
Η Γερμανία αναμένει ότι η οικονομική κρίση λόγω της πανδημίας θα είναι λιγότερο σοβαρή φέτος από ό,τι αρχικά φοβόταν, αλλά η χαμηλή ζήτηση από το εξωτερικό είναι πιθανό να αποδυναμώσει την ανάκαμψη στη μεγαλύτερη οικονομία της Ευρώπης το 2021.
Παρουσιάζοντας τις ενημερωμένες προβλέψεις της κυβέρνησης, ο Γερμανός υπουργός Οικονομίας, Peter Altmaier, ανέφερε ότι μια ισχυρή απάντηση από το κράτος θα βοηθούσε στην ταχύτερη από την αναμενόμενη ανάκαμψη από το σοκ που προκάλεσε ο Covid-19.
«Η ύφεση κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους αποδείχθηκε λιγότερο σοβαρή από ό,τι φοβόμασταν», δήλωσε ο κ. Altmaier σε δημοσιογράφους, προσθέτοντας ότι τα χειρότερα για την οικονομία έχουν περάσει.
«Συνολικά, μπορούμε να πούμε ότι, τουλάχιστον προς το παρόν, έχουμε να κάνουμε με μια ανάπτυξη σχήματος V», πρόσθεσε ο ίδιος, σημειώνοντας ότι δεν περιμένει από τις αρχές να επιβάλουν έναν άλλο γύρο μέτρων lockdown όπως τον Μάρτιο και τον Απρίλιο.
Επιβεβαιώνοντας προηγούμενη έκθεση του Reuters, ο κ. Altmaier δήλωσε ότι το Βερολίνο είχε αναθεωρήσει προς τα πάνω την πρόβλεψή του για το 2020 με ύφεση 5,8% έναντι της προηγούμενης εκτίμησης, που προσδιόριζε την ύφεση σε 6,3%, κάτι που θα αποτελούσε τη μεγαλύτερη οικονομική ύφεση μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Η γερμανική οικονομία συρρικνώθηκε κατά 5,7% το 2009, με το ξέσπασμα της παγκόσμιας χρηματοπιστωτικής κρίσης.
Για το 2021, η γερμανική κυβέρνηση αναθεώρησε προς τα κάτω την πρόβλεψή της για ανάπτυξη 4,4% από την προηγούμενη εκτίμησή της, που έκανε λόγο για 5,2%. «Αυτό σημαίνει ότι η οικονομία δεν θα φτάσει στο μέγεθος της προ πανδημίας περιόδου πριν από τις αρχές του 2022», δήλωσε ο Γερμανός υπουργός.
Τέλος, η κυβέρνηση του Βερολίνου αναμένει ότι οι εξαγωγές θα μειωθούν κατά 12,1% φέτος, ενώ το 2021 θα σημειώσουν άνοδο κατά 8,8%. Η ιδιωτική κατανάλωση προσδιορίζεται μειωμένη κατά 6,9% φέτος, αυξανόμενη κατά 4,7% το 2021.
Η μεγαλύτερη οικονομία της ευρωζώνης συρρικνώθηκε κατά 9,7% το δεύτερο τρίμηνο, καθώς οι καταναλωτικές δαπάνες, οι εταιρικές επενδύσεις και οι εξαγωγές κατέρρευσαν.
Φωτό: Igor Flek/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ