
Σε ανάλυση για το μέλλον των scrubbers στη διεθνή ναυτιλία προέβη η εταιρεία Pacific Green Technologies (PGT), σε άρθρο που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα της, τη Δευτέρα 22 Ιουνίου.
Το παγκόσμιο πετρελαϊκό γίγνεσθαι ευνοεί τη χρήση scrubbers
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η PGT, η τιμή του Brent Crude έχει πλέον ξεπεράσει τα $42 ανά βαρέλι και οι παγκόσμιες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για περαιτέρω μακροπρόθεσμες αυξήσεις. Παράλληλα, η υφιστάμενη κατάσταση σχετικά με τις τιμές του πετρελαίου μεγαλώνει τη διαφορά της τιμής του καυσίμου HSFO και του περιβαλλοντικά φιλικότερου LSFO, η τιμή του οποίου αναμένεται να αυξηθεί αρκετά. Ως εκ τούτου, η PGT ανέφερε ότι η χρήση scrubbers αποτελεί ελκυστική λύση για τους μεταφορείς, όχι μόνο για τη συμμόρφωσή τους με τον κανονισμό του IMO 2020, αλλά και για την εξοικονόμηση σημαντικών κονδυλίων. Επιπλέον, πολλά διυλιστήρια δεν έχουν ακόμη την οικονομική δυνατότητα αναβάθμισης των εγκαταστάσεών τους για την αποκλειστική παραγωγή LSFO, γεγονός που, τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα, θα επιφέρει την αφθονία του HSFO στην παγκόσμια αγορά.
Ο κίνδυνος για τη λειτουργία και την κύρια μηχανή του πλοίου
Το άρθρο της PGT αναφέρει επίσης τους κινδύνους που ενέχει η αλλαγή των καυσίμων των πλοίων, αναφέροντας ότι πολλοί πλοιοκτήτες δεν είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τα τεχνικά προβλήματα που ενδέχεται να προκύψουν. Το LSFO αποτελεί προϊόν ανάμειξης αποσταγμάτων, κάτι που το καθιστά ιδιαίτερα απρόβλεπτο. Κάθε διαφορετική παρτίδα LSFO μπορεί να έχει εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά και η χρήση του σε ένα πλοίο μπορεί να επιφέρει τεχνικά προβλήματα ή ακόμα και να καταστρέψει τη μηχανή του, ανέφερε η PGT.
Αν και οι απόψεις σχετικά με τη χρήση scrubbers στη ναυτιλία διίστανται, εντούτοις φαίνεται πως, τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα, τα scrubbers θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται από τους μεταφορείς. Τα πλέον αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα των scrubbers είναι η πλήρης συμμόρφωση με το IMO 2020 sulphur cap, καθώς και η εξοικονόμηση χρημάτων για τους πλοιοκτήτες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…

Οι έντονοι γεωπολιτικοί τριγμοί του 2025, αν και προξένησαν ερωτηματικά ως προς την κατεύθυνση της διεθνούς σκηνής στο θέμα της ενέργειας, δεν αποτέλεσαν ανασταλτικό…

Στην προκήρυξη της διαγωνιστικής διαδικασίας των ερευνών βυθού για τη δεύτερη ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας – Ιταλίας προχώρησαν οι Διαχειριστές Συστήματος Μεταφοράς της Ελλάδας και…

Ανακοίνωση με αφορμή την κλιμακούμενη ένταση στη Μαύρη Θάλασσα με επιθέσεις σε εμπορικά πλοία εξέδωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΙΜΟ, Arsenio Dominguez. «Καθώς η…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ