
Σε στάδιο ανάπτυξης βρίσκεται το πρώτο αυτόνομο πλοίο θαλάσσιων περιπολιών. Σύμφωνα με δημοσιεύματα, το προσχέδιο του εν λόγω σκάφους αποκαλύφθηκε την Τρίτη 7 Ιουλίου από τις εταιρείες που έχουν προβεί σε κοινοπραξία για την υλοποίηση του project. Πιο συγκεκριμένα, οι εταιρείες C-Job Naval Architects, LISA Community, Seazip Offshore Service, Sea Machines, MARIN και eL-Tec Elektrotechnologie αναμένεται να αποτελέσουν τα εμπλεκόμενα μέρη για την ολοκλήρωση της συγκεκριμένης καινοτομίας. Σύμφωνα με τα όσα αποκάλυψαν οι εταιρείες, το πλοίο θα χρησιμοποιηθεί για την περιπολία και την παρακολούθηση δραστηριοτήτων σε παράκτιες αιολικές εγκαταστάσεις.
Το σκάφος θα πληροί τις απαραίτητες προϋποθέσεις σχετικά με τις εκπομπές άνθρακα, ενώ θα διαθέτει επίσης χαμηλά λειτουργικά κόστη, καθότι αυτόνομο. Δεδομένου ότι δεν θα υπάρχει πλήρωμα, θα είναι αρκετά μικρότερο από τα παραδοσιακά σκάφη περιπολιών, γεγονός που καθιστά τις απαιτήσεις πρόωσης αρκετά χαμηλές. Παράλληλα, το πλοίο θα λειτουργεί με τη χρήση μπαταριών, συνεισφέροντας με τη σειρά του στη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος της ναυτιλίας.
«Το πλοίο διαθέτει ηλιακούς συλλέκτες στην κορυφή, οι οποίοι θα επιτρέπουν τη συνέχιση της πλεύσης και των επικοινωνιών σε περίπτωση απωλειών ενέργειας από τις μπαταρίες», δήλωσε ο επικεφαλής αυτόνομων ερευνών της C-Job Naval Architects, Rolph Hijdra.
Το σκάφος θα εκτελεί τις περιπολίες του με τη χρήση ραντάρ και αυτόματου συστήματος αναγνώρισης (AIS). Για κάθε πλοίο το οποίο πλησιάζει τα ύδατα περιπολίας του, το αυτόνομο σκάφος θα παρέχει πληροφορίες και θα λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα, για την αποφυγή τυχόν συγκρούσεων και ζημιών στις αιολικές εγκαταστάσεις. Όπως ανακοίνωσαν και οι παραπάνω εταιρείες που συμμετέχουν στο project, κάθε πλοίο θα μπορεί να επικοινωνήσει και να λάβει πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο ασφαλούς πλοήγησης στην περιοχή, καθώς και για την απομάκρυνσή του από τα ύδατα, με τη βοήθεια του αυτόνομου σκάφους φρουράς.
Φωτό: c-job.com
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ