
H Αυστραλία έχει τη δυναμική να επιστρέψει στην ασιατική αγορά προμήθειας σιταριού το εμπορικό έτος 2020-2021, το οποίο ξεκινά τον επόμενο Οκτώβριο και ολοκληρώνεται τον Σεπτέμβριο του 2021, καθώς αναμένονται ευνοϊκές καιρικές συνθήκες για τις καλλιέργειες.
Τα τελευταία δύο χρόνια, η Αυστραλία απώλεσε σημαντικό μέρος του μεριδίου της στις εισαγωγές σιταριού της νοτιοανατολικής Ασίας, κυρίως λόγω της ξηρασίας και της συνεπακόλουθης αύξησης της τιμής του εμπορεύματος. Είναι χαρακτηριστικό ότι, ενώ η Ινδονησία παραδοσιακά εισήγαγε περίπου 4 εκατ. τόνους αυστραλιανού σιταριού, ο αριθμός αυτός υποχώρησε στο 1 εκατ. το 2019.
Αυστραλοί εξαγωγείς πασχίζουν να ανακτήσουν το χαμένο έδαφος, ωστόσο το έργο τους μόνο εύκολο δεν θεωρείται. Σύμμαχός τους βέβαια τα χαμηλά κόστη μεταφοράς, η χαμηλή φορολογία και οι περιορισμοί εξαγωγών από άλλες χώρες.
Οι προσπάθειες της Καμπέρα διαφαίνεται πως θα επηρεάσουν τα Supramaxes, όπως εξηγεί το S&P Platts. Τα κόστη μεταφοράς για τα μεγαλύτερης διάρκειας ταξίδια μέσω μεγαλύτερων πλοίων υπόκεινται συνήθως σε υψηλή μεταβλητότητα λόγω του αυξημένου κόστους των καυσίμων. Συνεπώς, το γεγονός ότι η Αυστραλία βρίσκεται σε μικρότερη απόσταση σε κύριους αγοραστές της Ασίας σε σχέση με άλλες εξαγωγικές χώρες σιτηρών τής προσδίδει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Ενώ οι ναύλοι για μεταφορά σιταριού τον Αύγουστο από τη Μαύρη Θάλασσα στην Ινδονησία αυξήθηκαν κατά $4/τόνο τον Ιούνιο, οι αντίστοιχοι για μεταφορά από τη Δυτική Αυστραλία στην Ινδονησία αυξήθηκαν κατά $2/τόνο, σύμφωνα με στοιχεία του S&P Platts.
Σε περίπτωση που το ράλι της ναυλαγοράς των bulk carriers συνεχιστεί έως και τα τέλη του χρόνου, οπότε και ξεκινούν οι αποστολές σιταριού της νέας συγκομιδής στην Αυστραλία, οι προοπτικές για την ανάκαμψη των προμηθειών στις αγορές της νοτιοανατολικής Ασίας φαντάζουν αρκετά αισιόδοξες.
Φωτό: Christo Anestev/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Καθώς οι δυτικές κυρώσεις έχουν παραλύσει τις εξαγωγές ρωσικού LNG από το έργο «Arctic LNG 2», η Μόσχα επιχειρεί μια νέα προσπάθεια επανεκκίνησης των εξαγωγικών…
Τα κύματα καύσωνα, που πλήττουν την Ευρώπη, μπορεί να επιβραδύνουν την οικονομική ανάπτυξη στη Γηραιά Ήπειρο κατά μισή ποσοστιαία μονάδα, σύμφωνα με έκθεση της…
Συνέντευξη του Νικόλα Δ. Πατέρα, Προέδρου και CEO της Contships Management Inc.
Στις 27 Ιουνίου, η ναυτιλιακή εταιρεία Hanwha Shipping, θυγατρική του νοτιοκορεατικού ομίλου Hanwha, προχώρησε σε μια σημαντική ανακοίνωση, που σηματοδοτεί την επέκταση της παρουσίας…
Η Bureau Veritas Marine & Offshore (BV) πραγματοποίησε με επιτυχία την 38η συνάντηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Τεχνικής Επιτροπής στην Αθήνα στις 24 Ιουνίου, επιβεβαιώνοντας…
Το European Shortsea Network, εκπροσωπούμενο από τον Πρόεδρο Χαράλαμπο Σημαντώνη, συμμετείχε στον Στρατηγικό Διάλογο υψηλού επιπέδου για τη Ναυτιλιακή Βιομηχανική Στρατηγική της ΕΕ (strategic…
Πτώση καταγράφουν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου, την Παρασκευή 4 Ιουλίου, στον απόηχο της δέσμευσης του Ιράν ότι θα τηρήσει τη Συνθήκη Μη Διάδοσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ