
Η ολλανδική υπηρεσία ασφαλείας των ακτών χαρακτήρισε ως «μη επιθυμητή» την παρουσία μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στις ρηχές θάλασσες, στα ανοικτά των ακτών της Ολλανδίας, της Γερμανίας και της Δανίας, ιδίως σε περιπτώσεις ισχυρών καταιγίδων, λόγω του αυξημένου κινδύνου να χάσουν το φορτίο τους.
Εκατοντάδες εμπορευματοκιβώτια βρέθηκαν στη θάλασσα από το πλοίο «MSC Zoe» την Πρωτοχρονιά του 2019, εξαιτίας ατυχήματος, που είχε ως αποτέλεσμα να ξεβραστούν στις κοντινές παραλίες τόνοι φορτίων.
«Τα διδάγματα που μπορούν να αντληθούν από αυτό το ατύχημα πρέπει να οδηγήσουν σε καλύτερη διαχείριση του κινδύνου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στις ναυτιλιακές διαδρομές», ανέφερε έκθεση του Ολλανδικού Συμβουλίου Ασφαλείας.
Το πλοίο, το οποίο μετέφερε περισσότερα από 8.000 εμπορευματοκιβώτια, έπλεε βόρεια από μια συστάδα νησιών στη Θάλασσα του Wadden, έχοντας ξεκινήσει από το πορτογαλικό λιμάνι του Sines με κατεύθυνση το Bremerhaven της Γερμανίας, όταν χτυπήθηκε από κύματα εξαιτίας καταιγίδας. Έχασε 342 εμπορευματοκιβώτια και 3.000 τόνους φορτίου.
Υπάρχουν δύο διαδρομές από τις οποίες διέρχονται τα πλοία στη συγκεκριμένη περιοχή βόρεια των Νήσων Wadden: η μία διαδρομή υπερβόρεια των Νήσων Wadden και η δεύτερη πιο νότια και πλησιέστερα στα νησιά, όπου η θάλασσα είναι πιο ρηχή. Το «MSC Zoe» χρησιμοποιούσε τη νότια διαδρομή.
«Το Ολλανδικό Συμβούλιο Ασφαλείας καταλήγει στο συμπέρασμα ότι, λόγω της γεωπολιτικής σημασίας της περιοχής Wadden, είναι μη επιθυμητό αυτά τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να επιλέγουν τη νότια ναυτιλιακή διαδρομή μετά την ακτή Wadden», ανέφερε σχετική ανακοίνωση.
Τις ημέρες και τις εβδομάδες μετά το περιστατικό, αντικείμενα από παπούτσια και τηλεοράσεις μέχρι λάμπες και υλικά συσκευασίας ξεβράστηκαν στις κοντινές παραλίες. Η ολλανδική κυβέρνηση έστειλε ένοπλες δυνάμεις στην περιοχή για να βοηθήσουν στην επιχείρηση καθαρισμού, ενώ ένα πλοίο διάσωσης περισυνέλεξε βυθισμένα εμπορευματοκιβώτια.
Η ολλανδική υπηρεσία διατύπωσε μια σειρά προτάσεων, καλώντας τις κυβερνήσεις της Ολλανδίας, της Γερμανίας και της Δανίας να συνεργαστούν ώστε να υποβληθεί σχετική πρόταση στον IMO για τη διαφύλαξη της περιβαλλοντικά ευαίσθητης περιοχής Wadden.
Ο Χριστιανοδημοκράτης Γερμανός πολιτικός από την Κάτω Σαξονία, Bernd-Carsten Hiebing, δήλωσε ότι η έκθεση υπογράμμισε τους συνεχιζόμενους κινδύνους της ναυτιλίας. Όμως, απέρριψε τις εκκλήσεις των Πρασίνων για ολική απαγόρευση των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, λέγοντας ότι δεν θα συμβάλει στη βελτίωση της ασφάλειας για τους ανθρώπους και το περιβάλλον. Αντ’ αυτού, σημείωσε ότι θα ήταν προτιμότερο να εξεταστεί πιο προσεκτικά ποιοι τύποι πλοίων μπορούν να πλέουν σε συγκεκριμένες διαδρομές, ενώ υποστήριξε επίσης τη θέσπιση αυστηρότερων κανόνων για την ασφάλεια των εμπορευματικών μεταφορών.
Φωτό: Dan Peled/AΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2,2% τον Απρίλιο του 2025, σταθερός σε σύγκριση με τον Μάρτιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική…
Η Ελλάδα παραμένει ισχυρά ελκυστικός προορισμός για την αγορά της κρουαζιέρας, η οποία συνεχίζει να παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη. Σύμφωνα με την Ένωση Λιμένων Ελλάδος…
Σε μια εποχή που η ναυτιλία αντιμετωπίζει πιέσεις για μείωση εκπομπών και βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, η ιαπωνική Mitsubishi Shipbuilding παρουσιάζει το νέο φεριμπότ…
Η απόφαση επιβολής λιμενικών τελών σε πλοία που πραγματοποιούν port calls στις ΗΠΑ, εφόσον έχουν κατασκευαστεί στην Κίνα ή βρίσκονται υπό κινεζική διαχείριση, έχει…
«Θετικές παραμένουν οι προβλέψεις για το καλοκαίρι του 2025 παρά τις γενικότερες οικονομικές, πολιτικές και γεωπολιτικές αβεβαιότητες. Η Ελλάδα συνεχίζει να αποτελεί έναν ιδιαίτερα…
Η μετάβαση της ναυτιλίας σε μηδενικές εκπομπές βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στην υιοθέτηση συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας, με πρόσφατο παράδειγμα την ανακοίνωση της Wasaline για…
Η συμμαχία Κίνας και Ρωσίας στο εμπόριο αναμένεται να ανθίσει ακόμα περισσότερο, ή τουλάχιστον αυτό ονειρεύονται οι Ρώσοι εξαγωγείς. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατο δημοσίευμα…
Η τεχνολογία δέσμευσης και αποθήκευσης άνθρακα (carbon capture and storage ‒ CCS) έχει εξελιχθεί σε έναν από τους πιο σημαντικούς πυλώνες της ενεργειακής μετάβασης,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ