
Τα λιμάνια-μέλη του World Ports Climate Action Program (WPCAP) ανακοίνωσαν την απόφασή τους να καταπολεμήσουν τις επιπτώσεις της παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής. Σε τηλεδιάσκεψη που πραγματοποιήθηκε στις 11 Ιουνίου, οι εκτελεστικοί διευθυντές των έντεκα λιμανιών που συμμετέχουν στο εν λόγω πρόγραμμα συζήτησαν πιθανές από κοινού λύσεις για την αντιμετώπιση του φαινομένου της υπερθέρμανσης του πλανήτη.
Το WPCAP ξεκίνησε ως πρωτοβουλία τον Σεπτέμβριο του 2018 από τη Λιμενική Αρχή του Ρότερνταμ. Οι υπόλοιποι εταίροι που συμμετέχουν πλέον ενεργά σε αυτή την πρωτοβουλία είναι τα λιμάνια του Long Beach, του Λος Άντζελες, της Νέας Υόρκης, του Βανκούβερ, της Αμβέρσας, της Βαρκελώνης, του Γκέτεμποργκ, της Χάβρης και το λιμάνι της Γιοκοχάμα.
Κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης συμφωνήθηκαν τα εξής:
• Η βελτιστοποίηση της ταχύτητας και του σχεδιασμού των δρομολογίων, καθώς και ο χρόνος απόκρισης των λιμανιών, αποτελούν σημαντικά ζητήματα και χρειάζονται βελτίωση. Για την επίτευξη των εν λόγω στόχων, η WPCAP θα αναζητήσει τη βοήθεια της Global Industry Alliance του IMO (GIA).
• Η δημιουργία τριών συνεργειών για την προώθηση φιλικών προς το περιβάλλον καυσίμων, εξειδικευμένων σε δεξαμενόπλοια, εμπορευματοκιβώτια και κρουαζιερόπλοια. Η ομάδα εργασίας επί του θέματος θα παρουσιάσει συγκεκριμένες προτάσεις σε περίπου τρεις μήνες από τώρα και τα επενδυτικά σχέδια θα έχουν ετοιμαστεί έως τις αρχές του 2021.
• Η τρίτη συμφωνία αφορά τα εναλλακτικά καύσιμα, ένα ακόμα περίπλοκο ζήτημα, καθώς τα καύσιμα του μέλλοντος στον τομέα των θαλάσσιων μεταφορών δεν έχουν ακόμη καθιερωθεί. Γι’ αυτόν τον λόγο, συμφωνήθηκε να διευκολυνθεί η έναρξη πιλοτικών έργων το 2021 για νέα βιώσιμα καύσιμα πλοίων χαμηλών εκπομπών άνθρακα στα λιμάνια-μέλη του WPCAP.
• Οι γενικοί διευθυντές των λιμανιών συμφώνησαν να συνεργαστούν με εταιρείες εξοπλισμού διαχείρισης φορτίων για την ανάπτυξη νέων εξοπλισμών και την ανταλλαγή πληροφοριών. Έγινε επίσης έκκληση για μεγαλύτερη συμμετοχή των διαχειριστών τερματικών σταθμών στο WPCAP.
Φωτό: Andrés López Maldonado/Unspash
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η λήξη της σχολικής χρονιάς στη Γαλλία κινδυνεύει σήμερα, Παρασκευή 4 Ιουλίου, να συνδυαστεί με την ταλαιπωρία όσων επέλεξαν να ταξιδέψουν για τις διακοπές…
Η αξιοποίηση μη επανδρωμένων σκαφών επιφανείας (Uncrewed Surface Vessels – USVs) και τηλεχειριζόμενων υποβρύχιων οχημάτων (Remotely Operated Vehicles – ROVs) ανοίγει νέους ορίζοντες στην…
Καθώς οι ανησυχίες για την επέκταση του «σκιώδους» στόλου εντείνονται σε διεθνές επίπεδο, το Βερολίνο σκληραίνει τη στάση του απέναντι στα δεξαμενόπλοια που διέρχονται…
Έντονη κατεγράφη η δραστηριότητα των Ελλήνων πλοιοκτητών στις παραγγελίες πλοίων την περασμένη εβδομάδα, με τέσσερις εταιρείες να βρίσκονται στο επίκεντρο. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Το Βιετνάμ αναμένεται να αγοράσει 50 αεροσκάφη Boeing, αξίας $8 δισ., σύμφωνα με δημοσίευμα του Politico, το οποίο επικαλείται κοινό σχέδιο δήλωσης. Η χώρα…
Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι «έτοιμη να συνάψει μία συμφωνία» με τις ΗΠΑ για τους δασμούς, δήλωσε η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ…
Σε μια πρωτοβουλία-ορόσημο για την αποανθρακοποίηση των θαλάσσιων μεταφορών προχωρά η νορβηγική ναυτιλιακή εταιρεία Amon Maritime. Σύμφωνα με σχετική ανάρτηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,…
Η DryDel Shipping προέβη στην ανακοίνωση μιας επιτυχημένης επενδυτικής κίνησης. Πιο συγκεκριμένα, η εταιρεία συμφερόντων του κ. Κώστα Δελαπόρτα ολοκλήρωσε μια επικερδή πώληση στον…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ