
Θύμα της πανδημίας φαίνεται πως είναι και η παγκόσμια εμπορική αλιεία, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία του Global Fishing Watch, η δραστηριότητα από τις αρχές του έτους έως και τα τέλη Απριλίου είναι μειωμένη κατά 1 εκατ. ώρες ή 6,5% σε σχέση με τα τελευταία δύο έτη.
Πιο συγκεκριμένα, ο παγκόσμιος στόλος αλιευτικών βρέθηκε στο νερό για 14,4 εκατ. ώρες το εν λόγω διάστημα έναντι 15,4 εκατ. ωρών το αντίστοιχο διάστημα του 2018 και του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΜΚΟ που καταγράφει την αλιευτική δραστηριότητα.
Η διακοπή ή η αναστολή της λειτουργίας πολλών εστιατορίων και ξενοδοχειακών μονάδων, που αποτελούν τη μεγάλη αγορά για τον κλάδο της αλιείας, αλλά και οι δυσκολίες πρόσβασης των αλιευτικών σκαφών σε απαραίτητες λιμενικές υπηρεσίες οδήγησαν σε μειωμένη ζήτηση και πτώση των τιμών, αναφέρουν αναλυτές του Global Fishing Watch.
Ένα μεγάλο ποσοστό της πτώσης οφείλεται στην Κίνα, καθώς, μετά το πέρας του Νέου Έτους και έως τις 25 Μαρτίου, η αλιευτική δραστηριότητα υποχώρησε κατά 40% από τον μέσο όρο των δύο προηγούμενων ετών το αντίστοιχο διάστημα (-1,2 εκατ. ώρες).
Ισπανία, Γαλλία, Πορτογαλία και Ιταλία είδαν την εν λόγω δραστηριότητα να εξασθενεί κατά παραπάνω από 50% για συναπτές εβδομάδες, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο, από τις αρχές του έτους έως τις 28 Απριλίου, παρατηρήθηκε μειωμένη αλιευτική δραστηριότητα κατά 100.000 ώρες ή 26%.
Η αλιεία αποτελεί ζωτικής σημασίας παραγωγικό κλάδο για πολλές χώρες, ωστόσο το lockdown που έχουν επιβάλει οι εθνικές κυβερνήσεις αυτόματα μεταφράζεται σε κλειστές αγορές, με έναν μεγάλο όγκο ψαριών να παραμένει απούλητος.
Φωτό: Deakin University/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Τα Ναυτικά Χρονικά παρουσιάζουν στο τεύχος Ιουνίου 2025 την επικαιρότητα στον χώρο της ναυτιλιακής, οικονομικής και πολιτικής ειδησεογραφίας. Πιο συγκεκριμένα, στο τεύχος των Ναυτικών Χρονικών…
Σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού για τη ναυτιλία, όπου οι πρακτικές για περιβαλλοντική βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζουν τα δεδομένα μέσω υιοθέτησης νέων τεχνολογιών, η ανάγκη για…
Οι αρχές του Ιράν δεν έκρυψαν τις «σοβαρές αμφιβολίες» τους για την πρόθεση του Ισραήλ να τηρήσει την κατάπαυση του πυρός, σε εφαρμογή από…
Εξ αφορμής της έναρξης ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, η BIMCO προχώρησε σε έκδοση έκθεσης αναφορικά με τις εκτιμώμενες ανακατατάξεις στην αγορά της…
Η Red Sea Gateway Terminal (RSGT) της Σαουδικής Αραβίας ανακοίνωσε τη στρατηγική επέκτασή της σε τερματικούς σταθμούς πολλαπλών χρήσεων (multi-purpose) σε τέσσερις υφιστάμενες στρατηγικές…
Απόφαση-ορόσημο για την ενίσχυση της προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων κοινοτήτων έλαβαν πρόσφατα οι Υπουργοί Περιβάλλοντος 15 ευρωπαϊκών κρατών. Στο πλαίσιο συνάντησης…
Πτώση καταγράφουν οι τιμές του πετρελαίου στις αρχές της τρέχουσας εβδομάδας, έπειτα από την κατακόρυφη άνοδο που πυροδότησε πρόσφατα η σύγκρουση Ισραήλ-Ιράν. Σύμφωνα με…
Σαν κεραυνός εν αιθρία «έπεσε» στις 25 Ιουνίου η είδηση ότι η Shell και η BP συμμετείχαν πρόσφατα σε συνομιλίες για συγχώνευση των δραστηριοτήτων…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ