
H Κίνα αναμένεται να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στη χρήση του εγχώρια παραγόμενου άνθρακα, επιβάλλοντας μέτρα περιορισμού των εισαγωγών, ξεκινώντας από τις εξαγωγές της Αυστραλίας, αναφέρουν traders και αναλυτές.
Η κίνηση αυτή από πλευράς Πεκίνου αναμφίβολα θα αυξήσει τις εντάσεις μεταξύ των δύο χωρών. Ήδη η Κίνα έχει επιβάλει δασμούς στις εισαγωγές χοιρινού και κριθαριού από την Αυστραλία. Η Καμπέρα κατηγορεί το Πεκίνο για την προέλευση και την εξάπλωση του Covid-19 και κάνουν λόγο για ελλιπή πληροφόρηση από τις κινεζικές αρχές, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την έντονη αντίδραση της κινεζικής πλευράς.
Δημοσίευμα των Financial Times σημειώνει ότι η κρατική ρυθμιστική επιτροπή της Κίνας, National Development and Reform Commission (NDRC), είχε προτείνει σε πέντε μεγάλες κρατικές εταιρείες κοινής ωφελείας να μην αγοράσουν θερμικό άνθρακα από την Αυστραλία.
Αναλυτές της Wood Mackenzie τονίζουν ότι ακόμη παραμένει άγνωστο το πόσο αυστηρά θα είναι τα μέτρα και πόσο θα διαρκέσουν.
Το 2019, η Κίνα εισήγαγε περίπου 50 εκατ. τόνους αυστραλιανού θερμικού άνθρακα και 43 εκατ. τόνους μεταλλουργικού άνθρακα, που χρησιμοποιείται για την παραγωγή χάλυβα και δύσκολα εξορύσσεται εγχώρια. Η Ινδονησία εξήγαγε 147 εκατ. τόνους άνθρακα στην Κίνα.
Ο κ. Dave Sharma, Αυστραλιανός βουλευτής και πρώην διπλωμάτης, ανέφερε στους Financial Τimes ότι το εμπόριο άνθρακα από τη χώρα είναι προστατευμένο έναντι πολιτικών κινδύνων. «Η αγορά άνθρακα είναι παγκόσμια και η Αυστραλία αποτελεί έναν αξιόλογο προμηθευτή για έναν σημαντικό αριθμό χωρών, κυρίως λόγω αξιοπιστίας και της ποιότητας του άνθρακα», πρόσθεσε.
Περιοδικά οι κινεζικές αρχές επιβάλλουν μέτρα για τον περιορισμό των εισαγωγών άνθρακα, με το Πεκίνο να επιχειρεί να διατηρεί τις εγχώριες τιμές σε ένα εύρος $70-80/τόνο.
Κύκλοι της αγοράς σημειώνουν ότι το Πεκίνο προσβλέπει να περιορίσει φέτος τις εισαγωγές άνθρακα στους 280 εκατ. τόνους, ο ίδιος αριθμός με το 2019. Κατά τους πρώτους τέσσερις μήνες του 2020, οι κινεζικές εισαγωγές άνθρακα έχουν αυξηθεί κατά 27% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι, στους 127 εκατ. τόνους.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ