτερο δυνατό βαθμό.
Ο διευθυντής των CDC, Robert R. Redfield, δήλωσε: «Το πλαίσιο αυτό παρέχει ένα ξεκάθαρο πλάνο για την επιστροφή της ασφαλούς και υπεύθυνης κρουαζιέρας. Θα μετριάσει σε μεγάλο βαθμό τον κίνδυνο εξάπλωσης του Covid-19 και θα αποτρέψει τους επιβάτες και τα πληρώματα από το να μεταδίδουν τον ιό στα λιμάνια και στις κοινότητες όπου ζουν».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Διατηρείται η ακρίβεια στην Ελλάδα τόσο φέτος όσο και το 2026, καθώς, σύμφωνα με τις επίσημες προβλέψεις, ο πληθωρισμός στη χώρα μας θα συνεχίσει…
Αντικρουόμενες απόψεις και διχογνωμίες επικρατούν στους κόλπους της ναυτιλιακής αναφορικά με το IMO Net Zero Framework, ενόψει και της συνεδρίασης της MEPC στον Διεθνή…
Η Ινδία, μέσα από πρωτοβουλίες της κυβέρνησης, δείχνει έμπρακτα ότι δεν μένει πίσω σε θέματα περιβαλλοντικής υπευθυνότητας. Σύμφωνα με δεδομένα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Reuters,…
Μπορεί οι γεωπολιτικές και εμπορικές μεταβολές να εντείνουν το αίσθημα αβεβαιότητας των πλοιοκτητών, εντούτοις η δραστηριότητα στις ανακυκλώσεις πλοίων εξακολουθεί να καταγράφεται νωχελική. Υπό…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ