
Πέραν των σημαντικών στρεβλώσεων που παρατηρούνται στην ζήτηση για bulkers, η συσσωρευμένη υπερπροσφορά των τελευταίων ετών αποτελεί ένα ακόμα σημείο προβληματισμού για τη ναυλαγορά, όπως σημειώνει η BIMCO.
Από αρχές του έτους έως τις 19 Μαΐου, ο στόλος των bulkers αυξήθηκε κατά 1,6%, στα 891,5 εκατ. dwt. Η ΒIMCO εκτιμά ότι ο στόλος θα αυξηθεί φέτος κατά 3% και επιπλέον 39,3 εκατ. dwt θα εισέλθουν στην αγορά κατά το εναπομείναν χρονικό διάστημα έως το τέλος του έτους.
Η πανδημία επηρέασε σε σημαντικό βαθμό και τις διαλύσεις, καθώς τα διαλυτήρια στη Νότια Ασία, που συγκεντρώνουν τον μεγάλο όγκο των διαλύσεων πλοίων, παρέμειναν για αρκετό καιρό κλειστά προς τον περιορισμό εξάπλωσης του ιού. Είναι χαρακτηριστικό ότι μόλις ένα πλοίο μεταφοράς ξηρού φορτίου στάλθηκε προς διάλυση τον Απρίλιο. Πρόκειται για ένα πλοίο 28 ετών και μεταφορικής ικανότητας 268.132 dwt. Ωστόσο, η χαλάρωση των μέτρων έφερε επιπλέον τρεις διαλύσεις bulkers μέχρι στιγμής τον Μάιο. Από αρχές του έτους, συνολικά 5,4 εκατ. dwt έχουν εξέλθει της αγοράς λόγω διάλυσης.
Η BIMCO εξηγεί ότι, λόγω των δυσοίωνων προβλέψεων για ανάταση της ναυλαγοράς των dry, οι εκτιμήσεις της για τις διαλύσεις bulk carriers αναθεωρούνται από τα 12 εκατ. dwt στα 14 εκατ. dwt.
Από την άλλη, οι παραγγελίες για νεότευκτα bulkers τον Απρίλιο ανήλθαν σε 2,7 εκατ. dwt, με τις συνολικές παραγγελίες από αρχές του έτους να αγγίζουν τα 4,8 εκατ. dwt, καταγράφοντας βέβαια ετήσια μείωση 56% από τις παραγγελίες των 11 εκατ. dwt το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.
Η BIMCO επισημαίνει ότι η ανακοίνωση της Vale για τη διακοπή της χρήσης VLOCs πλοίων ουσιαστικά σημαίνει και το τέλος των πλοίων αυτών, καθώς ήδη πολλά από αυτά είναι μεγάλα σε ηλικία.
Με βάση την υπερπροσφορά πλοίων που είχε δημιουργηθεί τα προηγούμενα χρόνια, οι εκτιμήσεις της BIMCO ήδη έκαναν λόγο για ναύλους σε επίπεδα που δεν επιφέρουν κέρδη για τους πλοιοκτήτες. Γίνεται αντιληπτό ότι το σοκ της πανδημίας στη ζήτηση θα επιδεινώσει περαιτέρω την κατάσταση της ναυλαγοράς.
Φωτό: Andrey_Lesya/Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε πλήρη επαναφορά της λειτουργίας του λιμανιού της Ραφήνας προχώρησαν οι αρχές, καθώς σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας, οι κατάπλοι των επιβατηγών-οχηματαγωγών…
Η πυρκαγιά που μαίνεται αυτή τη στιγμή στην περιοχή της Ραφήνας έχει προκαλέσει ήδη σοβαρά προβλήματα. Η Αστυνομία προχώρησε σε διακοπή της κυκλοφορίας των…
Η ελληνική ναυτιλία εξακολουθεί να αποδεικνύει πως αποτελεί αέναο υποστηρικτή της ελληνικής κοινωνίας. Υπό αυτό το πρίσμα, την Τετάρτη 2 Ιουλίου σε μια εμβληματική…
Ο Ιρανός πρόεδρος Μασούντ Πεζεσκιάν έδωσε στις 2 Ιουλίου την τελική του έγκριση σε νόμο που αναστέλλει τη συνεργασία με τον Διεθνή Οργανισμό Ατομικής…
Την Τρίτη 1η Ιουλίου 2025 πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια της ανακαινισμένης αίθουσας τοκετών του Γ.Ν.A Αλεξάνδρα και η τελετή ονοματοδοσίας Αίθουσα Τοκετών «Μαριλένας Λασκαρίδη». Η…
Ο κινέζος υπουργός Εξωτερικών Ουάνγκ Γι προειδοποίησε εναντίον των κινδύνων μιας «αντιπαράθεσης», σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου του που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα, τη…
Άνοδο κατέγραψαν οι εξαγωγές πετρελαίου και καυσίμων της Βενεζουέλας τον Ιούνιο, καθώς η Κίνα αποτέλεσε «σανίδα σωτηρίας» για τα φορτία του Καράκας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα…
Καθώς το ενδιαφέρον κορυφαίων οικονομιών παγκοσμίως επικεντρώνεται ολοένα και περισσότερο στις πολικές περιοχές του πλανήτη, η ζήτηση για προηγμένα παγοθραυστικά παρουσιάζει σημαντική άνοδο. Στο…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ