
Θύμα της πανδημίας φαίνεται πως είναι και η παγκόσμια εμπορική αλιεία, καθώς, σύμφωνα με στοιχεία του Global Fishing Watch, η δραστηριότητα από τις αρχές του έτους έως και τα τέλη Απριλίου είναι μειωμένη κατά 1 εκατ. ώρες ή 6,5% σε σχέση με τα τελευταία δύο έτη.
Πιο συγκεκριμένα, ο παγκόσμιος στόλος αλιευτικών βρέθηκε στο νερό για 14,4 εκατ. ώρες το εν λόγω διάστημα έναντι 15,4 εκατ. ωρών το αντίστοιχο διάστημα του 2018 και του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΜΚΟ που καταγράφει την αλιευτική δραστηριότητα.
Η διακοπή ή η αναστολή της λειτουργίας πολλών εστιατορίων και ξενοδοχειακών μονάδων, που αποτελούν τη μεγάλη αγορά για τον κλάδο της αλιείας, αλλά και οι δυσκολίες πρόσβασης των αλιευτικών σκαφών σε απαραίτητες λιμενικές υπηρεσίες οδήγησαν σε μειωμένη ζήτηση και πτώση των τιμών, αναφέρουν αναλυτές του Global Fishing Watch.
Ένα μεγάλο ποσοστό της πτώσης οφείλεται στην Κίνα, καθώς, μετά το πέρας του Νέου Έτους και έως τις 25 Μαρτίου, η αλιευτική δραστηριότητα υποχώρησε κατά 40% από τον μέσο όρο των δύο προηγούμενων ετών το αντίστοιχο διάστημα (-1,2 εκατ. ώρες).
Ισπανία, Γαλλία, Πορτογαλία και Ιταλία είδαν την εν λόγω δραστηριότητα να εξασθενεί κατά παραπάνω από 50% για συναπτές εβδομάδες, ενώ στο Ηνωμένο Βασίλειο, από τις αρχές του έτους έως τις 28 Απριλίου, παρατηρήθηκε μειωμένη αλιευτική δραστηριότητα κατά 100.000 ώρες ή 26%.
Η αλιεία αποτελεί ζωτικής σημασίας παραγωγικό κλάδο για πολλές χώρες, ωστόσο το lockdown που έχουν επιβάλει οι εθνικές κυβερνήσεις αυτόματα μεταφράζεται σε κλειστές αγορές, με έναν μεγάλο όγκο ψαριών να παραμένει απούλητος.
Φωτό: Deakin University/ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών






Κυκλοφόρησε η ετήσια ειδική έκδοση της Lloyd’s List με τις 100 προσωπικότητες και σημαντικούς παράγοντες που διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παγκόσμια ναυτιλία για το…

Ένα πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου σε λιμάνι της ουκρανικής επαρχίας της Οδησσού υπέστη ζημιές και τυλίχθηκε στις φλόγες μετά από ρωσική επίθεση που σημειώθηκε…

O Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν είχε σήμερα, Παρασκευή, συνάντηση με τον Ρώσο ομόλογό του Βλαντίμιρ Πούτιν στην πρωτεύουσα Ασκαμπάτ του Τουρκμενιτστάν στο περιθώριο…

Τη χρηματοδότηση της προμήθειας και εγκατάστασης του νέου συστήματος γεωεντοπισμού για όλες τις σιδηροδρομικές αμαξοστοιχίες αναλαμβάνει η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών. Σύμφωνα με ανακοίνωση του…

Αλλαγές στην ηγεσία του φορέα εκπροσώπησης των Ευρωπαίων Εφοπλιστών, της ECSA θα υπάρξουν από την 1η Ιανουαρίου 2026, με έντονο το ελληνικό «χρώμα». Συγκεκριμένα,…

Σε μία από τις σημαντικότερες κινήσεις εξωστρέφειας στην ιστορία της, η Sembcorp ανακοίνωσε την εξαγορά της αυστραλιανής Alinta Energy έναντι Enterprise $4,32 δισ., σύμφωνα…

Η ταχεία πρόοδος των ψηφιακών τεχνολογιών και της τηλεμετρίας εισάγει μια νέα εποχή για την κλάση πλοίων, ανοίγοντας τον δρόμο για πιο ασφαλείς, «έξυπνες»…

Ξεκινούν οι πληρωμές του Μεταφορικού Ισοδύναμου, συνολικού ύψους 22.160.000 ευρώ, για κατοίκους και επιχειρήσεις νησιών, μετά την ολοκλήρωση των προβλεπόμενων ελέγχων και την εκκαθάριση…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ