
Σε ανάλυση για το μέλλον των scrubbers στη διεθνή ναυτιλία προέβη η εταιρεία Pacific Green Technologies (PGT), σε άρθρο που δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα της, τη Δευτέρα 22 Ιουνίου.
Το παγκόσμιο πετρελαϊκό γίγνεσθαι ευνοεί τη χρήση scrubbers
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η PGT, η τιμή του Brent Crude έχει πλέον ξεπεράσει τα $42 ανά βαρέλι και οι παγκόσμιες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για περαιτέρω μακροπρόθεσμες αυξήσεις. Παράλληλα, η υφιστάμενη κατάσταση σχετικά με τις τιμές του πετρελαίου μεγαλώνει τη διαφορά της τιμής του καυσίμου HSFO και του περιβαλλοντικά φιλικότερου LSFO, η τιμή του οποίου αναμένεται να αυξηθεί αρκετά. Ως εκ τούτου, η PGT ανέφερε ότι η χρήση scrubbers αποτελεί ελκυστική λύση για τους μεταφορείς, όχι μόνο για τη συμμόρφωσή τους με τον κανονισμό του IMO 2020, αλλά και για την εξοικονόμηση σημαντικών κονδυλίων. Επιπλέον, πολλά διυλιστήρια δεν έχουν ακόμη την οικονομική δυνατότητα αναβάθμισης των εγκαταστάσεών τους για την αποκλειστική παραγωγή LSFO, γεγονός που, τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα, θα επιφέρει την αφθονία του HSFO στην παγκόσμια αγορά.
Ο κίνδυνος για τη λειτουργία και την κύρια μηχανή του πλοίου
Το άρθρο της PGT αναφέρει επίσης τους κινδύνους που ενέχει η αλλαγή των καυσίμων των πλοίων, αναφέροντας ότι πολλοί πλοιοκτήτες δεν είναι έτοιμοι να αντιμετωπίσουν τα τεχνικά προβλήματα που ενδέχεται να προκύψουν. Το LSFO αποτελεί προϊόν ανάμειξης αποσταγμάτων, κάτι που το καθιστά ιδιαίτερα απρόβλεπτο. Κάθε διαφορετική παρτίδα LSFO μπορεί να έχει εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά και η χρήση του σε ένα πλοίο μπορεί να επιφέρει τεχνικά προβλήματα ή ακόμα και να καταστρέψει τη μηχανή του, ανέφερε η PGT.
Αν και οι απόψεις σχετικά με τη χρήση scrubbers στη ναυτιλία διίστανται, εντούτοις φαίνεται πως, τουλάχιστον μεσοπρόθεσμα, τα scrubbers θα συνεχίσουν να χρησιμοποιούνται από τους μεταφορείς. Τα πλέον αδιαμφισβήτητα πλεονεκτήματα των scrubbers είναι η πλήρης συμμόρφωση με το IMO 2020 sulphur cap, καθώς και η εξοικονόμηση χρημάτων για τους πλοιοκτήτες.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Ασταμάτητη είναι η πίεση της ΗΠΑ κατά του νέου ρυθμιστικού πλαισίου του IMO, Net-Zero Framework, η ψήφιση του οποίου βρίσκεται στο τελικό στάδιο, με…
Ένα υπηρεσιακό σκάφος που μετέφερε μέλη του πληρώματος για να επιβιβαστούν σε δεξαμενόπλοιο ανατράπηκε στα ανοιχτά της Μοζαμβίκης στις 16 Οκτωβρίου. Σύμφωνα με πληροφορίες,…
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού δημοσίευσε την Ενδιάμεση Έκθεση επί της Κλαδικής Έρευνας στην Ακτοπλοΐα, η οποία ξεκίνησε τον Απρίλιο του 2025. Η Ενδιάμεση Έκθεση παρουσιάζει…
Η πρώτη πτήση της αεροπορικής εταιρίας China Southern Airlines από το Πεκίνο προσγειώθηκε χθες, Πέμπτη, στο διεθνές αεροδρόμιο Hamad International Airport στη Ντόχα σηματοδοτώντας…
Ανάπτυξη 2,1% καταγράφηκε πέρυσι στην ελληνική οικονομία, έναντι αύξησης του ΑΕΠ κατά 2,3% που είχε ανακοινωθεί στην πρώτη εκτίμηση τον Μάρτιο 2025. Με το…
Άκρως αισιόδοξος για τις προοπτικές της αγοράς πετρελαίου εμφανίζεται ο OPEC, εν μέσω ανησυχιών από διεθνείς οργανισμούς και αναλυτές για υπερπροσφορά αργού το 2026.…
Η Ρωσία προειδοποίησε στις 16 Οκτωβρίου ότι οι νέες κυρώσεις του Ηνωμένου Βασιλείου κατά των ρωσικών πετρελαϊκών κολοσσών Rosneft και Lukoil επηρεάζουν τις αγορές…
Χαμόγελα επικρατούν στον λιμένα του Λος Άντζελες, παρά την αβεβαιότητα ένεκα του εμπορικού πολέμου ΗΠΑ-Κίνας. Σύμφωνα με ανακοίνωση της Αρχής του λιμένα, το γ΄…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ