
Νέο περιπολικό πλοίο καθέλκυσε η Κίνα, την Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου, τη στιγμή που οι εντάσεις μεταξύ του Πεκίνου και των γειτονικών χωρών για τις διεκδικούμενες περιοχές της Νότιας Σινικής Θάλασσας κορυφώνονται.
Πρόκειται για το πλοίο θαλάσσιας επιτήρησης «Haixun09», το οποίο έχει τη δυνατότητα μεταφοράς πολλών τύπων ελικοπτέρων, ενώ η κατασκευή του επιτρέπει τους πλόες κάτω από δύσκολες καιρικές συνθήκες, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε ο αρχιμηχανικός του πλοίου, Yan Peibo. Το πλοίο θα διαχειρίζεται η Maritime Safety Administration της Guangdong.
Όσον αφορά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, το πλοίο μπορεί να πραγματοποιήσει ταξίδια έως και 10.000 ναυτικών μιλίων, κινούμενο με ταχύτητα 16 κόμβων, γεγονός που πρακτικά σημαίνει ότι δύναται να βρίσκεται στη θάλασσα περισσότερες από 90 ημέρες έως ότου χρειαστεί εκ νέου ανεφοδιασμό.
Ο διευθυντής του τμήματος Ναυτιλιακών Υποθέσεων του Υπουργείου Μεταφορών της Κίνας, Cao Desheng, δήλωσε: «Το “Haixun09” θα ενισχύσει τη διαχείριση και τον έλεγχο της θαλάσσιας κυκλοφορίας, θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση περιστατικών έκτακτης ανάγκης και θα διασφαλίσει τα εθνικά συμφέροντα της Κίνας». Ο κ.
Desheng πρόσθεσε ότι το εν λόγω πλοίο μπορεί να συμβάλει και στη διάσωση ανθρώπων κατά τη διάρκεια θαλάσσιων ατυχημάτων εκτός των χωρικών υδάτων της Κίνας, πάντα σε συνεργασία με τις εκάστοτε χώρες.
Σύμφωνα με τον Adam Ni, διευθυντή του China Policy Centre, το περιπολικό πλοίο αποτελεί ξεκάθαρη στρατηγική κίνηση προς την υπεράσπιση των εθνικών συμφερόντων του Πεκίνου, ενώ η Κίνα πλέον βρίσκεται σε πολύ καλύτερη θέση για την επιτήρηση των θαλασσών που την περιβάλλουν σε σχέση με το παρελθόν.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για μια ιστορικής σημασίας MEPC στον ΙΜΟ, ιδιαίτερα στην περίπτωση που το Net Zero Framework υιοθετηθεί από τα κράτη μέλη, έκανε λόγο ο κ.…
Από το Λιμεναρχείο Κορίνθου ανακοινώθηκε η διακοπή της ναυσιπλοΐας στη Διώρυγα της Κορίνθου από σήμερα, Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 και μέχρι νεωτέρας, λόγω προγραμματισμένων…
Αν και οι διπλωματικές σχέσεις Ουάσιγκτον-Καράκας παραμένουν τεταμένες, οι εταιρείες ενέργειας που έχουν αφήσει «ανοιχτές υποθέσεις» στη Βενεζουέλα φιλοδοξούν ότι σύντομα θα εξαιρεθούν από…
Έντονη ήταν η παρουσία των Ελλήνων πλοιοκτητών για ακόμη μία εβδομάδα στην αγορά των νεότευκτων, με τα δεξαμενόπλοια να έχουν την τιμητική τους. Συγκεκριμένα,…
Το 2025 δεν έχει εξελιχθεί ιδανικά για τις αποστολές σιτηρών ‒κυρίως για το σιτάρι‒, με τη συνολική μείωση των αγαθών να ξεπερνά το 10%.…
Εν αναμονή της εφαρμογής των λιμενικών τελών των ΗΠΑ στα πλοία που συνδέονται με την Κίνα, το Γραφείο του Εμπορικού Αντιπροσώπου των Ηνωμένων Πολιτειών…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει το πρόγραμμα επέκτασης του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation, με την ελληνόκτητη εταιρεία να γνωστοποιεί πρόσφατα την παραλαβή ενός…
Εν μέσω συνεχιζόμενων εμπορικών αναταραχών και αβεβαιότητας γύρω από τη δασμολογική πολιτική του Αμερικανού Προέδρου, Ντόναλντ Τραμπ, οι εισαγωγές εμπορευματοκιβωτίων των ΗΠΑ «ασθμαίνουν». Συγκεκριμένα,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ