
Σε έναν κόσμο που έμαθε να πορεύεται πια με το «work from home», κάποιες καθημερινές συνήθειες-απολαύσεις, όπως ο take away καφές από το καφέ της γειτονιάς, αποτελούν μάλλον παρελθόν.
Παρά το γεγονός ότι η κατανάλωση καφέ στο σπίτι έχει αυξηθεί, σε καμία περίπτωση η κατανάλωση αυτή δεν μπορεί να αντισταθμίσει τις όποιες απώλειες στην παγκόσμια ζήτηση.
Σύμφωνα με εκτιμήσεις του αμερικανικού Υπουργείου Γεωργίας, η παγκόσμια κατανάλωση καφέ θα υποχωρήσει φέτος για πρώτη φορά από το 2011. Η εκτίμηση αυτή προφανώς δεν εκπλήσσει κανέναν, δεδομένου ότι, για αρκετό μεγάλο χρονικό διάστημα, πολλά εστιατόρια και καφετέριες, που αντιπροσωπεύουν το 25% της ζήτησης, παρέμειναν κλειστά.
Δημοσίευμα του Bloomberg αποτυπώνει τη νέα, σκληρή πραγματικότητα για την εστίαση, σημειώνοντας ότι, παρά τη σταδιακή επαναλειτουργία των οικονομιών, η πλειοψηφία των καταναλωτών εκφράζουν τους φόβους τους για να κάνουν ό,τι πριν από την κορονοκρίση θεωρούνταν απόλυτα φυσιολογικό: έναν καφέ ή φαγητό με φίλους.
Εάν οι εκτιμήσεις του αμερικανικού υπουργείου επιβεβαιωθούν και η ζήτηση για καφέ δεν ανακάμψει σε ένα εύλογο χρονικό διάστημα, τότε ο αντίκτυπος θα είναι καθοριστικός για περίπου 125 εκατ. ανθρώπους, οι οποίοι άμεσα ή έμμεσα εξαρτώνται οικονομικά από τον καφέ. Σύμφωνα με όσα αναφέρει το Bloomberg, που επικαλείται στοιχεία της Citigroup, τα futures καφέ αράμπικα ίσως υποχωρήσουν κατά 10% το β΄ εξάμηνο, στα 90 cents της λίρας. Στο μεταξύ, ο Διεθνής Οργανισμός Καφέ υπογραμμίζει τον κίνδυνο αύξησης της παιδικής εργασίας σε περιοχές καλλιέργειας καφέ, καθώς η φτώχεια λαμβάνει δραματικές διαστάσεις.
Βέβαια, υπάρχει και η θετική πλευρά των πραγμάτων: στην Ασία, την ταχέως αναπτυσσόμενη αγορά καφέ, οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για αύξηση της ζήτησης, ενώ το αμερικανικό Υπουργείο Γεωργίας βλέπει αύξηση της ζήτησης καφέ το επόμενο έτος.
Σε κάθε περίπτωση, φαίνεται πως η πανδημία έχει επηρεάσει και μία από τις καθημερινές μας συνήθειες: τον καφέ.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Με ταχύτατους ρυθμούς προχωρά το ναυπηγικό πρόγραμμα της Royal Caribbean, η οποία κατέγραψε ένα σημαντικό ορόσημο στην κατασκευή ενός ακόμα mega-κρουαζιερόπλοιου. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής…
H ρωσική εταιρεία Transneft που διαχειρίζεται μονοπωλιακά τους αγωγούς πετρελαίου στη Ρωσία προειδοποίησε τις εταιρείες εξόρυξης πετρελαίου ότι είναι πιθανόν μελλοντικά να μειώσουν την…
Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς τάσσεται υπέρ της πλήρους διαλεύκανσης της υπόθεσης που ξεσκέπασε η συντονισμένη έφοδος της ευρωπαϊκής εισαγγελίας και ζημιώνει την εικόνα του λιμανιού…
Με αμείωτο ρυθμό συνεχίζεται η επέκταση του στόλου της Sea Pioneer Shipping Corporation. Συγκεκριμένα, την Πέμπτη 18 Σεπτεμβρίου, η Sea Pioneer γιόρτασε στο Ναγκασάκι…
Αύξηση 4,6% προκύπτει και στην επιβατική κίνηση για το οκτάμηνο Ιανουαρίου-Αυγούστου 2025, στο σύνολο των αεροδρομίων της χώρας που διεξάγονται εμπορικές πτήσεις (39 αεροδρόμια:…
Με αμείωτο ενδιαφέρον συνεχίζονται οι συμφωνίες προμήθειας LNG στη διεθνή αγορά ενέργειας, με τις Woodside και Petronas να παίρνουν τη σκυτάλη. Συγκεκριμένα, η Woodside…
Για τον οικονομικό γίγαντα της Ασίας, η χαλυβουργία αποτελεί κορυφαία επιχειρηματική δραστηριότητα, η οποία εξυπηρετεί τόσο ίδιες ανάγκες της Κίνας όσο και άλλων οικονομιών,…
Καθώς η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τις προσπάθειες αποανθρακοποίησης, τα εναλλακτικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο της ενεργειακής μετάβασης των πλοίων. Στο πλαίσιο αυτό, πρόσφατη έκθεση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ