
Τα κράτη της Ασίας θέτουν σε ισχύ τα πλάνα τους για την έρευνα και την ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων. Το τελευταίο διάστημα, οι τεχνολογίες αυτόνομων πλοίων βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος πολλών χωρών, μεταξύ των οποίων η Κίνα, η Ιαπωνία και ορισμένα σκανδιναβικά κράτη. Ωστόσο, στο παιχνίδι φαίνεται πως έχει μπει τελευταία και η Νότια Κορέα, με την κυβέρνηση στη Σεούλ να επιστρατεύει μια κυβερνητική ομάδα εργασίας για την ανάπτυξη και την καθιέρωση τεχνολογιών αυτόνομων πλοίων στην παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά.
Η ομάδα εργασίας της Σεούλ αποτελεί προϊόν συνεργασίας του Υπουργείου Εμπορίου, του Υπουργείου Βιομηχανιών και Ενέργειας και του Υπουργείου Θαλάσσης και Αλιείας της Νότιας Κορέας. H ομάδα αυτή θα πραγματοποιήσει τις σχετικές έρευνες στο κρατικό ινστιτούτο Korea Research Institute of Ships & Ocean Engineering στη μητρόπολη Daejeon της Νότιας Κορέας, όπου κάποτε βρίσκονταν τα κεντρικά γραφεία του κορεατικού νηολογίου. Το ποσό που θα δαπανηθεί για την ανάπτυξη και τις δοκιμές των τεχνολογιών αυτόνομων πλοίων ανέρχεται στα $132 εκατ., ενώ το διάστημα που θα έχει στη διάθεσή της η ομάδα εργασίας είναι τα έξι έτη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας έχουν ήδη θέσει σε ισχύ τα δικά τους projects σχετικά με την ανάπτυξη αυτόνομων πλοίων, γεγονός που δίνει σημαντικό προβάδισμα στη Νότια Κορέα στον αγώνα για την πρωτοπορία ανάπτυξης των εν λόγω τεχνολογιών.
Η δραστηριοποίηση της Ασίας στον τομέα των αυτόνομων πλοίων συμπίπτει χρονικά με την αναστολή του πιο σημαντικού project αυτόνομου πλοίου της Ευρώπης. Το εν λόγω project έχει αναλάβει η νορβηγική εταιρεία Yara International, η οποία ανακοίνωσε πρόσφατα την αναστολή της ανάπτυξης του αυτόνομου πλοίου της «Yara Birkeland», λόγω της πανδημίας του Covid-19. Η εταιρεία δεν έχει προβεί σε νέα ενημέρωση σχετικά με την ημερομηνία ολοκλήρωσης του project.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η οικογένεια του αείμνηστου Κωνσταντίνου Ι. Λύρα προέβη σε δύο σημαντικές δωρεές προς τον Δήμο Οινουσσών. Συγκεκριμένα, οι δωρητές διαθέτουν δύο ακίνητα σε κεντρικά…
Την ευκαιρία να συμμετάσχει στην 83η συνεδρίαση της Marine Environment Protection Committee (MEPC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (IMO), είχε η Ελληνική Ένωση Προστασίας Θαλασσίου Περιβάλλοντος…
Το Κίεβο είναι έτοιμο να υπογράψει συμφωνία για τα ορυκτά με την Ουάσινγκον και αυτό ενδέχεται να γίνει αργότερα σήμερα, σύμφωνα με πηγές. «Νομίζω…
Το φράγμα των 6.500 πλοίων έσπασε ο στόλος των containerships, με τη μεταφορική του ικανότητα να ξεπερνά τα 31,1 εκατ. TEUs. Tην ίδια ώρα,…
Με την εστίαση του Ντόναλντ Τραμπ στα ορυκτά καύσιμα, και δη στο πετρέλαιο, οι κολοσσοί ενέργειας των ΗΠΑ δρομολογούν νέες επενδύσεις διεθνούς κλίμακας. Ειδικότερα,…
Η πρόωση υποβοηθούμενη από τον άνεμο, σε συνδυασμό με 100% βιοκαύσιμο, μειώνει σημαντικά το ανθρακικό αποτύπωμα. Χάρη στην εφαρμογή αυτών των τεχνολογιών αιχμής, το…
Η εποχικότητα συχνά επιδρά ποικιλοτρόπως στις επιδόσεις της ναυλαγοράς των bulk carriers. Ειδικότερα, το διάστημα Απριλίου-Μαΐου συνιστά μια μεταβατική περίοδο για την αγορά, η…
Πτώση 12% στις τιμές βασικών εμπορευμάτων το 2025 και ένα επιπλέον 5% για το 2026 βλέπει η Παγκόσμια Τράπεζα εν μέσω εξασθένησης της οικονομικής…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ