
Την Τετάρτη 1η Ιουλίου, η Γερμανία ανέλαβε την προεδρία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου με κεντρικό σύνθημα «Μαζί. Να κάνουμε την Ευρώπη ξανά δυνατή». Ενώ η γερμανική προεδρία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου θα επικεντρωθεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τον μετριασμό του αντικτύπου της κορονο-κρίσης, θέματα όπως η προστασία του περιβάλλοντος και η καινοτομία θα βρίσκονται επίσης στο επίκεντρο.
«Η γερμανική ναυτιλιακή βιομηχανία είναι έτοιμη να υποστηρίξει την ομοσπονδιακή κυβέρνηση και τους στόχους της», δήλωσε ο Alfred Hartmann, πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών (VDR). Ο ίδιος πρόσθεσε ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες στη Γερμανία και στην Ευρώπη θα πρέπει να υποστηριχτούν εμπράκτως, προκειμένου να διατηρήσουν τη θέση τους στον παγκόσμιο ανταγωνισμό – ιδιαίτερα κατά την κρίσιμη αυτή συγκυρία της πανδημίας.
Ο πρόεδρος της VDR δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη σημασία της ναυτιλιακής βιομηχανίας, τονίζοντας ότι «η οικονομία και οι πολίτες της Ευρώπης εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από το θαλάσσιο εμπόριο: η ναυτιλία προασπίζει την ασφάλεια της εφοδιαστικής αλυσίδας, ακόμα και τώρα, σε περιόδους όπως αυτή του κορονοϊού». Ο κ. Hartmann σημειώνει ότι η Γερμανία θα πρέπει να «εκμεταλλευτεί» την προεδρία του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου προκειμένου να υπογραμμίσει την τεράστια σημασία της ναυτιλίας για μια δυνατή και ανεξάρτητη Ευρώπη. Αναφέρει δε ότι τέσσερα στα δέκα πλοία παγκοσμίως τα διαχειρίζονται ευρωπαϊκές εταιρείες και συμπληρώνει ότι χώρες όπως η Ελλάδα, η Γερμανία, η Νορβηγία και η Δανία αποτελούν από τα κορυφαία ναυτιλιακά κράτη στον κόσμο.
«Για να καταφέρει ο ναυτιλιακός κλάδος να ξεπεράσει τις επιπτώσεις της πανδημίας, πρέπει να του επιτραπεί να επωφεληθεί από εθνικά αλλά και ευρωπαϊκά μέτρα στήριξης, όπως μέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων», τονίζει ο πρόεδρος της Ένωσης Γερμανών Εφοπλιστών στην επίσημη ιστοσελίδα του οργάνου εκπροσώπησης.
Τέλος, σε ό,τι αφορά το φλέγον ζήτημα της κλιματικής αλλαγής, ο κ. Hartmann επισημαίνει ότι «χρειαζόμαστε μια ΕΕ με ισχυρή διαπραγματευτική και διπλωματική ισχύ, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι του ΙΜΟ σε παγκόσμια κλίμακα».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ