
H Κίνα αναμένεται ότι θα ξεπεράσει τις ΗΠΑ ως η μεγαλύτερη οικονομία του κόσμου, όπως αναφέρει το World Economic Forum.
Σύμφωνα με στοιχεία της Παγκόσμιας Τράπεζας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ), ασιατικές χώρες θα αποτελέσουν τη μερίδα του λέοντος των κορυφαίων οικονομιών του κόσμου σε όρους ΑΕΠ έως το 2024. Πιο συγκεκριμένα, η οικονομική ανάπτυξη της Κίνας είναι «φρενήρης» από τη δεκαετία του 1990, ενώ η Ινδία και η Ινδονησία εισήλθαν πρόσφατα στην κορυφαία δεκάδα των μεγαλύτερων οικονομιών του κόσμου και αναμένεται να καταλάβουν αντίστοιχα την τρίτη και την πέμπτη θέση έως το 2024. Η Ιαπωνία θα αποτελέσει την τέταρτη μεγαλύτερη οικονομία, ενώ η Ρωσία θα βρεθεί στην έκτη θέση της σχετικής λίστας.
Η αναπτυσσόμενη μεσαία τάξη της Ασίας είναι ένας από τους λόγους για την ενίσχυση του ΑΕΠ των χωρών της ηπείρου. Ενώ η Κίνα αποτελεί τον κινητήριο μοχλό οικονομικής ανάπτυξης μέχρι στιγμής τον 21ο αιώνα, η γήρανση του πληθυσμού της εκτιμάται ότι θα έχει άμεσο αντίκτυπο στην κατανάλωση. Παγκόσμια Τράπεζα και ΔΝΤ εκτιμούν ότι η Ινδονησία, οι Φιλιππίνες και η Μαλαισία θα ενισχύσουν σημαντικά το εργατικό τους δυναμικό τα επόμενα έτη, συμβάλλοντας έτσι στην άνοδο του μέσου όρο των διαθέσιμων εισοδημάτων.
Σε ό,τι αφορά την επιχειρηματικότητα, πολυεθνικές εταιρείες ασιατικών συμφερόντων, όπως η κινεζική Huawei και η ινδική Tata, αναπτύχθηκαν ραγδαία τα τελευταία χρόνια και εκτιμάται ότι τα επόμενα έτη η παρουσία τους στις διεθνείς αγορές θα ενισχυθεί περαιτέρω. Βέβαια, η μεγάλη ανάπτυξη που καταγράφεται στην Ασία φέρνει στην επιφάνεια και κάποια προβλήματα που ανέκυψαν, όπως το αυξανόμενο χάσμα μεταξύ αγροτικών και αστικών πληθυσμών, η κλιματική αλλαγή και νέες προκλήσεις που σχετίζονται με τη δημόσια διοίκηση και τους θεσμούς.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Νορβηγική Πρεσβεία στην Αθήνα, σε συνεργασία με την Oriani Hellas, διοργάνωσε με επιτυχία τη 2nd Greek-Norwegian Maritime Innovation Summit, στην κατοικία της Πρέσβειρας.…
Η αγορά των ferries, τα οποία διασχίζουν το στενό του Γιβραλτάρ έχει υποστεί σημαντικές μεταβολές τα τελευταία χρόνια, αναφέρει πρόσφατη έκθεση της AXS Marine.…
Εκρηκτική άνοδο σημείωσαν οι πωλήσεις σόγιας της Αργεντινής τις πρώτες 18 ημέρες του 2025, πριν από την αύξηση των εξαγωγικών δασμών από την 1η…
Παρά την επιβολή δασμών που επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα, ο όγκος των πωλήσεων τον προηγούμενο μήνα ήταν…
Η Τουρκία εξασφάλισε χρηματοδότηση ύψους $660.000 από την Παγκόσμια Τράπεζα για ένα έργο στην εμπορική διαδρομή του Μεσαίου Διαδρόμου, σύμφωνα με ΜΜΕ από τη…
Η Celestyal ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση μιας σημαντικής πρωτοβουλίας αναχρηματοδότησης, αντικαθιστώντας τη χρηματοδότηση που είχε αρχικά λάβει για την απόκτηση των πλοίων της με…
Το Πανεπιστημιακό Παιδιατρικό Νοσοκομείο Θεσσαλονίκης Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ), το οποίο προβλέπεται να ολοκληρωθεί και να παραδοθεί στην ελληνική κοινωνία στις αρχές του 2027,…
Έτοιμο να σαλπάρει στις παγωμένες θάλασσες του Αρκτικού Ωκεανού είναι το «Alexey Kosygin», το πρώτο ice-class LNG carrier ρωσικής ναυπήγησης, βάσει ανακοίνωσης της Sovcomflot.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ