
Tην ετήσια λίστα με τα 100 κορυφαία λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων σε όρους διακίνησης δημοσιοποίησε πρόσφατα η Lloyd’s List.
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει, δεδομένων των αναταράξεων στη διεθνή οικονομία και στο διεθνές εμπόριο ελέω του κορονοϊού το 2020, το 2019 ουσιαστικά αποτέλεσε την ηρεμία πριν από την καταιγίδα.
Το 2019, η παγκόσμια διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε με έναν ρυθμό 2,5% έναντι 4,8% το 2018 και 6% το 2017. Ειδική αναφορά κάνει η Lloyd’s List στα κινεζικά λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία κατέγραψαν ανάπτυξη μικρότερη του 3%, ως απόρροια των εκατέρωθεν εμπορικών κυρώσεων με τις ΗΠΑ. Οι σινοαμερικανικές διενέξεις μετέφεραν ένα μεγάλο μέρος της ναυτιλιακής κίνησης σε άλλα βιομηχανικά κέντρα της Ασίας.
Ωστόσο, η κυριαρχία της Κίνας στη συγκεκριμένη δραστηριότητα δεν μπορεί να αμφισβητηθεί, καθώς το 2019 διακινήθηκε από τα λιμάνια της χώρας το 40% των συνολικών TEUs, σύμφωνα με τη Lloyd’s List. Είναι μάλιστα χαρακτηριστικό ότι, από τα πέντε κορυφαία της φετινής λίστας, τα τέσσερα είναι στην Κίνα και συγκεκριμένα: Σαγκάη (πρώτη θέση), Νινγκμπό (τρίτη θέση), Σενζέν (τέταρτη θέση), Γκουαντσού (πέμπτη θέση). Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το λιμάνι της Σιγκαπούρης.
Ισχυρές επιδόσεις κατέγραψαν και τα λιμάνια εμπορευματοκιβωτίων της Μέσης Ανατολής και της Μεσογείου, τα οποία σημείωσαν ετήσια ανάπτυξη σε όρους διακίνησης 6,3% και 6,6% αντίστοιχα.
Στη φετινή λίστα του Lloyd’s δεν συμπεριελήφθησαν τέσσερα λιμάνια τα οποία είχαν συμπεριληφθεί στη λίστα για το 2018, ενώ προστέθηκαν άλλα τρία: το Jinzhou της Κίνας, το Hai Phong του Βιετνάμ και το Ιζμίτ της Τουρκίας.
Πιο συγκεκριμένα, στην έκτη θέση της λίστας συναντάμε το λιμάνι του Μπουσάν της Νότιας Κορέας, στην έβδομη το Qingdao, του οποίου η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε πέρυσι κατά 8,8%, και στην όγδοη θέση το Χονγκ Κονγκ. Στην ένατη θέση βρίσκεται το Tianjin της Κίνας, ενώ στη δέκατη θέση αναρριχήθηκε το λιμάνι του Ρότερνταμ, το οποίο είναι και το μόνο ευρωπαϊκό στη δεκάδα. Εντύπωση προκαλεί το ότι, από τα δέκα κορυφαία λιμάνια διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων του 2019, τα εννέα είναι στην Ασία.
To λιμάνι του Πειραιά κατέγραψε σημαντική ετήσια ανάπτυξη το 2019 και συγκεκριμένα 15,1%, από τα 4.907.708 ΤΕUs το 2018 στα 5.648.000 ΤΕUs πέρυσι. Στη φετινή λίστα του Lloyd΄s βρίσκεται στην 26η θέση.
Μπορείτε να βρείτε τη λίστα με τα 100 κορυφαία λιμάνια διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων για το 2019 εδώ.
Φωτό: Παντελής Σαίτας/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ