
To Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ ενώνει τις δυνάμεις του με την εταιρεία έρευνας και τεχνολογίας Darpa για την ανάπτυξη αυτόνομων, ρομποτικών πλοίων, που θα έρθουν να προστεθούν στον στόλο του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ.
Το εν λόγω φιλόδοξο project φέρει την ονομασία NOMARS (No Mariners Required Ship) και, εάν κριθεί επιτυχημένο, θα ανοίξει τον δρόμο για τη ναυπήγηση μη επανδρωμένων πλοίων που προορίζονται για πολεμικές επιχειρήσεις. Σκοπός του concept είναι η δημιουργία πολεμικών πλοίων που θα πραγματοποιούν τις επικίνδυνες αποστολές, διασφαλίζοντας έτσι την υγεία των πληρωμάτων.
Να σημειωθεί ότι το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ επιδιώκει παράλληλα να προσθέσει στον στόλο του δέκα μεγάλα USVs (Unmanned Surface Vessels), μήκους 200-300 ποδιών έκαστο, τα επόμενα πέντε χρόνια. Τα εν λόγω USVs ουσιαστικά θα λειτουργούν ως ανιχνευτές, θα προπορεύονται των αμερικανικών πολεμικών πλοίων για να εντοπίζουν διάφορες απειλές εγκαίρως, μεταφέροντας παράλληλα ένα μεγάλο φορτίο πυραύλων. Ιδανικά θα είναι αυτόνομα ή προαιρετικά επανδρωμένα με ένα ολιγομελές πλήρωμα.
Το NOMARS είναι ένα εντελώς διαφορετικό project από τα USVs, καθώς σκοπός του είναι η κατασκευή πλήρως αυτόνομων πλοίων. Ενώ τα USVs βασίζονται σε υπάρχοντες σχεδιασμούς πλοίων με ενσωματωμένο διαθέσιμο χώρο για πληρώματα, το NOMARS προσβλέπει σε μη επανδρωμένα πλοία από το μηδέν. Συνεπώς το από κοινού project του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ και της Darpa στοχεύει στην κατασκευή πλοίων πολύ μικρότερων σε σχέση με τα USVs, καθώς ουσιαστικά ο σχεδιασμός τους δεν θα περιλαμβάνει χώρους όπως η γέφυρα, οι αίθουσες αναψυχής, οι τουαλέτες, κ.λπ.
Υψηλόβαθμα στελέχη της Darpa παραδέχονται βέβαια ότι τα αυτόνομα αυτά πλοία, χωρίς την παραμικρή ανθρώπινη παρουσία, είναι αυτή τη στιγμή κάτι αδύνατο, ωστόσο άπαξ και καταστούν λειτουργικά θα πρόκειται για εξαιρετικής σημασίας περιουσιακά στοιχεία για το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ.
Φωτό: www.darpa.mil
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Εν μέσω ριζικών αλλαγών στο πεδίο των ανακυκλώσεων πλοίων, με την έναρξη της ισχύος της Σύμβασης του Χονγκ Κονγκ, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η δραστηριότητα…
Σοβαρό ένοπλο επεισόδιο σημειώθηκε στη νότια Ερυθρά Θάλασσα, όταν ομάδα ενόπλων που επέβαινε σε μικρά σκάφη εξαπέλυσε, σύμφωνα με πληροφορίες, επίθεση σε υπό ελληνικό…
Ιδιαίτερα μεγάλη «βουτιά» σημείωσαν οι ναύλοι των LPG carriers, και ειδικά εκείνοι των πλοίων μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Συγκεκριμένα, βάσει πρόσφατης έκθεσης της ναυλομεσιτικής Fearnleys,…
Τα ναυπηγεία Tsuneishi Shipbuilding της Ιαπωνίας αποφάσισαν να εξαγοράσουν όλες τις μετοχές του ναυπηγικού ομίλου Mitsui E&S Shipbuilding, ενώ αναμένεται να τον μετατρέψουν σε…
Στο πλαίσιο της στρατηγικής ενίσχυσης της παρουσίας της στην ευρωπαϊκή αγορά διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων, η νοτιοκορεατική HMM προανήγγειλε νέα σημαντική επένδυση στον λιμένα Algeciras της…
Η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), που εκπροσωπεί τη συντριπτική πλειοψηφία της παγκόσμιας βιομηχανίας κρουαζιέρας, ανακοίνωσε τη δέσμευσή της να συνεργαστεί με την ελληνική…
Συνέντευξη του Καπτ. Παναγιώτη Γιγή, Προέδρου της ΠΕΠΕΝ
Σε χαμηλά επίπεδα εξακολουθούν να κυμαίνονται οι ναύλοι των LNG carriers, με την προηγούμενη εβδομάδα να ολοκληρώνεται με τάσεις σταθερότητας. Ειδικότερα, βάσει πρόσφατης έκθεσης…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ