
Θύμα της πανδημίας φαίνεται πως είναι και η παγκόσμια εμπορική αλιεία, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία του Global Fishing Watch, η δραστηριότητα από τις αρχές του έτους έως και τα τέλη Απριλίου είναι μειωμένη κατά 1 εκατ. ώρες ή 6,5% σε σχέση με τα τελευταία δύο έτη.
Πιο συγκεκριμένα, ο παγκόσμιος στόλος αλιευτικών βρέθηκε στο νερό για 14,4 εκατ. ώρες το εν λόγω διάστημα έναντι 15,4 εκατ. ωρών το αντίστοιχο διάστημα του 2018 και του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΜΚΟ που καταγράφει την αλιευτική δραστηριότητα.
Η διακοπή ή η αναστολή της λειτουργίας πολλών εστιατορίων και ξενοδοχειακών μονάδων, που αποτελούν τη μεγάλη αγορά για τον κλάδο της αλιείας, αλλά και οι δυσκολίες πρόσβασης των αλιευτικών σκαφών σε απαραίτητες λιμενικές υπηρεσίες οδήγησαν σε μειωμένη ζήτηση και πτώση των τιμών, αναφέρουν αναλυτές του Global Fishing Watch.
Ένα μεγάλο ποσοστό της πτώσης οφείλεται στην Κίνα, καθώς, μετά το πέρας του Νέου Έτους και έως τις 25 Μαρτίου, η αλιευτική δραστηριότητα υποχώρησε κατά 40% από τον μέσο όρο των δύο προηγούμενων ετών το αντίστοιχο διάστημα (-1,2 εκατ. ώρες).
Ισπανία, Γαλλία, Πορτογαλία και Ιταλία είδαν την εν λόγω δραστηριότητα να εξασθενεί κατά παραπάνω από 50% για συναπτές εβδομάδες, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο, από τις αρχές του έτους έως τις 28 Απριλίου, παρατηρήθηκε μειωμένη αλιευτική δραστηριότητα κατά 100.000 ώρες ή 26%.
Η αλιεία αποτελεί ζωτικής σημασίας παραγωγικό κλάδο για πολλές χώρες, ωστόσο το lockdown που έχουν επιβάλει οι εθνικές κυβερνήσεις αυτόματα μεταφράζεται σε κλειστές αγορές, με έναν μεγάλο όγκο ψαριών να παραμένει απούλητος.
Φωτό: Deakin University/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η πορεία της ναυτιλιακής βιομηχανίας προς την αποανθρακοποίηση συνιστά ένα από τα πλέον φλέγοντα ζητήματα που απασχολούν τη διεθνή ναυτιλιακή κοινότητα. Στο πλαίσιο αυτό,…
Τη σκυτάλη από τον πρόεδρο Τραμπ παίρνει το Μεξικό αναφορικά με την επιβολή δασμών, καθώς ανακοίνωσε δασμούς ύψους 50% στις εισαγωγές αυτοκινήτων από την…
Η επέκταση των δραστηριοτήτων της JERA σε διεθνές επίπεδο συνεχίζεται με ταχύτατους ρυθμούς, με τον ιαπωνικό κολοσσό ενέργειας να πραγματοποιεί νέα «στάση», αυτή τη…
Η σταθερότητα φαίνεται να αποτελεί το νέο status quo της ναυλαγοράς των LPG carriers, καθώς την περασμένη εβδομάδα δεν σημειώθηκαν μεταβολές στους spot ναύλους.…
Δεκατρείς είναι πλέον οι εβδομάδες διαδοχικών απωλειών για τη ναυλαγορά των containerships, με τους spot ναύλους σε κορυφαίες εμπορικές γραμμές να ακολουθούν αντίρροπες τάσεις…
Επίσκεψη στα Ναυπηγεία Ελευσίνας της ONEX πραγματοποίησε ο Υπουργός Εσωτερικών των ΗΠΑ, Doug Burgum, τον οποίο υποδέχθηκε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της…
Η Γαλλία βιώνει μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία της που ξεπερνά τα όρια της συνηθισμένης πολιτικής αστάθειας. Η πρόσφατη πτώση της κυβέρνησης Μπαϊρού, λόγω…
Καθώς οι κυρώσεις και οι δασμοί της Δύσης σε βάρος της Μόσχας «δίνουν και παίρνουν», η απροσδόκητη ευελιξία της Ρωσίας στην ανακατεύθυνση των εξαγωγών…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ