
Σε λειτουργία τέθηκε το κέντρο έρευνας Maersk Mc-Kinney Moller Center for Zero Carbon Shipping, με πολλούς από τους σημαντικότερους φορείς και εταιρείες της διεθνούς ναυτιλίας να υποστηρίζουν την πρωτοβουλία.
Το εν λόγω κέντρο αποτελεί μη κερδοσκοπικό οργανισμό φιλανθρωπικού χαρακτήρα και ξεκίνησε τη λειτουργία του με δωρεά εκκίνησης 60 εκατ. δολαρίων από το A.P. Moller Foundation. Επιπλέον ιδρυτικοί εταίροι είναι οι εξής: A.P. Moller-Maersk, ABS, Cargill, MAN Energy Solutions, Mitsubishi Heavy Industries, Nippon Yusen Kaisha και Siemens.
Η ομάδα του εν λόγω κέντρου θα δραστηριοποιηθεί στον τομέα της έρευνας σχετικά με την εύρεση λύσεων για το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας, ενώ θα προωθήσει και την ανάπτυξη περιβαλλοντικά φιλικότερων ναυτιλιακών καυσίμων. Για τον καλύτερο προσδιορισμό της στρατηγικής του κέντρου, ο διευθύνων σύμβουλος της A.P. Moller-Maersk, Søren Skou, διορίστηκε μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ερευνητικού κέντρου, ενώ τα υπόλοιπα μέλη αναμένεται να ανακοινωθούν σύντομα.
Σύμφωνα με το δελτίο Τύπου της Maersk, οι ιδρυτικές εταιρείες θα παράσχουν το ένα τρίτο του συνολικού προσωπικού που θα απασχολείται στο ερευνητικό κέντρο. Το συνολικό προσωπικό για τα πρώτα δύο με τρία χρόνια θα αποτελείται από 100 άτομα, ενώ στόχος είναι η μακροπρόθεσμη αύξησή του. Επιπλέον, οι ιδρυτικοί εταίροι θα αναζητήσουν τη συνεργασία με περαιτέρω εταιρείες του κλάδου για την ενίσχυση του κέντρου.
«Μέχρι τώρα έχει γίνει εκτεταμένη συζήτηση σχετικά με το decarbonization και τα καύσιμα μηδενικών εκπομπών άνθρακα, αλλά δεν υπήρχε η δυνατότητα εκτέλεσης των απαραίτητων σχετικών ερευνών, αναλύσεων και ανάπτυξης. Η γενναιόδωρη χρηματοδότηση που προσφέρει το A.P. Moller Foundation, σε συνδυασμό με την πρόσβαση στη γνώση και στην τεχνική εμπειρογνωμοσύνη, θα παράσχουν τη δυνατότητα εκτέλεσης ερευνών και επίσπευσης της προόδου», δήλωσε ο επικεφαλής των μεταφορικών επιχειρήσεων της Cargill, Jan Dieleman.
Φωτό: Alexander Bobrov/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η κυβερνοασφάλεια των συστημάτων OT (Operational Technology) αποτελεί σημαντική πρόκληση για τις πλωτές μονάδες παραγωγής, αποθήκευσης και εκφόρτωσης (FPSO). Σε μονάδες όπως τα FPSO,…
Ο ετήσιος πληθωρισμός στην ευρωζώνη αναμένεται να διαμορφωθεί στο 2% τον Ιούνιο του 2025, από 1,9% τον Μάιο, σύμφωνα με μια προκαταρκτική εκτίμηση της…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου της CMA CGM, με την γαλλική εταιρεία τακτικών γραμμών να γιορτάζει πρόσφατα τα «βαφτίσια» ενός ακόμη…
Καθώς οι συμφωνίες μακροχρόνιας προμήθειας LNG κερδίζουν συνεχώς έδαφος, η BP «έκλεισε» πρόσφατα ένα σημαντικό deal με ιταλικό άρωμα. Συγκεκριμένα, η BP υπέγραψε μακροχρόνια…
Καθώς εντείνονται οι προσπάθειες για την αποανθρακοποίηση της ναυτιλίας τακτικών γραμμών, οι liner κολοσσοί «ποντάρουν» ολοένα και περισσότερο στη μεθανόλη ως εναλλακτικό καύσιμο. Στο…
Καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις στη Μέση Ανατολή, στον απόηχο της εκεχειρίας Ισραήλ-Ιράν, η ναυτιλιακή κίνηση στα Στενά του Ορμούζ…
Η First Quantum Minerals Ltd. άρχισε να μεταφέρει εκ νέου αποθέματα χαλκού από το ορυχείο της στον Παναμά, 19 μήνες μετά το κλείσιμο της…
Την παραλαβή ενός νεότευκτου LNG carrier, που θα ναυλωθεί στον καταριανό κολοσσό QatarEnergy, ανακοίνωσε η Knutsen LNG France. To «MRAIKH», μεταφορικής ικανότητας 174.000 κ.μ.,…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ