Σε τροχιά ανόδου η Euroseas

Σε τροχιά ανόδου η Euroseas

435
Σε τροχιά ανόδου η Euroseas

Τα τριμηνιαία οικονομικά της αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του 2020 και το σύνολο του πρώτου εξαμήνου του έτους ανακοίνωσε η Euroseas Ltd, εμφανίζοντας σημαντικά βελτιωμένη εικόνα στο σύνολο των επιμέρους στοιχείων.

Στα στοιχεία τριμήνου, η εταιρεία εμφάνισε κύκλο εργασιών που ανήλθε σε $14,1 εκατ. με σημαντική αύξηση 67,5% σε σχέση με το 2019 ($8,4 εκατ.), με κέρδη $1,3 εκατ. ή $0,20/μετοχή, εν αντιθέσει με ζημίες $0,7 εκατ. το Q2 του 2020. Σε επίπεδα εξαμήνου, τα έσοδα ανήλθαν σε $30,3 εκατ. ($17,2 εκατ. πέρυσι) ενώ τα κέρδη έφτασαν τα $3,2 εκατ. (έναντι ζημιών $0,7 εκατ. το Η1 του 2019). Τα εναρμονισμένα EBITDA στο τρίμηνο έφτασαν τα $4,4 εκατ. και στο εξάμηνο τα $8,4 εκατ.

Το time charter equivalent για το τρίμηνο έφτασε τα $9.458/ημέρα και $9.541 στο εξάμηνο, αποτυπώνοντας την εμφανώς βελτιωμένη εικόνα στα έσοδα της εταιρείας: το TCE κατά το πρώτο μισό του 2019 ανερχόταν σε $8.693. Το fleet utilization άγγιξε το 94,4% στο τρίμηνο και 94,8% στο εξάμηνο.

Τον Ιούλιο του 2020, η Εταιρεία ολοκλήρωσε την πώληση τριών από τα πλοία της, το M/V Manolis P, το M/V EM Οινούσες και το M/V Kuo Hsiung προς περίπου $7,6 εκατ., εκ των οποίων $7,0 εκατ. χρησιμοποιήθηκαν για την αποπληρωμή των εκκρεμών δανείων των πλοίων.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος κ. Αριστείδης Πίττας, σχολίασε ότι «αποδείχθηκε πως το δεύτερο τρίμηνο του 2020 είμαστε ιδιαίτερα κερδοφόροι παρά τις προκλήσεις της πανδημίας που επηρέασαν τα ναύλα των πλοίων μας, παρά πολυάριθμες λειτουργικές δυσκολίες που συναντήσαμε κατά το δεύτερο μισό της περιόδου. Ορισμένες προγραμματισμένες πωλήσεις των πλοίων μας για scrap καθυστέρησαν και τελικά ολοκληρώθηκαν το τρίτο τρίμηνο σε χαμηλότερη τιμή, ως αποτέλεσμα των lockdown και της μείωσης στη ζήτηση χάλυβα από scrap. Επιπλέον, τα lockdown στα λιμάνια έχουν επηρεάσει την ικανότητά μας να αλλάζουμε τα πληρώματα στα πλοία μας. Έχουμε λάβει τα αναγκαία μέτρα για να διασφαλίσουμε την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων μας τόσο στη θάλασσα όσο και στη ξηρά.

«Κοιτάζοντας μπροστά, ωστόσο, αισθανόμαστε αισιόδοξοι με την ανάκαμψης της ναυλαγοράς στα τέλη Ιουλίου, αλλά εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι οι οικονομικές αβεβαιότητες παραμένουν υψηλές λόγω τόσο της πιθανότητας δεύτερου κύματος της πανδημίας όσο και των συνεχιζόμενων εμπορικών εντάσεων μεταξύ των ΗΠΑ και της Κίνας, οι οποίες επηρεάζουν τις αγορές εμπορευματοκιβωτίων. Το χαμηλά επίπεδα ρεκόρ του βιβλίου παραγγελιών παραμένει ένα θετικό χαρακτηριστικό του κλάδου των εμπορευματοκιβωτίων καθώς σε μεγάλο βαθμό η επάνοδος του εμπορίου σε κανονικά επίπεδα θα γίνει σε βελτιωμένες τιμές αγοράς».