
Σημάδια ανάκαμψης παρουσιάζει το τελευταίο διάστημα η αγορά των containerships, η οποία επίσης επλήγη σημαντικά από την πανδημική κρίση. Ενδεικτικό της βελτιωμένης εικόνας της αγοράς είναι η ενίσχυση των spot ναύλων για διαδρομές από τη Σαγκάη σε υψηλά οκτώ μηνών.
Όπως αναφέρει ο κ. Peter Sand, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, για την εβδομάδα 31 Αυγούστου έως 4 Σεπτεμβρίου υπάρχουν ενδείξεις ότι οι ναύλοι για διαδρομές πλοίων από τη Σαγκάη προς τις δύο ακτές των ΗΠΑ κατέγραψαν ανοδική τάση.
Μάλιστα, ο δείκτης Shanghai Containerized Freight Index (SCFI) άγγιξε τις 1.263,26 μονάδες στις 28 Αυγούστου και ανήλθε στα υψηλότερα επίπεδα από τον Σεπτέμβριο του 2012. Oι ναύλοι στις τακτικές γραμμές Σαγκάης-Δυτικής Ακτής των ΗΠΑ παρουσιάζουν αύξηση 143,4% από τον περασμένο Απρίλιο, στα $3.636/FEU, όπως αναφέρει η BIMCO στην ανάλυσή της. Πρόκειται για τα υψηλότερα επίπεδα ναύλων από το 2010. Από την άλλη, οι ναύλοι στις τακτικές γραμμές Σαγκάης-Ανατολικής Ακτής των ΗΠΑ καταγράφουν αύξηση 60,6% από τις 24 Απριλίου, στα $4.207/FEU, ενώ και εντός Ευρώπης σημειώνεται αύξηση περίπου 36,7% ($1.029/TEU).
Στο αποκορύφωμα της πανδημίας, πολλοί μεταφορείς ανέστειλαν τα ταξίδια τους, μειώνοντας έτσι την προσφορά containerships και παρέχοντας στήριξη στους ναύλους. Με την άρση των περιοριστικών μέτρων σε πολλές χώρες, ένας μεγάλος αριθμός containerships «επανενεργοποιήθηκαν», με την Alphaliner να εκτιμά ότι τον Σεπτέμβριο το capacity μεταξύ Ασίας και Βόρειας Αμερικής θα ξεπεράσει για πρώτη φορά τα 500.000 TEUs.
H ΒΙΜCO, ωστόσο, σημειώνει ότι η αύξηση της προσφοράς δεν έχει επηρεάσει αρνητικά την αγορά προς το παρόν.
Φωτό: Nazarizal Mohammad/Unsplash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ