
Σημαντική μεταβλητότητα αναμένεται να καταγράψουν οι ναύλοι για όλους τους τύπους πλοίων, τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα και κυρίως λόγω της αβεβαιότητας που επικρατεί σχετικά με ένα δεύτερο κύμα κορονοϊού, σύμφωνα με τον οίκο αξιολόγησης Icra.
Παρά τις φαινομενικά απαισιόδοξες εκτιμήσεις του, ο οίκος αναφέρει σε έκθεσή του ότι οι δυσάρεστες συνέπειες του Covid-19 στις εγχώριες θαλάσσιες βιομηχανίες της εκάστοτε χώρας ήταν μικρότερες του αναμενομένου για το H1 του τρέχοντος οικονομικού έτους.
Η έκθεση αναφέρει ότι ο ναυτιλιακός κλάδος πλέει εδώ και πολύ καιρό σε αχαρτογράφητα νερά, ενώ, όπως είναι λογικό, η ανάκαμψή του θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από το παγκόσμιο οικονομικό γίγνεσθαι και τη ζήτηση για τις θαλάσσιες εμπορευματικές μεταφορές.
Ο κλάδος των tankers σημείωσε σημαντική ανάκαμψη την περίοδο Μαρτίου-Απριλίου, λόγω της ανάγκης περί πλωτής αποθήκευσης πετρελαίου.
Ωστόσο, η ανάκαμψη αυτή υποχώρησε σύντομα, καθώς η μείωση του contango (όταν η spot τιμή ενός εμπορεύματος για άμεση παράδοση είναι χαμηλότερη από αυτή για μελλοντική παράδοση) σήμανε και την πτώση των ναύλων για τα δεξαμενόπλοια.
Από την άλλη, θετικό είναι το τοπίο σχετικά με τον κλάδο των containerships, οι ναύλοι των οποίων έχουν καταγράψει σημαντική αύξηση λόγω της ελάφρυνσης των περιοριστικών μέτρων σε πολλές από τις πιο σημαντικές οικονομίες του πλανήτη και κυρίως στην Κίνα. Ωστόσο, παρά την εξαιρετική διαχείριση των εταιρειών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σχετικά με τη χαμηλή υφιστάμενη ζήτηση, ο οίκος Icra αναφέρει ότι και το μέλλον των ναύλων των containerships παραμένει αβέβαιο και ιδιαίτερα ευμετάβλητο.
Ευεργετική επίδραση ενδεχομένως θα έχουν οι όποιες διαλύσεις πλοίων προκειμένου η προσφορά να ευθυγραμμιστεί με τη ζήτηση.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ