
H παγκόσμια οικονομία θα κληθεί να αντιμετωπίσει απώλειες έως και $82 τρισ. τα επόμενα πέντε έτη εξαιτίας της πανδημίας, όπως προκύπτει από τα ευρήματα έρευνας που πραγματοποιήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Cambridge.
Oι εκτιμήσεις αυτές βασίζονται στα στοιχεία για το ΑΕΠ το 2019, το οποίο για τις 19 μεγαλύτερες οικονομίες του κόσμου ανήλθε σε $69,2 τρισ. Γίνεται αντιληπτό επομένως ότι, εάν οι εκτιμήσεις αυτές επιβεβαιωθούν, πρόκειται για ένα μεγάλο πλήγμα για την παγκόσμια οικονομία.
Το Centre for Risk Studies του Cambridge Judge Business School, το οποίο πραγματοποίησε την έρευνα, κατέληξε σε ένα εύρος ενδεχομένων για τις πιθανές οικονομικές ζημίες: το πιο αισιόδοξο κάνει λόγο για απώλειες $3,3 τρισ. τα επόμενα πέντε έτη, με την προϋπόθεση ότι θα επέλθει σύντομα ανάκαμψη, ενώ με βάση το απαισιόδοξο σενάριο οι απώλειες για την παγκόσμια οικονομία θα αγγίξουν τα $82 τρισ. στην περίπτωση μιας μακράς ύφεσης.
Παρακάτω παρουσιάζονται οι πιθανές ζημίες για τις οικονομίες των ΗΠΑ, Ηνωμένου Βασιλείου και Κίνας στο πλέον αισιόδοξο και απαισιόδοξο σενάριο.
ΗΠΑ: Αισιόδοξο σενάριο: $550 δισ. (0,4% του ΑΕΠ). Απαισιόδοξο σενάριο: $19,9 τρισ. (13,6% του ΑΕΠ).
ΗΒ: Αισιόδοξο σενάριο: $96 δισ. (0,46% του ΑΕΠ). Απαισιόδοξο σενάριο: $2,5 τρισ. (16,8% του ΑΕΠ).
Κίνα: Αισιόδοξο σενάριο: $1 τρισ. (0,9% του ΑΕΠ). Απαισιόδοξο σενάριο: $19 τρισ. (16,5% του ΑΕΠ).
Η ερευνητική ομάδα ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται για προβλέψεις αλλά για εκτιμήσεις, που βασίζονται σε διαφορετικά σενάρια, ανάλογα με την πορεία της παγκόσμιας οικονομίας τα επόμενα πέντε έτη.
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Απώλειες κατέγραψε η ναυλαγορά των LNG carriers την περασμένη εβδομάδα, με τους ναύλους να υποχωρούν ελαφρά. Σύμφωνα με έκθεση της ναυλομεσιτικής Fearnleys, το κόστος…
«Ανοιχτή πληγή» αποτελεί η δασμολογική πολιτική των ΗΠΑ (και) για την παγκόσμια αγορά πετροχημικών, η οποία προσπαθεί ακόμη να ανακάμψει από τους σκοπέλους των…
Στον «πυρετό» της ανάπτυξης λιμενικών υποδομών της ασιατικής υποηπείρου εντάσσεται πλέον και το Μπανγκλαντές, με το πλάνο της χώρας για τη δημιουργία λιμένα βαθέων…
Ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία αποανθρακοποίησης του κλάδου της κρουαζιέρας κατεγράφη πρόσφατα στα ναυπηγεία της ιταλικής Fincantieri. Συγκεκριμένα, βάσει σχετικής ανάρτησης στα μέσα κοινωνικής…
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ