
Η Mitsui O.S.K. Lines ανακοίνωσε στις 27 Ιουλίου ότι το ice-breaking LNG carrier «Vladimir Rusanov» προσέγγισε για πρώτη φορά τον τερματικό σταθμό LNG Ohgishima, ο οποίος βρίσκεται εντός του Tokyo Bay στην Ιαπωνία.
Το εν λόγω πλοίο βρίσκεται στην από κοινού ιδιοκτησία και διαχείριση των εταιρειών MOL και China COSCO Shipping Corporation Limited, ως μέρος του Yamal LNG project. H προσέγγιση στον τερματικό σταθμό Ohgishima πραγματοποιήθηκε στις 23 Ιουλίου και αποτελεί την πρώτη στην ιστορία προσέγγιση παγοθραυστικού πλοίου μεταφοράς LNG σε λιμάνι της Ιαπωνίας.
To «Vladimir Rusanov» ξεκίνησε στις 29 Ιουνίου από το εργοστάσιο LNG Yamal, στο ρωσικό λιμάνι Sabetta, μεταφέροντας φορτίο καυσίμου LNG στην Ιαπωνία, ταξιδεύοντας ανατολικά και κατά μήκος του Βόρειου Περάσματος. Το πλοίο διέσχισε τη Θάλασσα του Κάρα, τη Θάλασσα Λάπτεφ, τη Θάλασσα Τσούκτσι, τον Βερίγγειο Πορθμό και τη Βερίγγειο Θάλασσα μέχρι να φτάσει στον προορισμό του.
Αν και κατά την περίοδο Ιουνίου-Ιουλίου οι πάγοι του Βόρειου Περάσματος λιώνουν, εντούτοις το πλοίο συνάντησε πάγο σε κάποια σημεία του ταξιδιού του, ιδιαίτερα στη Βερίγγειο Θάλασσα. Ως εκ τούτου, το «Vladimir Rusanov» απέφυγε ή/και έσπασε τους πάγους ταξιδεύοντας με μέσο όρο ταχύτητας 15 κόμβων. Ως εκ τούτου, το ταξίδι από το λιμάνι Sabetta έως τον Βερίγγειο Πορθμό διήρκεσε επτά ημέρες.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η MOL, τα ταξίδια από τη ρωσική Αρκτική προς τις χώρες της Ασίας διαμέσου του Βόρειου Περάσματος συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου από τα πλοία, αφού, συγκριτικά με αυτή του Σουέζ, είναι κατά 65% μικρότερη. Τέλος, η εν λόγω διαδρομή επιτρέπει στις χώρες τις Ασίας, οι οποίες βασίζονται σε εισαγωγές φυσικού αερίου, να δημιουργήσουν μια νέα οδό ενεργειακού εφοδιασμού.
Φωτό: www.mol.co.jp/en
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ