
Το Μπανγκλαντές εκτιμάται ότι θα διπλασιάσει τις εισαγωγές ορυκτών καυσίμων στους 32 εκατ. τόνους ισοδύναμου πετρελαίου (Mtoe) μεταξύ των ετών 2020-2030, αναφέρει σε πρόσφατο report της η Wood Mackenzie.
«Ενώ ο αυξανόμενος μέσος όρος ηλικίας των εργαζομένων στη χώρα, η αστικοποίηση και η αύξηση των εισοδημάτων ωθούν προς τα επάνω την εγχώρια ζήτηση, οι ανάγκες για ηλεκτρισμό από τις βιομηχανίες λιπασμάτων και κλωστοϋφαντουργίας θα οδηγήσουν κατά κύριο λόγο την αύξηση αυτή της ζήτησης για ενέργεια», αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Η συνολική ζήτηση για ενέργεια στο Μπανγκλαντές αναμένεται να αυξηθεί κατά 27%, στους 55 Mtoe, κατά την περίοδο 2020-2030. Ο κ. Prakash Sharma, Asia Pacific Head of Markets and Transitions της Wood Mackenzie, ανέφερε ότι, για την κάλυψη των ηλεκτροδοτικών αναγκών του Μπανγκλαντές, οι εισαγωγές άνθρακα και LNG είναι σημαντικές, καθώς η παραγωγή αερίου και άνθρακα στη χώρα βαίνουν μειούμενες. «Ο άνθρακας και το LNG θα αντιπροσωπεύσουν το μεγαλύτερο μέρος των αυξημένων εισαγωγών ορυκτών καυσίμων μεταξύ 2020 και 2030», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Sharma εκτιμά ότι, κατά το εν λόγω χρονικό διάστημα, η ζήτηση για άνθρακα θα υπερτετραπλασιαστεί στους 12 Mtoe, με την Αυστραλία και την Ινδονησία να αποτελούν τους κύριους προμηθευτές για την ασιατική χώρα. Ο ίδιος βέβαια αναγνωρίζει τις προσπάθειες του Μπανγκλαντές να ενισχύσει τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας στο ενεργειακό του μείγμα, παρά το γεγονός ότι ο στόχος της συμμετοχής των ΑΠΕ κατά 10% στην ηλεκτροπαραγωγή φέτος φαίνεται να μην επιτυγχάνεται.
«Αναμένουμε ότι από τις ΑΠΕ θα παραχθεί φέτος το 2% της συνολικής ηλεκτρικής ενέργειας, έως το 2030 το ποσοστό θα ανέλθει στο 6% και έως το 2040 θα φτάσει στο 16%», τόνισε.
Φωτό: PxHere
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ