
Τη χειρότερη ύφεση στην ιστορία τους αντιμετωπίζουν οι χώρες του Περσικού Κόλπου, σύμφωνα με έκθεση του Ινστιτούτου Διεθνών Οικονομικών (Institute of International Finance – IIF), καθώς οι οικονομίες των έξι χωρών αναμένεται να συρρικνωθούν κατά 4,4% φέτος, όπως αναφέρεται σε άρθρο του Euronews.
Σύμφωνα με το IIF, ο κλάδος της πετρελαϊκής βιομηχανίας θα πληγεί περισσότερο στην καίριας σημασίας περιοχή του Κόλπου, με τις οικονομίες των χωρών να έχουν σαφή εξαγωγικό χαρακτήρα με επίκεντρο τον μαύρο χρυσό.
Ο Δρ Ιωάννης Σφακιανάκης, επικεφαλής οικονομολόγος του Ερευνητικού Κέντρου του Κόλπου στη Σαουδική Αραβία και επιστημονικός συνεργάτης του Πανεπιστήμιου του Κέιμπριτζ, σχολίασε το πώς η τρέχουσα κατάσταση λειτουργεί αφενός ως πρόκληση και αφετέρου ως ευκαιρία για την παγκόσμια βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου.
«Οι εταιρείες πετρελαίου πρέπει να συγχωνευτούν, και θα συγχωνευτούν, και ο βαθμός στον οποίο αυτό θα συμβεί θα εξαρτηθεί από τη ζήτηση. Είναι η ώρα οι πετρελαϊκές εταιρείες να κάνουν τους ισολογισμούς τους πιο υγιείς, να πάρουν τα αναγκαία μέτρα μείωσης του κόστους και να εξορθολογιστούν. Οι μεγάλες εταιρείες θα πρέπει να απορροφήσουν τις μικρότερες εταιρείες», ανέφερε ο Δρ Ιωάννης Σφακιανάκης.
Συγκεκριμένα, για την περιοχή των χωρών του Συμβουλίου Συνεργασίας του Κόλπου, ο Δρ Ιωάννης Σφακιανάκης πιστεύει ότι τώρα είναι η κατάλληλη στιγμή για τις εταιρείες να «κόψουν το λίπος».
Η Κεντρική Τράπεζα των ΗΑΕ, για να αντισταθμίσει τον αντίκτυπο της παγκόσμιας πανδημίας, ανακοίνωσε πρόσφατα κίνητρα ύψους 13 δισ. δολαρίων για τη στήριξη του τραπεζικού και του εταιρικού τομέα.
Ο οίκος αξιολόγησης S&P πιστεύει ότι η «δημοσιονομική στήριξη» του Άμπου Ντάμπι θα είναι αρκετή για να απαλλάξουν το εμιράτο από τον οικονομικό αντίκτυπο του Covid-19 και την πτώση των τιμών του πετρελαίου.
«Κανείς δεν είναι πραγματικά ασφαλής, αλλά υπάρχουν ορισμένες χώρες, όπως τα ΗΑΕ, που είναι σε καλύτερη θέση για να ξεπεράσουν την κρίση», λέει ο Δρ Ιωάννης Σφακιανάκης. «Τα ΗΑΕ έχουν λάβει μέτρα, από την έναρξη της κρίσης, πολύ περισσότερα από τις χώρες της G20 και τις περισσότερες χώρες του ΟΟΣΑ. Σχεδιάζουν με ακρίβεια πώς μπορούν να αναδιαμορφώσουν τη χώρα τους και το μέλλον της οικονομίας τους».
Από την άλλη, τα μέτρα που έλαβε η Σαουδική Αραβία, για να αντισταθμιστεί ο οικονομικός αντίκτυπος του Covid-19 και οι διακυμάνσεις των τιμών του πετρελαίου, περιλαμβάνουν τριπλασιασμό του ΦΠΑ και εισροή πάνω από $13 δισ. στο τραπεζικό σύστημα.
«Κατά τη διάρκεια της κρίσης του 2015-2016, η Σαουδική Αραβία διέθετε αποθεματικά περίπου $724 δισ. Αυτή η κρίση βρίσκει τη Σαουδική Αραβία με περίπου $465 δισ., επομένως είναι μια διαφορετική κατάσταση», δήλωσε ο Δρ Ιωάννης Σφακιανάκης για τη μεγαλύτερη οικονομία του Κόλπου.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Μία νέα αεροπορική σύνδεση μεταξύ του Los Angeles International Airport (LAX) και της Αθήνας (ATH), εγκαινίασε η Norse Atlantic διευρύνοντας το υπερατλαντικό δίκτυό της.…
Με βραδύ ρυθμό έχει εκκινήσει το 2025 για τις εξαγωγές θερμικού άνθρακα της Ινδονησίας, καθώς η ζήτηση από την Κίνα και την Ινδία ‒τους…
Θετικές διαφαίνονται οι ενδείξεις για τις εξαγωγές σόγιας της Βραζιλίας προς την Κίνα, καθώς η τελευταία προέβη σε άρση ορισμένων πρότερων μέτρων. Συγκεκριμένα, το…
Οι αμερικανικές εξαγωγές LNG συνεχίζουν να σκαρφαλώνουν σε νέα υψηλά. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη ανάρτηση της Kpler στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι αμερικανικές εξαγωγές…
Με την ενσωμάτωση συστοιχιών μπαταριών υψηλής ισχύος, το νέο φεριμπότ της Scandlines αποτελεί ένα ακόμα παράδειγμα πλοίου μηδενικών εκπομπών. Το πλοίο, σχεδιασμένο εξαρχής για…
Επιβραδύνθηκε σημαντικά ο ρυθμός ανόδου του πληθωρισμού τον Απρίλιο εφέτος, καθώς αυξήθηκε 2%, από 2,4% τον Μάρτιο και έναντι αύξησης 3,1% που σημειώθηκε επίσης…
Στην πρώτη γραμμή των τεχνολογικών εξελίξεων βρίσκεται για μία ακόμα φορά η ναυπηγική βιομηχανία της Νότιας Κορέας, καθώς η κυβέρνηση της χώρας προανήγγειλε την…
Σε ασφυκτικό κλοιό για τις αποστολές χάλυβα της Κίνας φαίνεται να εξελίσσεται το «κύμα» προστατευτισμού που πλήττει την παγκόσμια οικονομία μετά την κλιμάκωση του…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ