
Θύμα της πανδημίας φαίνεται πως είναι και η παγκόσμια εμπορική αλιεία, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία του Global Fishing Watch, η δραστηριότητα από τις αρχές του έτους έως και τα τέλη Απριλίου είναι μειωμένη κατά 1 εκατ. ώρες ή 6,5% σε σχέση με τα τελευταία δύο έτη.
Πιο συγκεκριμένα, ο παγκόσμιος στόλος αλιευτικών βρέθηκε στο νερό για 14,4 εκατ. ώρες το εν λόγω διάστημα έναντι 15,4 εκατ. ωρών το αντίστοιχο διάστημα του 2018 και του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΜΚΟ που καταγράφει την αλιευτική δραστηριότητα.
Η διακοπή ή η αναστολή της λειτουργίας πολλών εστιατορίων και ξενοδοχειακών μονάδων, που αποτελούν τη μεγάλη αγορά για τον κλάδο της αλιείας, αλλά και οι δυσκολίες πρόσβασης των αλιευτικών σκαφών σε απαραίτητες λιμενικές υπηρεσίες οδήγησαν σε μειωμένη ζήτηση και πτώση των τιμών, αναφέρουν αναλυτές του Global Fishing Watch.
Ένα μεγάλο ποσοστό της πτώσης οφείλεται στην Κίνα, καθώς, μετά το πέρας του Νέου Έτους και έως τις 25 Μαρτίου, η αλιευτική δραστηριότητα υποχώρησε κατά 40% από τον μέσο όρο των δύο προηγούμενων ετών το αντίστοιχο διάστημα (-1,2 εκατ. ώρες).
Ισπανία, Γαλλία, Πορτογαλία και Ιταλία είδαν την εν λόγω δραστηριότητα να εξασθενεί κατά παραπάνω από 50% για συναπτές εβδομάδες, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο, από τις αρχές του έτους έως τις 28 Απριλίου, παρατηρήθηκε μειωμένη αλιευτική δραστηριότητα κατά 100.000 ώρες ή 26%.
Η αλιεία αποτελεί ζωτικής σημασίας παραγωγικό κλάδο για πολλές χώρες, ωστόσο το lockdown που έχουν επιβάλει οι εθνικές κυβερνήσεις αυτόματα μεταφράζεται σε κλειστές αγορές, με έναν μεγάλο όγκο ψαριών να παραμένει απούλητος.
Φωτό: Deakin University/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εικοσιτετράωρη πανελλαδική απεργία για την Τρίτη 14 Οκτωβρίου 2025 προκήρυξε η ΑΔΕΔΥ, αντιδρώντας στο νέο εργασιακό νομοσχέδιο. Η συγκέντρωση στην Αθήνα θα γίνει στις…
Η απεργία των λιμενεργατών στο λιμάνι του Ρότερνταμ, μετά το αίτημα τους για υψηλότερους μισθούς ανεστάλη προσωρινά σήμερα 13 Οκτωβρίου, μετά από νομικές ενέργειες,…
Ανάμεικτα είναι τα συναισθήματα που απορρέουν από την αναθεώρηση των προβλέψεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου (ΠΟΕ) για την ανάπτυξη του παγκόσμιου εμπορίου. Συγκεκριμένα, βάσει…
Η εμπορική διαμάχη μεταξύ της Κίνας και του αυστραλιανού μεταλλευτικού κολοσσού BHP, σε συνδυασμό με τις δασμολογικές τριβές που θολώνουν τις πωλήσεις των αμερικανικών…
Στον απόηχο της συμφωνίας κατάπαυσης πυρός στη Λωρίδα της Γάζας ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, τα βλέμματα της διεθνούς ναυτιλιακής κοινότητας στρέφονται στην…
Το σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας αναμένει με αγωνία τις αποφάσεις που θα ληφθούν το διάστημα 14-17 Οκτωβρίου στη συνεδρίαση της MEPC, αναφορικά με το…
Ως μοχλό ανάπτυξης που τροφοδοτεί το μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Λαυρίου, χαρακτήρισε ο Γιώργος Βακόνδιος, διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου…
Για το πρώτο της κλιματικά ουδέτερο ταξίδι με 100% προηγμένο βιοκαύσιμο ετοιμάζεται η νορβηγική εταιρεία Hurtigruten. Στις 29 Οκτωβρίου 2025, το υβριδικό πλοίο «MS…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ