
Η πρωτοβουλία Climate Bond Initiative (CBI), στόχος της οποίας είναι η έκδοση «πράσινων» ομολόγων για τη χρηματοδότηση projects ενάντια στην κλιματική αλλαγή, αποκλείει τα LNG Carriers από το εν λόγω σχήμα εξαιτίας του περιεχομένου GHG των φορτίων που μεταφέρουν.
Η απόφαση αυτή έφερε θύελλα αντιδράσεων από τη σύμπραξη SEA/LNG, η οποία προσβλέπει στην επιτάχυνση της υιοθέτησης του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου. Δεδομένου ότι τα LNG Carriers μεταφέρουν φυσικό αέριο, η CBI δεν τα συμπεριλαμβάνει στις επενδύσεις περιουσιακών στοιχείων που εκπέμπουν GHG, όπως άλλωστε έχει κάνει και για τα δεξαμενόπλοια, τα FPSOs, τα MODUs και τα PSVs.
Στην απόφασή της να αποκλείσει τα πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου, η CBI υπογράμμισε επίσης τα αυξανόμενα επίπεδα μεθανίου που αυτά εκπέμπουν. Το μεθάνιο αποτελεί ένα πολύ ισχυρότερο αέριο θερμοκηπίου σε σχέση με το CO2 και υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις για τις ποσότητες μεθανίου που εκπέμπουν στην ατμόσφαιρα τα LNG Carriers.
H CBI ενθαρρύνει, μέσω χρηματοδοτήσεων, τη χρήση εναλλακτικών μορφών ενέργειας για την πρόωση των πλοίων, όπως το υδρογόνο, τα ιστία, τα βιοκαύσιμα κ.ά. Η SEA/LNG σημειώνει ότι ο σχεδιασμός κινητήρων διπλού καυσίμου έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια και έχει μειώσει σημαντικά το ζήτημα της ολίσθησης μεθανίου.
Φωτό: Pixabay
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο ξενοδοχείο COLORS στην Αθήνα, το Πανεπιστήμιο Αιγαίου και το εργαστήριο Καινοτομίας και Διοίκησης Πληροφορίας (i4m Lab) παρουσίασαν…
Την οδύνη της για τις απώλειες ανθρώπινων ζωών μετά τις πρόσφατες επιθέσεις σε ελληνόκτητα πλοία στην Ερυθρά Θάλασσα εξέφρασε με δήλωσή της η πρόεδρος…
Το «φράγμα» των $4 τρισ. έσπασε πρόσφατα η κεφαλαιοποίηση του αμερικανικού τεχνολογικού κολοσσού Nvidia. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Anadolu, την Τετάρτη 9 Ιουλίου η…
Ένα καταφύγιο για τα πλοία του σκιώδους στόλου και την παράνομη μεταφορά του ρωσικού πετρελαίου αποδεικνύεται το νηολόγιο του Βανουάτου. Είναι ενδεικτικό ότι, σύμφωνα…
Το Glyfada Greek Maritime Golf Event επιστρέφει δυναμικά, συνεχίζοντας την επιτυχημένη πορεία του ως κορυφαία διοργάνωση που ενώνει τη ναυτιλιακή κοινότητα με τον κόσμο…
Την έκδοση ομολόγου στο Euronext Oslo Børs από σήμερα ανακοίνωσε η Contships Logistics Corp. με επικεφαλής τον κ. Νικόλα Πατέρα. Το ομόλογο με επιτόκιο…
Τον τελευταίο καιρό, η ναυτιλία βρίσκεται αντιμέτωπη με έναν νέο και σοβαρό κίνδυνο, την εκδήλωση ανεξέλεγκτων πυρκαγιών σε ηλεκτρικά οχήματα κατά τη θαλάσσια μεταφορά…
O Παναμάς διεγράφη και επίσημα από τη «μαύρη» λίστα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με ανακοίνωση της Πρεσβείας του Παναμά στην Ελλάδα. Ειδικότερα, η χώρα…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ