
Τις απόψεις του σχετικά με τις παραμέτρους οι οποίες αναμένεται να αλλάξουν τα δεδομένα στον τομέα των ναυτασφαλίσεων εξέφρασε ο πρόεδρος της International Union of Marine Insurance (IUMI), Richard Turner.
Σε ομιλία του στο πρόσφατο ετήσιο συνέδριο της IUMI, ο κ. Turner τόνισε πως η πανδημία του κορονοϊού, η ευμετάβλητη μακρο-οικονομική και γεωπολιτική κατάσταση, η κλιματική αλλαγή και η ψηφιοποίηση αποτελούν το «τετράπτυχο» που θα επιφέρει σημαντικές δομικές αλλαγές στον κλάδο των ναυτασφαλίσεων.
Ο κ. Turner πρόσθεσε ότι, σύμφωνα με στοιχεία του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ), το εμπόριο σε παγκόσμιο επίπεδο έχει καταγράψει πτώση κατά 18% το Q2 του 2020. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την επιβολή μέτρων εμπορικού προστατευτισμού και για την παγκόσμια μετάβαση σε μια πιο «πράσινη» παγκόσμια οικονομία, αναπόφευκτα θα επιφέρει αλλαγές στις ναυτασφαλίσεις.
Η κλιματική αλλαγή έχει ήδη επηρεάσει το μέγεθος και τη σοβαρότητα των claims στην παγκόσμια ναυτιλία. Ακόμη, η άνοδος της στάθμης της θάλασσας σε περιοχές όπου το φαινόμενο αυτό δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά αναμένεται να αποτελέσει πηγή ανησυχιών για τον κλάδο.
Ακόμη, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των ναυτασφαλίσεων αφορούν ζητήματα που ανακύπτουν από την μεταφορά ορυκτών καύσιμων, η παγκόσμια τάση για στροφή σε οικολογικότερες εναλλακτικές καυσίμων σίγουρα θα αλλάξει τα δεδομένα στον κλάδο.
Όσον αφορά την ψηφιοποίηση, ο κ. Turner υπογράμμισε την αυξανόμενη συμμετοχή των νέων τεχνολογιών στον κλάδο. Πεπεισμένος ότι οι ναυτασφαλίσεις έχουν μείνει πίσω σε σχέση με τους άλλους κλάδους ασφαλίσεων σε θέματα ψηφιοποίησης και καινοτομίας, λόγω του μεγέθους της ναυτιλιακής βιομηχανίας, ο Richard Turner φάνηκε αισιόδοξος πως τεχνολογίες όπως το Internet of Things θα ενισχύσουν τη θέση τους στον κλάδο.
Τέλος, η πανδημία του κορονοϊού έχει αλλάξει σημαντικά το «modus operandi» του κλάδου των ναυτασφαλίσεων, με πολλούς μεσίτες και ασφαλιστές να έχουν υιοθετήσει την εργασία από απόσταση και τις ναυτασφαλίσεις αυτές καθαυτές να πραγματοποιούνται ηλεκτρονικά.
Φωτό: Chuttersnap/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ