
«Οικονομικά ισορροπημένη, νομικά στέρεη και αποδεκτή λύση» για τη διασφάλιση της λειτουργίας και την περαιτέρω ανάπτυξη των κοιτασμάτων του Πρίνου αναζητούν τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Περιβάλλοντος και Ενέργειας, που έχουν ήδη ξεκινήσει σχετικές συζητήσεις με την Energean, η οποία εκμεταλλεύεται τα κοιτάσματα, ανέφεραν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ αρμόδιες πηγές, που έχουν γνώση αυτών των συζητήσεων.
Οι διαβουλεύσεις, πρόσθεσαν, θα ενταθούν το επόμενο διάστημα, καθώς η εκμετάλλευση των κοιτασμάτων του Πρίνου βρίσκεται σε οριακό σημείο εξαιτίας της πανδημίας και των επιπτώσεων στη ζήτηση και στις τιμές του αργού. Μεταξύ των εναλλακτικών λύσεων που εξετάζονται είναι και η χρήση του Προσωρινού Πλαισίου Κρατικών Ενισχύσεων της Κομισιόν, που τέθηκε σε ισχύ στις 19 Μαρτίου ‒εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού‒ και παρέχει αυξημένη ευελιξία. Το ύψος, η δομή και ο μηχανισμός ενδεχόμενης χρηματοδότησης με κρατικά κεφάλαια ή εγγυήσεις θα πρέπει να είναι αποδεκτά κατά βάση από το υπουργείο Οικονομικών, που θα έχει τον τελευταίο λόγο.
Η κυβέρνηση έχει δηλώσει επίσημα ότι επιθυμεί και ήδη εργάζεται για την εξεύρεση βιώσιμης λύσης για τη διατήρηση όχι μόνο της εκμετάλλευσης και της λειτουργίας του υφιστάμενου κοιτάσματος του Πρίνου, αλλά και της περαιτέρω ανάπτυξής του, αναγνωρίζοντας τη σημασία της παραχώρησης για την τοπική οικονομία στην περιοχή της Καβάλας και ευρύτερα. Σύμφωνα με τα σχετικά στοιχεία, από το 2008 μέχρι σήμερα έχουν επενδυθεί πάνω από 450 εκατ. ευρώ, ενώ η συνεισφορά της παραχώρησης στην τοπική κοινωνία εκτιμάται σε περίπου 165 εκατ. ευρώ και στην εθνική οικονομία (από όλες τις συναφείς δραστηριότητες) σε περίπου 340 εκατ. ευρώ.
Επιπροσθέτως, η παραχωρησιούχος εταιρεία Energean Oil & Gas λαμβάνει ενεργά μέρος στο πρόγραμμα έρευνας και εκμετάλλευσης υδρογονανθράκων της χώρας, καθώς συμμετέχει στις κοινοπραξίες που έχουν αναλάβει τις έρευνες σε περιοχές της Δυτικής Ελλάδας, όπως τα Ιωάννινα, η Αιτωλοακαρνανία, ο Πατραϊκός Κόλπος, ενώ έχει αναλάβει και την εκμετάλλευση του κοιτάσματος στο Κατάκολο.
Πηγή: Κ. Βουτσαδάκης/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
O Ευρωπαϊκός Οργανισμός Θαλάσσιων Λιμένων (ESPO), μέσω ανακοίνωσής του, προτρέπει την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη-μέλη να καταρτίσουν ένα ισχυρό όργανο χρηματοδότησης αναφορικά με…
Το EMMYS Yacht Show επιστρέφει στον Πόρο από τις 7 έως τις 10 Μαΐου 2026, με ανανεωμένο όραμα και έμφαση στη σύγχρονη εμπειρία θαλάσσιου…
Ο βορειοκορεάτης ηγέτης Κιμ Γιονγκ Ουν διαβεβαίωσε τον επικεφαλής της ρωσικής διπλωματίας Sergey Lavrov για την «άνευ όρων» υποστήριξή του στη Ρωσία στον συνεχιζόμενο…
Το τελευταίο διάστημα παρατηρείται κύμα επιθέσεων σε εμπορικά πλοία ένεκα της γεωπολιτικής έντασης που επικρατεί κυρίως στη Μέση Ανατολή. Μάλιστα, σε αρκετές περιπτώσεις, οι…
Η προκαταρκτική έρευνα της Υπηρεσίας Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (AAIB) για το αεροπορικό δυστύχημα της Air India, που κόστισε τη ζωή σε 260 ανθρώπους, καταδεικνύει…
Αύξηση 0,8% σημείωσε η δύναμη του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο του 2025 σε σύγκριση με την αντίστοιχη δύναμη του Μαΐου 2024, έναντι αύξησης…
Ο Σύνδεσμος Μεσιτών Ναυτιλιακών Συμβάσεων (HSA), ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την επετειακή διοργάνωση του Pireas 2025, τιμώντας τα 50 χρόνια από την ίδρυση του…
Η Seaven Tanker & Dry Management Inc. ανακοινώνει την απόκτηση του 20ού πλοίου του στόλου της με ελληνική σημαία, επιβεβαιώνοντας έμπρακτα τη δέσμευσή της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ