
Tην ετήσια λίστα με τα 100 κορυφαία λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων σε όρους διακίνησης δημοσιοποίησε πρόσφατα η Lloyd’s List.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, δεδομένων των αναταράξεων στη διεθνή οικονομία και στο διεθνές εμπόριο ελέω του κορονοϊού το 2020, το 2019 ουσιαστικά αποτέλεσε την ηρεμία πριν από την καταιγίδα.
Το 2019, η παγκόσμια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε με έναν ρυθμό 2,5% έναντι 4,8% το 2018 και 6% το 2017. Ειδική αναφορά κάνει η Lloyd’s List στα κινεζικά λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία κατέγραψαν ανάπτυξη μικρότερη του 3%, ως απόρροια των εκατέρωθεν εμπορικών κυρώσεων με τις ΗΠΑ. Οι σινοαμερικανικές διενέξεις μετέφεραν ένα μεγάλο μέρος της ναυτιλιακής κίνησης σε άλλα βιομηχανικά κέντρα της Ασίας.
Ωστόσο, η κυριαρχία της Κίνας στη συγκεκριμένη δραστηριότητα δεν μπορεί να αμφισβητηθεί, καθώς το 2019 διακινήθηκε από τα λιμάνια της χώρας το 40% των συνολικών TEUs, σύμφωνα με τη Lloyd’s List. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι, από τα πέντε κορυφαία της φετινής λίστας, τα τέσσερα είναι στην Κίνα και συγκεκριμένα: Σαγκάη (πρώτη θέση), Νινγκμπό (τρίτη θέση), Σενζέν (τέταρτη θέση), Γκουαντσού (πέμπτη θέση). Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το λιμάνι της Σιγκαπούρης.
Ισχυρές επιδόσεις κατέγραψαν και τα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων της Μέσης Ανατολής και της Μεσογείου, τα οποία σημείωσαν ετήσια ανάπτυξη σε όρους διακίνησης 6,3% και 6,6% αντίστοιχα.
Στη φετινή λίστα του Lloyd’s δεν συμπεριελήφθησαν τέσσερα λιμάνια τα οποία είχαν συμπεριληφθεί στη λίστα για το 2018, ενώ προστέθηκαν άλλα τρία: το Jinzhou της Κίνας, το Hai Phong του Βιετνάμ και το Ιζμίτ της Τουρκίας.
Πιο συγκεκριμένα, στην έκτη θέση της λίστας συναντάμε το λιμάνι του Μπουσάν της Νότιας Κορέας, στην έβδομη το Qingdao, του οποίου η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε πέρυσι κατά 8,8%, και στην όγδοη θέση το Χονγκ Κονγκ. Στην ένατη θέση βρίσκεται το Tianjin της Κίνας, ενώ στη δέκατη θέση αναρριχήθηκε το λιμάνι του Ρότερνταμ, το οποίο είναι και το μόνο ευρωπαϊκό στη δεκάδα. Εντύπωση προκαλεί το ότι, από τα δέκα κορυφαία λιμάνια διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του 2019, τα εννέα είναι στην Ασία.
To λιμάνι του Πειραιά κατέγραψε σημαντική ετήσια ανάπτυξη το 2019 και συγκεκριμένα 15,1%, από τα 4.907.708 ΤΕUs το 2018 στα 5.648.000 ΤΕUs πέρυσι. Στη φετινή λίστα του Lloyd΄s βρίσκεται στην 26η θέση.
Μπορείτε να βρείτε τη λίστα με τα 100 κορυφαία λιμάνια διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το 2019 εδώ.
Φωτό: Παντελής Σαίτας/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






H Ετήσια Γενική Συνέλευση και οι Εξαμηνιαίες Συνεδριάσεις της INTERCARGO έλαβαν χώρα στην Αθήνα μεταξύ 3 και 4 Νοεμβρίου, σηματοδοτώντας τη διαρκή ανάπτυξη και…

Η τουρκική ναυπηγική βιομηχανία περνά μία από τις πιο δύσκολες καμπές των τελευταίων ετών. Πίσω από τη βιτρίνα των φιλόδοξων αμυντικών προγραμμάτων και την…

Η QatarEnergy συνεχίζει να ενισχύει τη διεθνή παρουσία της, εστιάζοντας στρατηγικά στην αναπτυσσόμενη αγορά ενέργειας της Ινδίας. Πρόσφατα, μάλιστα, ο καταριανός κολοσσός εξασφάλισε ένα…

Οι δυτικές κυρώσεις κατά της Ρωσίας και του Ιράν οδηγούν τον όγκο πετρελαίου που αποθηκεύεται σε πλοία σε επίπεδα ρεκόρ, αποτρέποντας τη δημιουργία υπερπροσφοράς…

Καθώς εισερχόμαστε στην τελευταία στροφή του 2025, η Allied επιχειρεί μια ακτινογραφία του στόλου των πλοίων μεταφοράς ξηρού φορτίου, διαπιστώνοντας ένα κύμα παραδόσεων αλλά…

Απόλυτη κυριαρχία του LNG στις παραγγελίες πλοίων εναλλακτικών καυσίμων έδειξαν τα δεδομένα της πλατφόρμας Alternative Fuel Insight (AFI) για τον μήνα Οκτώβριο. Σύμφωνα με…

Το 2025 συνιστά ευρύτερα ένα έτος-ορόσημο για την MSC, έναν από τους ισχυρότερους παράγοντες ‒αν όχι ο ισχυρότερος πλέον‒ της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, και…

Η Adani Enterprises, ναυαρχίδα του ομίλου Adani, εξήγγειλε στις 4 Νοεμβρίου σχέδια για άντληση 250 δισ. ρουπιών ($2,8 δισ.) μέσω rights issue μετοχών, σύμφωνα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ