
Τα futures του πετρελαίου κινήθηκαν σταθεροποιητικά τη Δευτέρα, καθώς οι αυξανόμενες εντάσεις ΗΠΑ–Κίνας επηρέασαν το επενδυτικό κλίμα, ωστόσο οι τιμές βρήκαν στήριξη από τις αναφορές ότι OPEC και Ρωσία βρίσκονται κοντά σε συμφωνία που επεκτείνει τη μείωση της παραγωγής.
Το Brent futures LCOc1 αυξήθηκε κατά 48 λεπτά, ή 1,3%, στα $38,32/βαρέλι, ενώ το αμερικανικό αργό CLc1 τελούσε υπό διαπραγμάτευση στα $35,44/βαρέλι.
Η Αλγερία, η οποία ασκεί την εκ περιτροπής προεδρία του OPEC, πρότεινε τη διεξαγωγή συνάντησης της συμμαχίας των χωρών του OPEC+ στις 4 Ιουνίου αντί για τις 9-10 Ιουνίου.
Τα αποθέματα στο Cushing της Οκλαχόμα μειώθηκαν στα 54,3 εκατ. βαρέλια την εβδομάδα έως τις 29 Μαΐου, ανέφεραν οι έμποροι, επικαλούμενοι έκθεση της Genscape. Σήμερα, Τετάρτη 3 Ιουνίου, η τιμή του πετρελαίου ξεπέρασε τα 40 δολάρια το βαρέλι για πρώτη φορά από τον Μάρτιο, χάρη στα χαμηλότερα αποθέματα στις ΗΠΑ, τις προσδοκίες ότι η συμμαχία ΟΠΕΚ+ θα διατηρήσει τις μειώσεις στην παραγωγή καθώς και στις ενδείξεις για ανάκαμψη της ζήτησης από την κρίση του κορονοϊού.
«Οι τιμές του πετρελαίου έχουν ενισχυθεί σε επίπεδα όπου το κλείσιμο δεν έχει πλέον νόημα και θα πρέπει πραγματικά να ενθαρρυνθούν οι παραγωγοί να αποκαταστήσουν γρήγορα την παραγωγή», σύμφωνα με έκθεση της Bank of America Global Research.
Ωστόσο, οι επενδυτές έχουν γίνει πιο προσεκτικοί, αφού η Κίνα προειδοποίησε για αντίποινα σε σχέση με τις κινήσεις των ΗΠΑ για το Χονγκ Κονγκ.
«Η πιθανότητα αυξημένων εντάσεων ενέχει κίνδυνο για το πρόσφατο ράλι στις τιμές του πετρελαίου», δήλωσε αναλυτής της BNP Paribas.
Οι οικονομικές ανησυχίες και τα ερωτηματικά σχετικά με την ανάκαμψη της ζήτησης καυσίμων επηρέασαν επίσης το μέλλον του πετρελαίου. Τα στοιχεία από τον κλάδο της μεταποίησης έδειξαν ότι τα ασιατικά και τα ευρωπαϊκά εργοστάσια πασχίζουν να διατηρήσουν την παραγωγή τους καθώς τα lockdown που επιβλήθηκαν από τις κυβερνήσεις μετριάζουν τη ζήτηση.
Φωτό: Keri Jackson/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Εν μέσω έντονης οικονομικής και γεωπολιτικής αβεβαιότητας, το παγκόσμιο εμπόριο αγαθών κατέγραψε αξιοσημείωτη επιτάχυνση στις αρχές του 2025, βάσει πρόσφατης έκθεσης του Παγκόσμιου Οργανισμού…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ