
Η άνευ προηγουμένου κατάρρευση των τιμών του πετρελαίου τις τελευταίες εβδομάδες επηρέασε ορισμένες πετρελαϊκές εταιρείες περισσότερο από άλλες. Βραχυπρόθεσμα, ένας από τους μεγαλύτερους νικητές ήταν το Μεξικό, του οποίου η αμφιλεγόμενη στρατηγική αντιστάθμισης απέδωσε.
Η Alphatanker αναφέρει, ωστόσο, ότι ο κρατικός πετρελαϊκός γίγαντας, Pemex, παραμένει σε δυσάρεστη κατάσταση, καθώς το χρέος της εκτιμάται σε περισσότερα από 100 δισ. δολάρια ΗΠΑ, το υψηλότερο από όλες τις εταιρείες του κλάδου. Λαμβάνοντας υπόψη τις επικρατούσες
προσδοκίες, με τις τιμές του πετρελαίου να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα για μεγάλο χρονικό διάστημα, το λειτουργικό περιβάλλον της εταιρείας είναι πιθανό να επιδεινωθεί περαιτέρω.
Η Alphatanker αναφέρει ότι ακρογωνιαίος λίθος της προεκλογικής εκστρατείας του προέδρου του Μεξικού, Andrés López Obrador, ήταν η υπόσχεσή του να μειώσει την εξάρτηση της χώρας από τις εισαγωγές καυσίμων, διυλίζοντας περισσότερο από το αργό πετρέλαιο που εξορύσσεται στην κεντροαμερικανική χώρα.
Ο López Obrador έθεσε σε ισχύ φιλόδοξα σχέδια, ενισχύοντας με $16 δισ. τον κλάδο του μαύρου χρυσού και επανενεργοποιώντας την εθνική δραστηριότητα διύλισης με δύο νέα διυλιστήρια. Η κατασκευή του ενός είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει πέρυσι και να ολοκληρωθεί το 2024, αλλά πληροφορίες δείχνουν ότι το έργο έχει ήδη καθυστερήσει.
Επιπλέον, η κατασκευή του δεύτερου διυλιστηρίου φαίνεται να ναυαγεί και είναι απίθανο αν θα επανέλθει σε φάση υλοποίησης, εξαιτίας της κάκιστης τρέχουσας κατάστασης της Pemex.
Φωτό: Tannen Maury: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
«Ψήφο εμπιστοσύνης» στις αναπτυξιακές προοπτικές και τη δυναμική της Star Bulk, με επικεφαλής τον κ. Πέτρο Παππά, έδωσε πρόσφατα ο Νορβηγός κροίσος της ναυτιλίας…
Με ταχύτατους ρυθμούς βαίνει η επέκταση του στόλου containerships της Capital Maritime, με επικεφαλής τον κ. Ευάγγελο Μαρινάκη. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατων εκθέσεων των G.…
Tα λιμενικά τέλη των ΗΠΑ σε πλοία κινεζικής κατασκευής ή/και διαχείρισης, που θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από τις 14 Οκτωβρίου, φαίνεται πως προς το…
Μια παγκόσμια πρωτοτυπία έλαβε χώρα πρόσφατα στο χώρο των STS μεταφορών, καθώς η Hanwha Ocean, ολοκλήρωσε με επιτυχία την πρώτη στον κόσμο μεταφορά υγροποιημένου…
Μείωση 18,8% σημείωσε το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου της χώρας τον Αύγουστο εφέτος, καθώς η μείωση της αξίας των εισαγωγών υπερκέρασε κατά πολύ εκείνη…
Το λιμάνι του Ρότερνταμ, ένα από τα πλέον πολυσύχναστα εμπορικά κέντρα της Ευρώπης, γίνεται και πάλι πεδίο τεχνολογικής πρωτοπορίας. Η QTerminals Kramer Rotterdam (QTKR)…
Η στροφή της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς εναλλακτικά καύσιμα, όπως η μεθανόλη, δημιουργεί την ανάγκη για νέες τεχνολογικές λύσεις που θα συνδυάζουν ασφάλεια, αποδοτικότητα και…
Με τα ευρωπαϊκά διυλιστήρια να διανύουν τον Σεπτέμβριο την καθιερωμένη περίοδο συντηρήσεων, η Ινδία βρήκε «πάτημα» ώστε να αυξήσει κατακόρυφα τις εξαγωγές ντίζελ προς…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ