
Τη δημιουργία τριών νέων κέντρων με σκοπό την προαγωγή της βιωσιμότητας στη ναυτιλία εγκαινίασε ο American Bureau of Shipping (ABS) σε Αθήνα, Χιούστον και Κοπεγχάγη, όπως ανακοινώθηκε την Πέμπτη 23 Ιουλίου.
Το κέντρο στην Αθήνα θα δραστηριοποιηθεί κυρίως σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις των πλοίων, καθώς και την αποτελεσματικότητά τους. Στο Χιούστον, μια ομάδα ειδικών θα παράσχει τις γνώσεις και την εξειδίκευσή της σε θέματα που σχετίζονται με τα εναλλακτικά καύσιμα και τις ροές αποβλήτων. Το κέντρο της Κοπεγχάγης θα δραστηριοποιηθεί στις καινοτομίες στα πλοία καθώς και στην τεχνολογία εναλλακτικών καυσίμων. Το κέντρο στη Σιγκαπούρη, που έχει ήδη συστήσει εδώ και έναν χρόνο ο ABS, αποτελεί κέντρο αναφορών για τη βιωσιμότητα των λειτουργιών του νηογνώμονα, καθώς και για τη δημιουργία περιβαλλοντικών και κοινωνικών στρατηγικών.
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του αμερικανικού νηογνώμονα, Christopher J. Wiernicki, δήλωσε ότι «η απανθρακοποίηση της ναυτιλιακής βιομηχανίας αποτελεί τη μεγαλύτερη πρόκληση αυτής της περιόδου και ο ABS επενδύει για να υποστηρίξει τις θαλάσσιες και υπεράκτιες βιομηχανίες».
Αξίζει να σημειωθεί ότι, πέραν των προαναφερθέντων κέντρων, ο ABS αποτελεί ιδρυτικό μέλος του κέντρου Mærsk Mc-Kinney Møller, για την εξασφάλιση μηδενικών εκπομπών άνθρακα στη ναυτιλία. Τέλος, ο αμερικανικός νηογνώμονας συνεχίζει το έργο ευρείας υποστήριξης προς την παγκόσμια ναυτιλία, εκδίδοντας πρόσφατα αναλυτική έκθεση με τίτλο «Setting the Course to Low Carbon Shipping», σχετικά με τις πιθανές στρατηγικές για τη μείωση του ναυτιλιακού ανθρακικού αποτυπώματος.
Φωτό: David L/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η ηγετική φωνή της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, προχωρά στην επόμενη φάση της καμπάνιας της «All Aboard Greece», αναδεικνύοντας…
Την έναρξη της διαδικασίας για την οριοθέτηση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδας και Λιβύης κήρυξαν ο υπουργός Εξωτερικών της Ελλάδας Γιώργος Γεραπετρίτης και…
Οι γεωπολιτικές ζυμώσεις ανά τον κόσμο, με καταλυτικό παράγοντα τη δασμολογική πολιτική του Ντόναλντ Τραμπ, διαμορφώθηκαν με τρόπο τέτοιο ώστε οι εταιρείες της ναυτιλίας…
Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί να αυξήσει την αξία του εμπορίου αγαθών και υπηρεσιών κατά σχεδόν 40% έως το 2040, χάρη στην αύξηση της παραγωγικότητας…
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ