
Οι εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων έχουν καταγράψει μειώσεις στη μεταφορική ικανότητα των πλοίων που διαχειρίζονται για τα προγραμματισμένα ταξίδια το Q3 στις τακτικές γραμμές του Ειρηνικού Ωκεανού και Ασίας-Ευρώπης. Παράλληλα, οι ναύλοι στον κλάδο παρουσιάζουν σημαντική άνοδο, σύμφωνα με την εταιρεία ανάλυσης και δεδομένων Sea-Intelligence.
«Κατά την τρέχουσα εβδομάδα παρατηρείται μείωση της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων των containerships λίγο παραπάνω από 4 εκατ. TEUs», αναφέρει ο διευθύνων σύμβουλος της Sea-Intelligence, Alan Murphy.
Η Ocean Alliance (Cosco, OOCL, Evergreen, CMA CGM) έχει μέχρι στιγμής ανακοινώσει μειώσεις κατά 1-4% της μεταφορικής ικανότητας των πλοίων της για τις τακτικές γραμμές Ασίας-Ευρώπης, ενώ οι αντίστοιχες μειώσεις για την 2Μ (Maersk, MSC) και The Alliance (Hapag Lloyd, Yang Ming, One) κυμαίνονται μεταξύ 20-25% για αμφότερες τις συμμαχίες. Όσον αφορά τις τακτικές γραμμές του Ειρηνικού Ωκεανού, οι μειώσεις στη μεταφορική ικανότητα των πλοίων της Ocean Alliance κυμαίνονται μεταξύ 2-5%, 3-10% για την 2Μ και 9-15% για την The Alliance.
«Οι τιμές των ναύλων ενισχύονται επίσης περαιτέρω στις τακτικές γραμμές του Ειρηνικού και της Ασίας-Ευρώπης, με τους ναύλους της τακτικής γραμμής Ασίας-Δυτικής Ακτής ΗΠΑ να αυξάνονται κατά 102% και αυτούς της Ασίας-Ανατολικής Ακτής ΗΠΑ κατά 22% μετά τους
χαμηλούς ναύλους με το πέρας του Νέου Κινεζικού Έτους», δήλωσε ο κ. Murphy. Οι ναύλοι των containerships στις τακτικές γραμμές Ασίας-Ευρώπης έχουν ομοίως σημειώσει αυξήσεις μετά το πέρας της κινεζικής Πρωτοχρονιάς, με τις γραμμές Ασίας-Βόρειας Ευρώπης και Ασίας-Μεσογείου να καταγράφουν αυξήσεις κατά 21% και 13% αντίστοιχα, πρόσθεσε ο ίδιος.
Φωτό: Tom Fisk/Pexels
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Για πρώτη φορά φέτος, η αμερικανική κεντρική τράπεζα (Fed) μείωσε σήμερα τα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσεις, στο εύρος του 4% έως 4,25%, διατηρώντας…
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Σεπτεμβρίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο αγγλικό τεύχος των…
Τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των κινεζικών ναυπηγείων, έναντι των υπολοίπων, τόσο στην Ασία όσο και σε κάθε άλλη γωνιά του πλανήτη είναι δεδομένα. Μάλιστα, με…
Μια νέα καινοτομία υψηλής τεχνολογικής σημασίας για τους στόλους μεταφοράς υγραερίου εγκρίθηκε πρόσφατα από τον Lloyd’s Register (LR) στην HD Hyundai Heavy Industries (HHI)…
QatarEnergy και Samsung C&T’s Engineering & Construction Group (Samsung C&T) υπέγραψαν συμφωνία για την κατασκευή ενός μεγάλης κλίμακας φωτοβολταϊκού πάρκου στο Dukhan, 80 χλμ.…
Ο American Bureau of Shipping (ABS) δημοσίευσε πρόσφατα τη δεύτερη έκδοση της μελέτης «Emerging Battery Technologies in the Maritime Industry». Σε αυτήν προσφέρεται μια…
Υπό τη «σκιά» των επιπτώσεων των αμερικανικών δασμών στην οικονομία του Καναδά, η Οτάβα φαίνεται να έχει θέσει σε πρώτο πλάνο την ανάπτυξη έργων…
Χωρίς φρένο προχωρά, όπως όλα δείχνουν, η παραγωγή του αμερικανικού καλαμποκιού το τρέχον έτος. Ειδικότερα, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η φετινή σοδειά θα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ