
Σημαντικά πίσω σχετικά με την εκπλήρωση των όρων της προβλεπόμενης εμπορικής της συμφωνίας με τις ΗΠΑ, βρίσκεται η Κίνα σύμφωνα με το Reuters. Η εν λόγω συμφωνία περιελάβανε την αγορά αμερικανικών προϊόντων ενέργειας, αξίας 25,3 δισ. δολαρίων. Παρόλα αυτά, δημοσιεύματα κάνουν λόγο για κάλυψη μονάχα του 5% του προαναφερθέντος ποσού, γεγονός που αναμένεται να δυσχεράνει τις ήδη τεταμένες σχέσεις Ουάσιγκτον-Πεκίνου.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του Reuters, οι κινεζικές αγορές αμερικανικού αργού, LNG και άλλων ενεργειακών προϊόντων, ανήλθαν σε αξία στα 1,29 δισ. δολάρια για το H1 του 2020. Επιπλέον, παρά το γεγονός ότι η Κίνα το τελευταίο διάστημα έχει αυξήσει τις αγορές των εν λόγω αμερικανικών προϊόντων ενέργειας, εντούτοις οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αναθεώρηση της δέσμευσης του Πεκίνου σχετικά με την αξία των αγορών της, κυρίως λόγω των χαμηλών τιμών προϊόντων ενέργειας παγκοσμίως και βέβαια λόγω των κακών σχέσεων των δύο χωρών.
Η Michal Meidan, διευθύντρια του Oxford Institute for Energy Studies δήλωσε ότι «είναι σχεδόν απίθανο για την Κίνα να εκπληρώσει τις υποχρεώσεις της πρώτης φάσης της συμφωνίας με τις ΗΠΑ, ενώ ήταν ήδη από την αρχή υπερβολικά φιλόδοξη». Ακόμη, εκτίμησε ότι η Κίνα θα προβεί σε αύξηση των αγορών της το προσεχές διάστημα, προκειμένου να δείξει σημάδια καλής θέλησης.
Αν και το αργό πετρέλαιο φαινόταν ότι θα κατείχε εξέχουσα θέση στην εμπορική συμφωνία των δύο χωρών, εντούτοις η Κίνα εισήγε μονάχα 45.603 βαρέλια την ημέρα κατά το H1, αριθμός εξαιρετικά χαμηλός, εάν συγκριθεί με τον αντίστοιχο του 2019, που κινούταν στα 85.453 βαρέλια την ημέρα.
Αν και η Κίνα ξεπέρασε κατά τρεις φορές τις περσινές της εισαγωγές σε αμερικανικό LNG κατά το H1, οι εξαιρετικά χαμηλές τιμές του καυσίμου, κυρίως λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, υποβάθμισαν σημαντικά την αξία αυτών των αγορών. Σύμφωνα με τα όσα αναφέρει το Reuters, παρόμοιο είναι και το τοπίο σχετικά με τις κινεζικές εισαγωγές αμερικανικού άνθρακα, οι οποίες βρίσκονται ήδη εδώ και πολλά χρόνια σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Συνεχίζει τη δυναμική της ανάπτυξη το α’ εξάμηνο η AEGEAN προσφέροντας 9,4 εκατ. θέσεις, 5% περισσότερες σε σχέση με το α’ εξάμηνο του 2024,…
Επιτροπή Έρευνας του ΟΗΕ ανακοίνωσε χθες 16 Σεπτεμβρίου ότι κατέληξε στο συμπέρασμα πως το Ισραήλ διέπραξε γενοκτονία στη Γάζα και ότι υψηλόβαθμοι Ισραηλινοί αξιωματούχοι,…
Τον κώδωνα του κινδύνου αναφορικά με τη ραγδαία επέκταση του «σκιώδους στόλου» δεξαμενόπλοιων κρούει ο επικεφαλής οικονομολόγος της Trafigura, Saad Rahim, σε τοποθέτησή του…
Σημαντική συμφωνία με την κορυφαία εταιρεία εξόρυξης της Βραζιλίας Vale υπέγραψε πρόσφατα η HMM. Συγκεκριμένα, πέντε πλοία της νοτιοκορεατικής εταιρείας θα μεταφέρουν σιδηρομετάλλευμα για…
Στη σύλληψη του Igor Grechushkin, του ιδιοκτήτη του πλοίου που συνδέεται με τη μεγάλη έκρηξη στο λιμάνι της Βηρυτού το 2020, προχώρησαν οι βουλγαρικές…
Ο ισραηλινός στρατός δήλωσε ότι σήμερα εξέδωσε εντολή εκκένωσης του λιμανιού της Υεμένης στην Ερυθρά Θάλασσα, της Χοντέιντα, και ότι θα επιτεθεί στην περιοχή…
Καθώς το Βόρειο Πέρασμα εδραιώνει ολοένα και περισσότερο τον ρόλο του στον χάρτη της διεθνούς ναυτιλίας και του εμπορίου, η Ρωσία επιταχύνει με γεωμετρική…
To 2025 αποτέλεσε το χειρότερο έτος στα χρονικά σε ό,τι αφορά τις πυρκαγιές στην Ευρώπη, σύμφωνα με την ΕΕ, με αναρίθμητους πυροσβέστες-δασοφύλακες να ρισκάρουν…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ