
Η BP είναι αποφασισμένη να πουλήσει μεγάλο μέρος των περιουσιακών της στοιχείων στους κλάδους του πετρελαίου και του φυσικού αερίου, ακόμη και αν οι τιμές του πετρελαίου αυξηθούν, καθώς επιδιώκει να επενδύσει περισσότερο σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Τη σχετική πρόθεση του πετρελαϊκού κολοσσού ανέφεραν στο πρακτορείο Reuters τρεις καλά πληροφορημένες πηγές. Η στρατηγική της ΒΡ τέθηκε επί τάπητος σε συνεδρίαση των στελεχών της τον Ιούλιο, αμέσως μετά τη μείωση της μακροπρόθεσμης πρόβλεψης της τιμής του πετρελαίου στα $55/βαρέλι, πράγμα που σημαίνει ότι περιουσιακά στοιχεία αξίας 17,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων δεν είναι πλέον οικονομικά βιώσιμα.
Ωστόσο, ακόμη και αν οι τιμές του αργού πετρελαίου αυξηθούν στα $65-70/βαρέλι, η BP είναι απίθανο να επανακτήσει αυτά τα περιουσιακά στοιχεία και θα χρησιμοποιήσει αντ’ αυτού τις συνθήκες της αγοράς ως ευκαιρία για να τα πουλήσει.
Οι μεγάλες εταιρείες πετρελαίου συνήθως διακρατούν περιουσιακά στοιχεία μακροπρόθεσμα, ακόμη και όταν οι τιμές του αργού πετρελαίου βρίσκονται χαμηλά, ώστε να βρίσκονται σε ισχυρή θέση όταν βελτιωθούν οι συνθήκες της αγοράς.
Η νέα στρατηγική της ΒΡ ρίχνει περισσότερο φως στο σχέδιο του διευθύνοντος συμβούλου Bernard Looney για μείωση της παραγωγής πετρελαίου και φυσικού αερίου της BP κατά 40%, ή τουλάχιστον 1 εκατομμύριο βαρέλια την ημέρα, έως το 2030, προκειμένου να επεκταθεί σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Σύμφωνα με το Reuters, εδώ και δεκαετίες, η BP αλλά και άλλες πετρελαϊκές εταιρείες όπως η Royal Dutch Shell και η Exxon Mobil υποσχέθηκαν στους επενδυτές ότι η παραγωγή θα συνέχιζε να αυξάνεται. Όμως, καθώς οι ακτιβιστές του κλίματος, οι επενδυτές, οι τράπεζες και ορισμένες κυβερνήσεις αυξάνουν διαρκώς την πίεση στην πετρελαϊκή βιομηχανία να μειώσουν τις εκπομπές αερίων, οι ευρωπαϊκές εταιρείες πετρελαίου μεταβάλλουν τις στρατηγικές τους και δεσμεύονται να επενδύσουν περισσότερο σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.
Φωτό: Andy Rain/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Εν μέσω έντονης οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας, το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών κατέγραψε αξιοσημείωτη επιτάχυνση στις αρχές του 2025, βάσει πρόσφατης έκθεσης του Παγκόσμιου Οργανισμού…
Το ράλι που καταγράφηκε στους ναύλους των Capesizes πρόσφατα, με αποτέλεσμα να αναρριχηθούν στα $30.000, φαίνεται ότι κοπάζει, με σημάδια αποδυνάμωσης να εμφανίζονται στην…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ