
Το παγοθραυστικό LNG carrier «Christophe de Margerie», το οποίο διαχειρίζεται η SCF Group, ολοκλήρωσε πρόσφατα τον διάπλου του από το Βόρειο Πέρασμα με προορισμό την Κίνα, μεταφέροντας φορτίο LNG για το Yamal LNG project.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της SCF Group, αυτή είναι η πρώτη φορά που ένα πλοίο μεγάλης χωρητικότητας καταφέρνει να διασχίσει το Βόρειο Πέρασμα τον Μάιο, οπότε το επίπεδο των πάγων στο ανατολικό κομμάτι του περάσματος είναι τέτοιο, που δεν επιτρέπει τα ταξίδια. Παραδοσιακά, η πλεύση στο ανατολικό κομμάτι του περάσματος ξεκινά τον Ιούλιο. Το ταξίδι από το λιμάνι Sabetta προς το ακρωτήρι Dezhnev διήρκεσε 12 ημέρες και για την ολοκλήρωσή του το «Christophe de Margerie» κάλυψε απόσταση 2.563 ναυτικών μιλίων, με ταχύτητα που κρίθηκε ασφαλής δεδομένων των συνθηκών.
Κατά το ταξίδι του μέσα από το Βόρειο Πέρασμα, το «Christophe de Margerie» συνοδεύτηκε από το πυρηνικό παγοθραυστικό «Yamal» της Atomflot. Το πλοίο διέσχισε με επιτυχία τα πιο δύσκολα τμήματα του περάσματος με τη βοήθεια του «Yamal».


«Εδώ και χρόνια, η SCF Group αναλαμβάνει σταδιακά όλο και δυσκολότερα projects μεταφοράς στις αρκτικές θάλασσες σε συνεργασία με την Atomflot, ρωσικές εταιρείες ενέργειας και τμήματα R&D. Η εταιρεία έχει αποκτήσει μοναδική εμπειρία όσον αφορά την ασφαλή διαχείριση πλοίων μεγάλης χωρητικότητας, που προορίζονται για τα δυσμενή περιβάλλοντα του Βόρειου Περάσματος. Η εκτενής προετοιμασία μάς έχει επιτρέψει να κάνουμε το επόμενο βήμα και να πραγματοποιήσουμε με ασφάλεια αυτό το μοναδικό ταξίδι, σε πλήρη συμφωνία με τη βασική αρχή της SCF «πρώτα η ασφάλεια», δήλωσε ο Sergey Frank, πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Sovcomflot.
«Αυτό το επιτυχημένο ταξίδι διαμέσου του Βόρειου Περάσματος, τον Μάιο, μας επιτρέπει να έλθουμε ένα βήμα πιο κοντά στην αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων της Βόρειου Περάσματος ως οδού για τη μεταφορά εμπορευμάτων», δήλωσε ο Igor Tonkovidov, πρόεδρος και γενικός διευθυντής της Sovcomflot.
Το ταξίδι παρείχε εκτενείς πληροφορίες σχετικά με τις συνθήκες πάγου στο ανατολικό τμήμα του Βόρειου Περάσματος, επιτρέποντας τον συντονισμό μεταξύ του «Christophe de Margerie» και του συνοδευτικού παγοθραυστικού «Yamal» υπό ακραίες συνθήκες. Αυτό θα αποδειχθεί πολύτιμο για τον σχεδιασμό λύσεων μεταφοράς για μελλοντικά ενεργειακά projects στην Αρκτική και θα μπορούσε να συμβάλει στην επιτάχυνση της μελλοντικής αύξησης της διακίνησης φορτίων από το Βόρειο Πέρασμα», δήλωσε ο Sergey Gen, πλοίαρχος του «Christophe de Margerie».
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών





Ο Ντ. Τραμπ διατάσσει «πλήρη και απόλυτο αποκλεισμό» των δεξαμενόπλοιων που κινούνται προς και από τη Βενεζουέλα. Ο Ντόναλντ Τραμπ διεμήνυσε χθες Τρίτη ότι…

Σε μια σημαντική κίνηση ανανέωσης του στόλου της, η Hapag-Lloyd υπέγραψε συμβόλαιο με τα κινεζικά ναυπηγεία CIMC Raffles για τη ναυπήγηση οκτώ νέων πλοίων…

Η τεχνολογία των ηλεκτροχημικών κυψελών καυσίμου υδρογόνου μεγάλης ισχύος εξελίσσεται σε καθοριστικό μοχλό του πράσινου μετασχηματισμού της ναυτιλίας, επιτρέποντας εγκαταστάσεις επιπέδου μεγαβάτ σε ποντοπόρα…

Αλλαγή σκυτάλης στην ηγεσία της European Shipowners | ECSA, καθώς ο Mikki Koskinen από τη Φινλανδία εξελέγη νέος Πρόεδρος, με τον Νικόλα Βενιάμη να…

Σημαντικές αλλαγές στο μείγμα των φορτίων που μεταφέρουν τα Capesize καταγράφονται τα τελευταία χρόνια. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Drewry, ενώ οι όγκοι φορτίων που…

Την υπογραφή σύμβασης προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας, διάρκειας 21 ετών, με την Google ανακοίνωσε η TotalEnergies, δεσμευόμενη για την παροχή ενός TWh ανανεώσιμης ενέργειας προς…

Η τεχνολογία πλήρους ηλεκτροκίνησης πλοίων, βασισμένη σε συστήματα αποθήκευσης ενέργειας μεγάλης κλίμακας και ηλεκτρική πρόωση υψηλής ισχύος, πέρασε σε νέα ιστορική φάση στις 14…

Την πρώτη ετήσια πτώση από το 2020 καταγράφουν οι παγκόσμιες διά θαλάσσης αποστολές θερμικού άνθρακα, με τον συνολικό όγκο να διαμορφώνεται στους 945 εκατ.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ