
Το πρώτο εμπορικά βιώσιμο μεγάλου μεγέθους πλοίο μεταφοράς υδρογόνου στον κόσμο ανέπτυξαν από κοινού το ναυπηγείο Hyundai Heavy Industries (HHI), η Hyundai Glovis, το νηολόγιο της Λιβερίας (LISCR) καθώς και ο νηογνώμονας Korean Register.
Την Πέμπτη 22 Οκτωβρίου, οι θυγατρικές του Ομίλου HHI, Korea Shipbuilding & Offshore Engineering (KSOE) και Hyundai Mipo Dockyard (HMD), ανακοίνωσαν ότι έλαβαν την απαραίτητη Έγκριση επί της Αρχής για τη ναυπήγηση ενός πλοίου μεταφοράς υγρού υδρογόνου τόσο από το νηολόγιο της Λιβερίας όσο και από τον νηογνώμονα Korean Register, σηματοδοτώντας το πρώτο εγχείρημα ανάπτυξης τέτοιου τύπου πλοίου στον κόσμο.
Ο διευθύνων σύμβουλος του LISCR, Alfonso Castillero, δήλωσε: «Είναι πολύ σημαντικό για εμάς να συμμετέχουμε σε αυτό το κοινό project από την πλευρά ενός κράτους σημαίας με μεγάλη ιστορία και τεχνικές δυνατότητες. Ως νηολόγιο, το τεχνικό μας τμήμα έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην ασφάλεια και στην ευθυγράμμιση του πλοίου με τους διεθνείς κανονισμούς».
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το LISCR, τα βασικά χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν το εν λόγω πλοίο είναι το σύστημα επεξεργασίας του φορτίου υγρού υδρογόνου που ανέπτυξε η KSOE, καθώς και η τεχνολογία «boil off gas» (BOG) υδρογόνου με τη χρήση κυψελών καυσίμου.
Το Hydrogen Council εξέδωσε έκθεση σχετικά με τις προοπτικές του υδρογόνου το 2017, η οποία υποδείκνυε ότι η αξία της παγκόσμιας αγοράς του εν λόγω καυσίμου θα ανέλθει στα $2,5 τρισ. έως το 2050, εκπροσωπώντας το 18% της συνολικής ενεργειακής ζήτησης.
Επιπρόσθετα, σημειώνεται ότι η κορεατική κυβέρνηση ανακοίνωσε το 2019 το πλάνο της για την ενίσχυση της χρήσης του υδρογόνου από την αυτοκινητοβιομηχανία και τη ναυπηγική.
Με τη χρήση ηλεκτρικών συστημάτων πρόωσης, εξασφαλίζεται ότι το BOG που θα παράγεται από το πλοίο θα μπορεί μελλοντικά να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο για τις κυψέλες καυσίμου του.
Φωτό: Jeon Heon-Kyun/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς χημικών προϊόντων αποτελούν το έναυσμα για τη σύσταση μιας νέας συμμαχίας στη Βόρεια Ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα, η Odfjell SE και η…

Οι ιαπωνικές αρχές ενέκριναν, στις 21 Νοεμβρίου, την επανεκκίνηση του μεγαλύτερου πυρηνικού εργοστασίου παγκοσμίως, για πρώτη φορά μετά την καταστροφική πυρηνική κρίση της Φουκουσίμα…

Αύξηση 0,4% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Σεπτέμβριο εφέτος σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Σεπτεμβρίου 2024, ενώ αύξηση επίσης…

H AD Ports Group εξήγγειλε την υπογραφή συμφωνίας με τον κολοσσό της ναυτιλίας τακτικών γραμμών CMA CGM, προκειμένου να επεκτείνουν τον κοινό τερματικό σταθμό…

Ένα τεχνολογικά εξελιγμένο πλοίο ιχθυοκαλλιέργειας παραδόθηκε την Τετάρτη 19 Νοεμβρίου, στην πόλη Τζαντσιάνγκ της επαρχίας Γκουανγκντόνγκ, που είναι ένα δυναμικό οικονομικό κέντρο στη νότια…

Η VANOS Defense, τμήμα της VANOS S.A., συμμετείχε στην άσκηση “ΤΑΜΣ – Αίσιος Οιωνός 2025”, συμβάλλοντας ενεργά στη διασφάλιση επιχειρησιακής ετοιμότητας, παρουσιάζοντας νέες τεχνολογίες…

Η κινεζική αγορά σόγιας παρουσίασε αξιοσημείωτη μετατόπιση ροών τον Οκτώβριο, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο μήνα δεν καταγράφηκε καμία εισαγωγή από τις ΗΠΑ, την ώρα…

Μια απόπειρα να υπάρξει συμφωνία για τον τρόπο με τον οποίο οι χώρες θα αποδεσμευθούν από τα ορυκτά καύσιμα αφαιρέθηκε από το πιο πρόσφατο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ