
Στη «μαύρη λίστα» των ΗΠΑ καταχωρήθηκαν δύο φυσικά πρόσωπα και έξι νομικά πρόσωπα από την Κίνα για την πρόσφατη συνεργασία τους με τη ναυτιλιακή Islamic Republic of Iran Shipping Lines (IRISL).
Το Υπουργείο Εξωτερικών των ΗΠΑ στοχοποίησε τις Reach Holding Group (Shanghai) Company Ltd., Reach Shipping Lines, Delight Shipping Co. Ltd., Gracious Shipping Co. Ltd., Noble Shipping Co. Ltd. και Supreme Shipping Co. Ltd. Από την άλλη, κυρώσεις επιβλήθηκαν στον διευθύνοντα σύμβουλο του Reach Holding Group, Eric Chen, και στον πρόεδρο της ίδιας εταιρείας, Daniel Y. He.
Ο Αμερικανός υπουργός Εξωτερικών, Mike Pompeo, δήλωσε: «Σήμερα επαναλαμβάνουμε την προειδοποίησή μας παγκοσμίως: οποιοσδήποτε προβεί σε επιχειρηματική δραστηριότητα με την IRISL κινδυνεύει να υποστεί κυρώσεις».
Μεταξύ άλλων, το αμερικανικό υπουργείο κατηγόρησε τις Reach Holding Group και Reach Shipping Lines ότι βοήθησαν την ιρανική ναυτιλιακή εταιρεία καθώς και τις θυγατρικές της να παρακάμψουν για μεγάλο διάστημα τις αμερικανικές κυρώσεις προς την Τεχεράνη.
Οι εν λόγω κυρώσεις επιβλήθηκαν μετά την απόφαση της κυβέρνησης Τραμπ το 2018 να αποχωρήσει από την Πυρηνική Συμφωνία του 2015. Η συμφωνία αυτή δέσμευε το Ιράν να περιορίσει τις δραστηριότητές του σχετικά με τα πυρηνικά όπλα, με αντάλλαγμα την ελάφρυνση των οικονομικών κυρώσεων.
Σύμφωνα με το Reuters, ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ ισχυρίζεται ότι η Πυρηνική Συμφωνία δεν έχει περιορίσει τις περιφερειακές βαλλιστικές δραστηριότητες του Ιράν, τονίζοντας ότι η οικονομική πίεση από τις υφιστάμενες κυρώσεις θα αναγκάσει την Τεχεράνη να συμβιβαστεί με μια πιο ευρεία συμφωνία επί του θέματος. Το Ιράν, από την πλευρά του, αρνείται την όποια κατηγορία για αναζήτηση πυρηνικών όπλων.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Μετά την άρση των κυρώσεων της αμερικανικής κυβέρνησης στο αργό της Βενεζουέλας, οι οποίες διήρκεσαν τέσσερις μήνες, οι πετρελαϊκές εξαγωγές της λατινοαμερικανικής χώρας έχουν…
Η «διελκυστίνδα» στην αγορά πετρελαίου συνεχίζεται, καθώς επιμένουν οι αντίρροπες δυνάμεις που «τραβούν» προς διαφορετικές κατευθύνσεις το ισοζύγιο προσφοράς-ζήτησης στην παγκόσμια αγορά. Στο πλαίσιο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ