Η αυτοκινητοβιομηχανία στις συμπληγάδες της πανδημίας

Η αυτοκινητοβιομηχανία στις συμπληγάδες της πανδημίας

173
Η αυτοκινητοβιομηχανία στις συμπληγάδες της πανδημίας

Η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί έναν ακόμα κλάδο που έχει πληγεί από την κρίση της πανδημίας, καθώς, με δεδομένα τα μέτρα απαγόρευσης των μετακινήσεων, οι πωλήσεις οχημάτων έχουν πάρει την κατιούσα.

Ένα από τα «θύματα» είναι και η Nissan Motor Co, η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων της Ιαπωνίας, καθώς, όπως ανακοίνωσε την Τρίτη 28 Ιουλίου, οι οικονομικές της απώλειες θα ανέλθουν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα.

Πιο συγκεκριμένα, η ιαπωνική εταιρεία εκτιμά ότι οι λειτουργικές της ζημίες για το φετινό οικονομικό έτος, που ολοκληρώνεται τον επόμενο Μάρτιο, θα κινηθούν στα 470 δισ. γεν ($4,5 δισ.). Οι εκτιμώμενες απώλειες είναι σημαντικά πιο αυξημένες σε σχέση με τις εκτιμήσεις για λειτουργικές ζημίες ύψους 262,8 δισ. γεν του Refinitiv, ενώ το περσινό οικονομικό έτος οι απώλειες της Nissan άγγιξαν τα 40,5 δισ. γεν.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ιαπωνικής εταιρείας, τα έσοδα θα συρρικνωθούν στο 1/5, και συγκεκριμένα στα 7,8 τρισ. γεν, ενώ οι πωλήσεις θα υποχωρήσουν κατά 16%. Στο πλαίσιο αυτό, φαντάζει μάλλον περιττό να ειπωθεί ότι η Nissan δεν θα διανείμει μέρισμα στους μετόχους της.

Η Nissan πασχίζει ακόμη να βρει την κανονικότητά της μετά τη σύλληψη του CEO της, Carlos Ghosn, το 2018. Η εταιρεία εδώ και δύο χρόνια επιχειρεί να «αναστήσει» τη γραμμή παραγωγής της και να μειώσει τα κόστη της, προκειμένου να επιβιώσει στον σφοδρό ανταγωνισμό. Ωστόσο, η πανδημία ήρθε να ασκήσει επιπλέον πίεση στην ιαπωνική εταιρεία.

Κατά το α΄ τρίμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους, η Nissan κατέγραψε απώλειες 153,9 δισ. γεν, ενώ η μετοχή της έχει απολέσει φέτος 35% έναντι 14% της Toyota και 13% της Honda.

Αναλυτές θεωρούν μάλλον αδύνατη την ανάκαμψη της εταιρείας σε σχήμα «V», παρά τις απέλπιδες προσπάθειες της διοίκησης.