
Σε υπογραφή συμφωνίας με τον ΙΜΟ προέβη η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας για τη δημιουργία τετραετούς εκπαιδευτικού προγράμματος, μέσω του οποίου οι αναπτυσσόμενες χώρες θα μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα από τις θαλάσσιες δραστηριότητές τους. Η εν λόγω συμφωνία συμπίπτει χρονικά με τη δέσμευση της Νότιας Κορέας για άμεση ανθρακική ουδετερότητα.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για το πρόγραμμα GHG-SMART, συνολικής αξίας $2,5 εκατ., το οποίο υπέγραψαν ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, Kitack Lim, και ο υπουργός Ωκεανών και Αλιείας της Νότιας Κορέας, Seong-Hyeok Moon, στις 27 Οκτωβρίου.
Το GHG-SMART θα βοηθήσει τις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες καθώς και τα μικρά νησιωτικά κράτη ώστε να ευθυγραμμιστούν με τις νέες απαιτήσεις σχετικά με τη μείωση των εκπομπών άνθρακα από τη ναυτιλία. Υπενθυμίζεται ότι ο στόχος του ΙΜΟ περιλαμβάνει τη μείωση των εκπομπών άνθρακα από τα πλοία κατά τουλάχιστον 50% σε σύγκριση με το 2008 έως και το 2050, γεγονός που απαιτεί τη στροφή σε νέες και περιβαλλοντικά φιλικότερες τεχνολογίες και καύσιμα.
Δεδομένων των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν κάποια κράτη σχετικά με την ανάπτυξη και τη χρηματοδότηση των εν λόγω τεχνολογιών, το πρόγραμμα θα παράσχει την αναγκαία υποστήριξη προς αυτά, ενώ παράλληλα θα συμβάλει και στην κάλυψη των όποιων κενών αναφορικά με την εφαρμογή περιβαλλοντικών πολιτικών στη ναυτιλία. Επιπλέον, μέσω του εκπαιδευτικού προγράμματος θα δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη εθνικών σχεδίων δράσης, τα οποία θα διευκολύνουν την εφαρμογή των μέτρων που έχουν εγκριθεί από τον ΙΜΟ σε εθνικό επίπεδο για το κάθε αναπτυσσόμενο κράτος.
Ο κ. Kitack Lim δήλωσε: «Για να επιτευχθούν οι στόχοι της (περιβαλλοντικής) στρατηγικής του ΙΜΟ, κανένα κράτος δεν πρέπει να μείνει πίσω όσον αφορά τη μετάβαση σε μια περιβαλλοντικά ουδέτερη ναυτιλία. Το πρόγραμμα αυτό θα ενισχύσει σημαντικά τη στρατηγική του ΙΜΟ, ιδίως στον τομέα της γνώσης και της πληροφόρησης προς τις αναπτυσσόμενες χώρες και τα μικρά νησιωτικά κράτη».
Η Νότια Κορέα αποτελεί την πιο πρόσφατη ασιατική οικονομική δύναμη που δεσμεύεται να καταστεί ενεργειακά ουδέτερη έως το 2050.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Στις 16 Νοεμβρίου 1916, το HMHS Britannic, επιταγμένο από το Βρετανικό Ναυαρχείο, για να μετατραπεί σε πλωτό νοσοκομείο κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ενώ έπλεε…
Καθώς ο «σκιώδης στόλος» βρίσκεται στη «μέγγενη» των δυτικών κυρώσεων, μια ριζοσπαστική απόφαση του μεγαλύτερου ιδιωτικού φορέα διαχείρισης λιμένων της Ινδίας έρχεται να εντείνει…
Η ναυτιλία ξηρού φορτίου βρίσκεται σε μια εποχή έντονων πιέσεων για μείωση εκπομπών και κόστους, κατά την οποία η βελτιστοποίηση κάθε μεμονωμένου ταξιδιού αποκτά…
Εκπρόσωπος των κινεζικών ενόπλων δυνάμεων προειδοποίησε στις 14 Σεπτεμβρίου τις Φιλιππίνες να αποφύγουν τις προκλήσεις στη Νότια Σινική Θάλασσα, μετά τη διεξαγωγή περιπολιών «ρουτίνας»…
Πρόοδος σημειώνεται στο μέτωπο της αποανθρακοποίησης του ναυτιλιακού κλάδου, με τη σύσταση ενός νέου, μη κερδοσκοπικού οργανισμού, ονόματι Global Ethanol Association (GEA). Όπως υποδηλώνει…
Την παράδοση 100 εμπορικών αεροσκαφών ετησίως από το 2028 αναμένει να επιτύχει η Embraer, σύμφωνα με δηλώσεις του CEO της στο Reuters, o οποίος…
Στον απόηχο της πρόσφατης απόφασης του OPEC+ να αυξήσει την παραγωγή του, ο Οργανισμός δημοσίευσε τις εκτιμήσεις του για τις προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς…
Το ναυτιλιακό επιχειρείν επιφυλάσσει δυσκολίες με οικονομικές αλλά και γεωπολιτικές διαστάσεις, τις οποίες όλες οι ναυτιλιακές εταιρείες καλούνται, αναπόφευκτα, να αντιμετωπίσουν. Ως αποτέλεσμα, ο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ