
Σημαντικά πίσω σχετικά με την εκπλήρωση των όρων της προβλεπόμενης εμπορικής της συμφωνίας με τις ΗΠΑ, βρίσκεται η Κίνα σύμφωνα με το Reuters. Η εν λόγω συμφωνία περιελάβανε την αγορά αμερικανικών προϊόντων ενέργειας, αξίας 25,3 δισ. δολαρίων. Παρόλα αυτά, δημοσιεύματα κάνουν λόγο για κάλυψη μονάχα του 5% του προαναφερθέντος ποσού, γεγονός που αναμένεται να δυσχεράνει τις ήδη τεταμένες σχέσεις Ουάσιγκτον-Πεκίνου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Reuters, οι κινεζικές αγορές αμερικανικού αργού, LNG και άλλων ενεργειακών προϊόντων, ανήλθαν σε αξία στα 1,29 δισ. δολάρια για το H1 του 2020. Επιπλέον, παρά το γεγονός ότι η Κίνα το τελευταίο διάστημα έχει αυξήσει τις αγορές των εν λόγω αμερικανικών προϊόντων ενέργειας, εντούτοις οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αναθεώρηση της δέσμευσης του Πεκίνου σχετικά με την αξία των αγορών της, κυρίως λόγω των χαμηλών τιμών προϊόντων ενέργειας παγκοσμίως και βέβαια λόγω των κακών σχέσεων των δύο χωρών.
Η Michal Meidan, διευθύντρια του Oxford Institute for Energy Studies δήλωσε ότι «είναι σχεδόν απίθανο για την Κίνα να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της πρώτης φάσης της συμφωνίας με τις ΗΠΑ, ενώ ήταν ήδη από την αρχή υπερβολικά φιλόδοξη». Ακόμη, εκτίμησε ότι η Κίνα θα προβεί σε αύξηση των αγορών της το προσεχές διάστημα, προκειμένου να δείξει σημάδια καλής θέλησης.
Αν και το αργό πετρέλαιο φαινόταν ότι θα κατείχε εξέχουσα θέση στην εμπορική συμφωνία των δύο χωρών, εντούτοις η Κίνα εισήγε μονάχα 45.603 βαρέλια την ημέρα κατά το H1, αριθμός εξαιρετικά χαμηλός, εάν συγκριθεί με τον αντίστοιχο του 2019, που κινούταν στα 85.453 βαρέλια την ημέρα.
Αν και η Κίνα ξεπέρασε κατά τρεις φορές τις περσινές της εισαγωγές σε αμερικανικό LNG κατά το H1, οι εξαιρετικά χαμηλές τιμές του καυσίμου, κυρίως λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, υποβάθμισαν σημαντικά την αξία αυτών των αγορών. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Reuters, παρόμοιο είναι και το τοπίο σχετικά με τις κινεζικές εισαγωγές αμερικανικού άνθρακα, οι οποίες βρίσκονται ήδη εδώ και πολλά χρόνια σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Η παγκόσμια εταιρεία εμπορίας και εξόρυξης πρώτων υλών Glencore συμφώνησε να αποκτήσει το πλειοψηφικό μερίδιο της ολλανδικής εταιρείας προμήθειας καυσίμων FincoEnergies, όπως ανακοίνωσε η…

Συνεχίζεται η αβεβαιότητα για το μέλλον της ΖΙΜ, με την εταιρεία τακτικών γραμμών να δέχεται πληθώρα προτάσεων για την εξαγορά των μετοχών της, χωρίς…

Συνετρίβη έξω από την Άγκυρα ιδιωτικό αεροσκάφος στο οποίο, σύμφωνα με τις τουρκικές αρχές, επέβαινε υψηλόβαθμη στρατιωτική αποστολή από τη Λιβύη. Μεταξύ των επιβαινόντων…

Το «Κοινό Σχέδιο Δράσης Ελλάδος-Κύπρου-Ισραήλ» και το «Πρόγραμμα Αμυντικής Συνεργασίας Ελλάδος-Ισραήλ» για το έτος 2026 υπεγράφησαν χθες, Δευτέρα 22 και σήμερα, Τρίτη 23 Δεκεμβρίου,…

Το Ίδρυμα Ευγενίδου τιμήθηκε σε ειδική τελετή που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο, στο πλαίσιο της οποίας η Επιτροπή Ολυμπίων και Κληροδοτημάτων απένειμε στο Ίδρυμα…

Την οριστική ολοκλήρωση της στρατηγικής κίνησης για την απόκτηση ισχυρού μειοψηφικού ποσοστού στην TORM ανακοίνωσε η Hafnia Limited, επισφραγίζοντας και τυπικά τη συμφωνία αγοραπωλησίας…

Η επιστροφή στη θαλάσσια αρτηρία της Ερυθράς Θάλασσας σε σύντομο σχετικά χρονικό διάστημα διαφαίνεται πιο πιθανή μέρα με τη μέρα, σύμφωνα με την ΒΙΜCO,…

Κάλεσμα προς τα εγχώρια ναυπηγεία να καταθέσουν προτάσεις για τη ναυπήγηση έως τεσσάρων product tankers διπλού καυσίμου απηύθυνε πρόσφατα η Shipping Corporation of India…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ