
Η μη κερδοσκοπική εταιρεία θαλάσσιων ερευνών ProMare και ο τεχνολογικός κολοσσός IBM ανακοίνωσαν, την Τρίτη 15 Σεπτεμβρίου, την καθέλκυση του πλήρως αυτόνομου πλοίου «Mayflower Autonomous Ship» (MAS), το οποίο διαθέτει τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και είναι τροφοδοτούμενο με ηλιακή ενέργεια.
Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η IBM, το σκάφος χρειάστηκε δύο χρόνια για τον σχεδιασμό, τη ναυπήγηση και την εγκατάσταση των τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης που διαθέτει, ενώ καθελκύστηκε στα ανοιχτά της ακτής του Πλίμουθ της Αγγλίας.
Σχεδιασμένο για την ασφαλή και οικονομική παροχή δεδομένων από τους ωκεανούς, το εν λόγω πλοίο αναμένεται να φέρει την επανάσταση στην ωκεανογραφία μέσω της συνεργασίας του με επιστήμονες και άλλα αυτόνομα σκάφη/πλοία. Το γεγονός αυτό θα δώσει τη δυνατότητα περαιτέρω κατανόησης
φαινομένων όπως η κλιματική αλλαγή και θα συμβάλει στη διατήρηση των θαλάσσιων θηλαστικών του πλανήτη.
Ως αυτόνομο πλοίο, το «MAS» διαθέτει σύστημα AI Captain, ανεπτυγμένο συνεργατικά από την ProMare και την IBM. Για την περαιτέρω πληροφόρηση σχετικά με τις αποστολές που αναλαμβάνει το «MAS», οι δύο εταιρείες εγκαινίασαν μια νέα διαδικτυακή πύλη, τη MAS400.
Από εκεί, οι ενδιαφερόμενοι θα μπορούν να λαμβάνουν ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο για την τοποθεσία του σκάφους, καθώς και δεδομένα από τα διάφορα ερευνητικά του εγχειρήματα. Το σκάφος διαθέτει επίσης chatbot, το οποίο θα ενημερώνει το κοινό για την πρόοδο που σημειώνει το «MAS» κατά τη διάρκεια των ερευνών του.
Ο επιστημονικός διευθυντής του εγχειρήματος του MAS και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ProMare, Fredrik Soreide, δήλωσε: «Η προστασία του ωκεανού εξαρτάται από την ικανότητά μας να συμπεριλαμβάνουμε το κοινό σε σημαντικά θέματα που επηρεάζουν την υγεία του. Η διαδικτυακή πύλη MAS400 έχει σχεδιαστεί για να κάνει ακριβώς αυτό και να ενημερώνει ανθρώπους σχετικά με το πού βρίσκεται το πλοίο, με ποια ταχύτητα ταξιδεύει, υπό ποιες συνθήκες λειτουργεί και ποια έρευνα διεξάγεται».
Το «MAS» αναμένεται να παραμείνει σε φάση δοκιμών για τους επόμενους έξι μήνες, πριν επιχειρήσει να διασχίσει τον Ατλαντικό, την άνοιξη του 2021. Υπενθυμίζεται ότι το σκάφος θα πραγματοποιήσει το ταξίδι του θρυλικού «Mayflower», ξεκινώντας από το Πλίμουθ. Το εν λόγω ταξίδι θα σηματοδοτήσει τα 400 χρόνια από τότε που το «Mayflower» μετέφερε Ευρωπαίους αποίκους στην Αμερική, το 1620.
https://youtu.be/n8wPUCPX6ss
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Από τη Διεύθυνση Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής ανακοινώθηκε ότι με επιστολή του αρμόδιου γραφείου της Αμερικανικής Ακτοφυλακής, ολοκληρώθηκε η διαδικασία…
Δύο μέλη του πληρώματος του Eternity C σκοτώθηκαν μετά την επίθεση που δέχθηκε χθες το υπό λιβεριανή σημαία φορτηγό πλοίο με θαλάσσια drones και…
Διαχρονικά, η ναυτιλιακή βιομηχανία επηρεάζεται άμεσα από τις διεθνείς οικονομικές εξελίξεις. Ωστόσο, η φύση της βιομηχανίας είναι τέτοια, που οι αναδιατάξεις των εμπορικών ροών…
Σε 3,45 εκατ. επιβάτες ανήλθε η επιβατική κίνηση του αεροδρομίου της Αθήνας κατά τη διάρκεια του Ιουνίου 2025, σημειώνοντας αύξηση κατά 4,6% σε σύγκριση…
Η Νότια Κορέα ζήτησε επίσημα από τις ΗΠΑ την εξαίρεσή της από την εφαρμογή των λιμενικών τελών που έχουν επιβάλει οι τελευταίες σε όλα…
Εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο της ενέργειας από την Ινδονησία και τις Ηνωμένες Πολιτείες υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας (Memorandum of Understanding ‒ MoU) δεκάδων δισεκατομμυρίων…
Η Βραζιλία, η οποία αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους παραγωγούς ζάχαρης διεθνώς (23,6% παγκόσμιας παραγωγής), σημείωσε πτώση στις διά θαλάσσης εξαγωγές του εν λόγω…
Τα ασυνήθιστα χαμηλά επίπεδα νερού στον ποταμό Δούναβη στην Ουγγαρία επηρεάζουν την ενδοποτάμια ναυτιλία, τη γεωργία και τα τοπικά οικοσυστήματα, αναφέρει δημοσίευμα του ειδησεογραφικού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ