
Ο αντίκτυπος του Covid-19 στις λιμενικές δραστηριότητες του Ηνωμένου Βασιλείου παρουσιάστηκε σε ανάλυση της Βρετανικής Ένωσης Λιμένων (BPA) και της Port Centric Logistics Partners Ltd (PCLP).
Οι αριθμοί που δημοσιεύτηκαν πρόσφατα από την BPA δεν καταδεικνύουν το πλήρες εύρος των πτωτικών τάσεων ένεκα του κορονοϊού. Ωστόσο, τα οικονομικά δεδομένα της BPA για το πρώτο τρίμηνο του 2020 φανερώνουν ότι τα δύσκολα έχουν πια περάσει. Παρ’ όλα αυτά, το γεγονός ότι το ΑΕΠ της Βρετανίας έχει μειωθεί κατά 2% το α΄ τρίμηνο του 2020 ‒η μεγαλύτερη πτώση από το Q4 του 2008‒ σηματοδοτεί ότι οι προοπτικές για τους κλάδους παραγωγής της Βρετανίας είναι μάλλον αποθαρρυντικές.
Με την κυβέρνηση να κάνει σχέδια για ομαλή επιστροφή της οικονομίας του Ηνωμένου Βασιλείου στην κανονικότητα, τα πράγματα μοιάζουν να είναι περισσότερο ευοίωνα. Οι λιμένες αποτελούν σημαντικό άμεσο και έμμεσο «εργοδότη» για τις τοπικές κοινωνίες και οποιαδήποτε αναταραχή στη λειτουργία τους μπορεί να προκαλέσει σημαντικά οικονομικά προβλήματα, σημειώνει στην ανακοίνωσή της η BPA. Εντούτοις, τα απρόσκοπτα μέτρα ελέγχου που έχουν σχεδιαστεί για να περιορίσουν μελλοντικά κρούσματα στα λιμάνια, όπως οι ενδεχόμενοι νέοι κανόνες καραντίνας, είναι βέβαιο ότι θα επιβραδύνουν την οικονομική ανάκαμψη του Ηνωμένου Βασιλείου.
«Το Q1 του τρέχοντος έτους σημειώθηκαν σημαντικές μειώσεις στην παραγωγή και στις κατασκευές. Παράλληλα, η κατανάλωση των νοικοκυριών μειώθηκε κατά 1,7% τους πρώτους τρεις μήνες. Αυτό θα έχει σημαντικά αρνητικές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις και στα λιμάνια του Ηνωμένου Βασιλείου, με ιδιαίτερη επιβράδυνση να καταγράφουν οι εισαγωγές σε εμπορευματοκιβώτια. Ωστόσο, η ζήτηση καταναλωτικών αγαθών θα πρέπει σύντομα να αποκατασταθεί, καθώς ο τομέας λιανικής ανοίγει εκ νέου σύμφωνα με τις κατευθυντήριες γραμμές κοινωνικής αποστασιοποίησης», δήλωσε ο Richard Ballantyne, διευθύνων σύμβουλος της BPA.
Όσον αφορά τη διακίνηση εμπορευμάτων ενέργειας στα βρετανικά λιμάνια, και αυτή έχει πληγεί λόγω της πτώσης της ζήτησης ελέω του lockdown. Η εγχώρια παραγωγή αργού πετρελαίου μειώθηκε κατά 5,4% το α΄ τρίμηνο του 2020. Τέλος, οι εισαγωγές άνθρακα συνέχισαν την καθοδική τους πορεία, φτάνοντας τους 1,1 εκατ. τόνους, μείωση κατά 60% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2019.
Φωτό: Matt Blythe/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Εν μέσω έντονης οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας, το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών κατέγραψε αξιοσημείωτη επιτάχυνση στις αρχές του 2025, βάσει πρόσφατης έκθεσης του Παγκόσμιου Οργανισμού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ