
Η μη κερδοσκοπική εταιρεία θαλάσσιων ερευνών ProMare και ο τεχνολογικός κολοσσός IBM ανακοίνωσαν, την Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου, την καθέλκυση του πλήρως αυτόνομου πλοίου «Mayflower Autonomous Ship» (MAS), το οποίο διαθέτει τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και είναι τροφοδοτούμενο με ηλιακή ενέργεια.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η IBM, το σκάφος χρειάστηκε δύο χρόνια για τον σχεδιασμό, τη ναυπήγηση και την εγκατάσταση των τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης που διαθέτει, ενώ καθελκύστηκε στα ανοιχτά της ακτής του Πλίμουθ της Αγγλίας.
Σχεδιασμένο για την ασφαλή και οικονομική παροχή δεδομένων από τους ωκεανούς, το εν λόγω πλοίο αναμένεται να φέρει την επανάσταση στην ωκεανογραφία μέσω της συνεργασίας του με επιστήμονες και άλλα αυτόνομα σκάφη/πλοία. Το γεγονός αυτό θα δώσει τη δυνατότητα περαιτέρω κατανόησης
φαινομένων όπως η κλιματική αλλαγή και θα συμβάλει στη διατήρηση των θαλάσσιων θηλαστικών του πλανήτη.
Ως αυτόνομο πλοίο, το «MAS» διαθέτει σύστημα AI Captain, ανεπτυγμένο συνεργατικά από την ProMare και την IBM. Για την περαιτέρω πληροφόρηση σχετικά με τις αποστολές που αναλαμβάνει το «MAS», οι δύο εταιρείες εγκαινίασαν μια νέα διαδικτυακή πύλη, τη MAS400.
Από εκεί, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να λαμβάνουν ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο για την τοποθεσία του σκάφους, καθώς και δεδομένα από τα διάφορα ερευνητικά του εγχειρήματα. Το σκάφος διαθέτει επίσης chatbot, το οποίο θα ενημερώνει το κοινό για την πρόοδο που σημειώνει το «MAS» κατά τη διάρκεια των ερευνών του.
Ο επιστημονικός διευθυντής του εγχειρήματος του MAS και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ProMare, Fredrik Soreide, δήλωσε: «Η προστασία του ωκεανού εξαρτάται από την ικανότητά μας να συμπεριλαμβάνουμε το κοινό σε σημαντικά θέματα που επηρεάζουν την υγεία του. Η διαδικτυακή πύλη MAS400 έχει σχεδιαστεί για να κάνει ακριβώς αυτό και να ενημερώνει ανθρώπους σχετικά με το πού βρίσκεται το πλοίο, με ποια ταχύτητα ταξιδεύει, υπό ποιες συνθήκες λειτουργεί και ποια έρευνα διεξάγεται».
Το «MAS» αναμένεται να παραμείνει σε φάση δοκιμών για τους επόμενους έξι μήνες, πριν επιχειρήσει να διασχίσει τον Ατλαντικό, την άνοιξη του 2021. Υπενθυμίζεται ότι το σκάφος θα πραγματοποιήσει το ταξίδι του θρυλικού «Mayflower», ξεκινώντας από το Πλίμουθ. Το εν λόγω ταξίδι θα σηματοδοτήσει τα 400 χρόνια από τότε που το «Mayflower» μετέφερε Ευρωπαίους αποίκους στην Αμερική, το 1620.
https://youtu.be/n8wPUCPX6ss
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ