
Όπως τα περισσότερα λιμάνια σε όλο τον κόσμο, έτσι και αυτό της Αμβέρσας, το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, ανακοίνωσε ότι ο συνολικός όγκος των φορτίων που δέχτηκε τον Απρίλιο υπέστη σημαντική μείωση λόγω του κορονοϊού. Η μείωση του Απριλίου ουσιαστικά αντιστάθμισε την αύξηση της διακίνησης της τάξεως του 4% που βίωσε το λιμάνι εντός του πρώτου τριμήνου του 2020.
Σχετικά με τις εκτιμήσεις για το εγγύς μέλλον, το λιμάνι της Αμβέρσας κατέστησε σαφές ότι οι συνέπειες των blank sailings θα συνεχίσουν να επηρεάζουν αρνητικά τον όγκο φορτίων που θα καταφτάνει στο λιμάνι για το υπόλοιπο του Q2. Παρ’ όλα αυτά, η ανακοίνωση των αποτελεσμάτων για τον Απρίλιο έδειξε αύξηση των άδειων εμπορευματοκιβωτίων με προορισμό την Κίνα, γεγονός που ίσως μεταφράζεται σε άνθηση της κινεζικής παραγωγής.
Όσον αφορά τον κλάδο του breakbulk, το λιμάνι της Αμβέρσας κατέγραψε πτώση σχεδόν 16% στη διακίνηση των φορτίων χάλυβα τον Απρίλιο και 30% για το 2020 (μέχρι στιγμής) στο σύνολό του, ως φυσικό επακόλουθο της πανδημίας.
Ομοίως οι στρεβλώσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία είχαν ως αποτέλεσμα την πτώση του όγκου των Ro-Ro κατά περισσότερο από 16% για την περίοδο Ιανουαρίου-Απριλίου. Το λιμάνι απέδωσε τη σημαντική αυτή πτώση στη στασιμότητα της αγοράς μεταχειρισμένων οχημάτων.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ