
Σε υπογραφή συμφωνίας με τον ΙΜΟ προέβη η κυβέρνηση της Νότιας Κορέας για τη δημιουργία τετραετούς εκπαιδευτικού προγράμματος, μέσω του οποίου οι αναπτυσσόμενες χώρες θα μπορούν να μειώσουν τις εκπομπές άνθρακα από τις θαλάσσιες δραστηριότητές τους. Η εν λόγω συμφωνία συμπίπτει χρονικά με τη δέσμευση της Νότιας Κορέας για άμεση ανθρακική ουδετερότητα.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για το πρόγραμμα GHG-SMART, συνολικής αξίας $2,5 εκατ., το οποίο υπέγραψαν ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, Kitack Lim, και ο υπουργός Ωκεανών και Αλιείας της Νότιας Κορέας, Seong-Hyeok Moon, στις 27 Οκτωβρίου.
Το GHG-SMART θα βοηθήσει τις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες καθώς και τα μικρά νησιωτικά κράτη ώστε να ευθυγραμμιστούν με τις νέες απαιτήσεις σχετικά με τη μείωση των εκπομπών άνθρακα από τη ναυτιλία. Υπενθυμίζεται ότι ο στόχος του ΙΜΟ περιλαμβάνει τη μείωση των εκπομπών άνθρακα από τα πλοία κατά τουλάχιστον 50% σε σύγκριση με το 2008 έως και το 2050, γεγονός που απαιτεί τη στροφή σε νέες και περιβαλλοντικά φιλικότερες τεχνολογίες και καύσιμα.
Δεδομένων των δυσκολιών που αντιμετωπίζουν κάποια κράτη σχετικά με την ανάπτυξη και τη χρηματοδότηση των εν λόγω τεχνολογιών, το πρόγραμμα θα παράσχει την αναγκαία υποστήριξη προς αυτά, ενώ παράλληλα θα συμβάλει και στην κάλυψη των όποιων κενών αναφορικά με την εφαρμογή περιβαλλοντικών πολιτικών στη ναυτιλία. Επιπλέον, μέσω του εκπαιδευτικού προγράμματος θα δοθεί έμφαση στην ανάπτυξη εθνικών σχεδίων δράσης, τα οποία θα διευκολύνουν την εφαρμογή των μέτρων που έχουν εγκριθεί από τον ΙΜΟ σε εθνικό επίπεδο για το κάθε αναπτυσσόμενο κράτος.
Ο κ. Kitack Lim δήλωσε: «Για να επιτευχθούν οι στόχοι της (περιβαλλοντικής) στρατηγικής του ΙΜΟ, κανένα κράτος δεν πρέπει να μείνει πίσω όσον αφορά τη μετάβαση σε μια περιβαλλοντικά ουδέτερη ναυτιλία. Το πρόγραμμα αυτό θα ενισχύσει σημαντικά τη στρατηγική του ΙΜΟ, ιδίως στον τομέα της γνώσης και της πληροφόρησης προς τις αναπτυσσόμενες χώρες και τα μικρά νησιωτικά κράτη».
Η Νότια Κορέα αποτελεί την πιο πρόσφατη ασιατική οικονομική δύναμη που δεσμεύεται να καταστεί ενεργειακά ουδέτερη έως το 2050.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ