
Η General Motors, διερευνά την αγορά των εναέριων ταξί, συμπεριλαμβανομένης της πρότασης για την κατασκευή οχημάτων που είναι γνωστά ως ιπτάμενα αυτοκίνητα, αναφέρει το Reuters. Ο αμερικάνικος κολοσσός αναζητά τρόπους για να αναπτυχθεί στη νέα αγορά στον τομέα των μεταφορών, που αναμένεται να έχει μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον τα επόμενα χρόνια.
Η διευθύνουσα σύμβουλος Μέρι Μπάρα έκανε πρόσφατα για πρώτη φορά αναφορά σχετικά με το ενδιαφέρον της GM που εδρεύει στο Ντιτρόιτ στην αγορά αεροπορικών ταξί, λέγοντας ότι αυτή η δραστηριότητα ταιριάζει με την ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων (EV) και την προηγμένη ηλεκτρική μπαταρία Ultium.
«Πιστεύουμε ακράδαντα το μέλλον μας στα EV και όχι μόνο για οχήματα», είπε σε ένα συνέδριο. «Η δύναμη και η ευελιξία του συστήματος μπαταριών Ultium μας ανοίγει πόρτες» για πολλές χρήσεις, πρόσθεσε, «συμπεριλαμβανομένης της εναέριας κινητικότητας».
Τα αεροπορικά ταξί είναι κάθετα αεροσκάφη απογείωσης και προσγείωσης (VTOL) που χρησιμοποιούν ηλεκτρικούς κινητήρες αντί για κινητήρες τζετ. Σχεδιασμένα για να αποφεύγουν την ανάγκη μεγάλων διαδρόμων, για να ανυψωθούν έχουν περιστρεφόμενα φτερά και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ρότορες στη θέση των έλικα.
Τα ηλεκτρικά αεροπορικά ταξί είναι πιθανό να πετούν σε διαδρομές χαμηλού επιπέδου ύψους, ανακουφίζοντας την κυκλοφοριακή συμφόρηση στους δρόμους. Αλλά θα μπορούσαν να αυξήσουν την κυκλοφοριακή συμφόρηση καθώς εκτιμάται ότι θα γίνουν δημοφιλή.
Οι εταιρικοί και ιδιωτικοί επενδυτές έχουν επενδύσει τουλάχιστον 2,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε περισσότερες από 100 μελέτες εναέριων οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των drone και των ηλεκτρικών αεροπορικών ταξί, αλλά η τεχνολογία εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σημαντικά εμπόδια στην εμπορευματοποίηση και την κερδοφορία, σύμφωνα με τον ιστότοπο επενδυτών PitchBook.
Η GM σταθμίζει όλες τις επιλογές – είτε πρόκειται να κατασκευάσει, να προμηθεύσει είτε να συνεργαστεί – καθώς αποφασίζει αν θα ενταχθεί σε κοινές προσπάθειες με άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες όπως η Hyundai, η Toyota, η Daimler, η Volkswagen και η Geely.
Η Hyundai συνεργάστηκε με την Uber τον Ιανουάριο για την ανάπτυξη ηλεκτρικών αεροπορικών ταξί και δεσμεύθηκε να επενδύσει 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια στην αστική αεροπορική κινητικότητα έως το 2025.
Η Toyota ηγήθηκε ενός επενδυτικού προγράμματος 590 εκατομμυρίων δολαρίων για τα αεροπορικα ταξί Joby τον Ιανουάριο, ενώ η Daimler και η Geely έχουν επενδύσει στο Volocopter με έδρα τη Στουτγκάρδη. Η μάρκα Porsche της Volkswagen συνεργάζεται με την Boeing για την ανάπτυξη ενός πρωτότυπου ηλεκτρικού ιπτάμενου οχήματος.
Πέρυσι, ο διευθύνων σύμβουλος της Tesla Ελον Μασκ χαρακτήρισε το ηλεκτρικό ταξί “δύσκολο πρόβλημα” και τον περασμένο μήνα είπε ότι μια πιο ισχυρή μπαταρία που θα μπορούσε να συμβάλει στην ανάπτυξη των ηλεκτρικών αεροπλάνων, μετά από τρία έως τέσσερα χρόνια. Ο Mασκ είπε ότι «πολλά συναρπαστικά πράγματα» θα παρουσιαστούν κατά τη διάρκεια της Tesla’s Battery Day στις 22 Σεπτεμβρίου.
Η Μέρι Μπάρα ανέλαβε τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της General Motors τον Ιανουάριο του 2014, και ήταν τότε η πρώτη γυναίκα επικεφαλής ενός κατασκευαστή αυτοκινήτων.
Ως Διευθύνων Σύμβουλος, η Μπάρα αύξησε τις προσπάθειες της GM να αξιοποιήσει τις δυνατότητες που παρέχει η αυτόνομη οδήγηση με σημαντικές εξαγορές, συμπεριλαμβανομένης της Strobe, μιας εταιρείας που επικεντρώνεται στην τεχνολογία κίνησης των οχημάτων χωρίς οδηγό.
Το 2017 ώθησε την GM να αναπτύξει το Chevy Bolt EV, απαντώντας στις προσπάθειες της ανταγωνιστικής μάρκας Tesla, για την ανάπτυξη του πρώτου ηλεκτρικού αυτοκινήτου με τιμή κάτω των 40.000 ευρώ και αυτονομία 200 μίλια.
Το 2017, η Μπάρα ήταν το υψηλότερο αμειβόμενο στέλεχος του Ντιτρόιτ στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, με συνολική αμοιβή 21,96 εκατομμυρίων δολαρίων. Το Νοέμβριο του 2018, η Μπάρα ανακοίνωσε το κλείσιμο πέντε εργοστασίων της Βόρειας Αμερικής και 14.000 απολύσεις εργαζομένων. Η απόφασή της επικρίθηκε από τον Πρόεδρο Τράμπ, ο οποίος απείλησε να καταργήσει τις κρατικές επιδοτήσεις της εταιρείας.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
Φωτό: Martial Trezzini/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ