
To Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ ενώνει τις δυνάμεις του με την εταιρεία έρευνας και τεχνολογίας Darpa για την ανάπτυξη αυτόνομων, ρομποτικών πλοίων, που θα έρθουν να προστεθούν στον στόλο του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ.
Το εν λόγω φιλόδοξο project φέρει την ονομασία NOMARS (No Mariners Required Ship) και, εάν κριθεί επιτυχημένο, θα ανοίξει τον δρόμο για τη ναυπήγηση μη επανδρωμένων πλοίων που προορίζονται για πολεμικές επιχειρήσεις. Σκοπός του concept είναι η δημιουργία πολεμικών πλοίων που θα πραγματοποιούν τις επικίνδυνες αποστολές, διασφαλίζοντας έτσι την υγεία των πληρωμάτων.
Να σημειωθεί ότι το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ επιδιώκει παράλληλα να προσθέσει στον στόλο του δέκα μεγάλα USVs (Unmanned Surface Vessels), μήκους 200-300 ποδιών έκαστο, τα επόμενα πέντε χρόνια. Τα εν λόγω USVs ουσιαστικά θα λειτουργούν ως ανιχνευτές, θα προπορεύονται των αμερικανικών πολεμικών πλοίων για να εντοπίζουν διάφορες απειλές εγκαίρως, μεταφέροντας παράλληλα ένα μεγάλο φορτίο πυραύλων. Ιδανικά θα είναι αυτόνομα ή προαιρετικά επανδρωμένα με ένα ολιγομελές πλήρωμα.
Το NOMARS είναι ένα εντελώς διαφορετικό project από τα USVs, καθώς σκοπός του είναι η κατασκευή πλήρως αυτόνομων πλοίων. Ενώ τα USVs βασίζονται σε υπάρχοντες σχεδιασμούς πλοίων με ενσωματωμένο διαθέσιμο χώρο για πληρώματα, το NOMARS προσβλέπει σε μη επανδρωμένα πλοία από το μηδέν. Συνεπώς το από κοινού project του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ και της Darpa στοχεύει στην κατασκευή πλοίων πολύ μικρότερων σε σχέση με τα USVs, καθώς ουσιαστικά ο σχεδιασμός τους δεν θα περιλαμβάνει χώρους όπως η γέφυρα, οι αίθουσες αναψυχής, οι τουαλέτες, κ.λπ.
Υψηλόβαθμα στελέχη της Darpa παραδέχονται βέβαια ότι τα αυτόνομα αυτά πλοία, χωρίς την παραμικρή ανθρώπινη παρουσία, είναι αυτή τη στιγμή κάτι αδύνατο, ωστόσο άπαξ και καταστούν λειτουργικά θα πρόκειται για εξαιρετικής σημασίας περιουσιακά στοιχεία για το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ.
Φωτό: www.darpa.mil
ΝΧ
Συντακτική ομάδα Ναυτικών Χρονικών
Η Capital-Executive Ship Management Corp. ολοκλήρωσε με επιτυχία τη διαδικασία νηολόγησης του bulk carrier M/V «ARISTOMENIS» (Φ/Γ “ΑΡΙΣΤΟΜΕΝΗΣ”) στο ελληνικό νηολόγιο. Το M/V «ARISTOMENIS»…
Η Hellenic Seaplanes προσθαλασσώθηκε στο λιμάνι του Βόλου, ανοίγοντας ένα νέο κεφάλαιο στις θαλάσσιες αερομεταφορές. Το υδροπλάνο της εταιρείας προσέγγισε την κεντρική προβλήτα μπροστά…
Η τροπική καταιγίδα Ντάνας κατευθύνεται προς την ανατολική Κίνα σήμερα το πρωί, με την επαρχία Τζετζιάνγκ να ετοιμάζεται για την άφιξη του φαινομένου το…
Ένα ακόμη σοβαρό επεισόδιο εκτυλίχθηκε στην Ερυθρά Θάλασσα, 51 ναυτικά μίλια δυτικά της Al Hudaydah. Σύμφωνα με την UKMTO εμπορικό πλοίο δέχθηκε επίθεση από…
Οι αντάρτες Χούθι της Υεμένης ανακοίνωσαν ότι το ελληνόκτητο εμπορικό πλοίο «Magic Seas» που στοχοθέτησαν χθες, βυθίστηκε σήμερα στην Ερυθρά Θάλασσα. Οι αντάρτες ανέλαβαν…
Με ανακοίνωσή της η INTERCARGO καταδικάζει την πρόσφατη ένοπλη επίθεση εναντίον του ελληνόκτητου bulk carrier «Magic Seas» στις ακτές της Υεμένης. Το πλοίο φέρεται…
Η καινοτομία γύρω από τη μεταφορά υγροποιημένου διοξειδίου του άνθρακα (LCO₂) και συνθετικής μεθανόλης (e-methanol) εισέρχεται σε νέα εποχή, με την παρουσίαση του πρώτου…
Μια πρωτοποριακή τεχνολογία, που επιτρέπει την ανακύκλωση του αερίου BOG (Boil-Off Gas) από πλοία που καταναλώνουν υγροποιημένο φυσικό αέριο (LNG) κατά τη διάρκεια της…
Ναυτικά Χρονικά | Gratia Publications
Λεωφόρος Συγγρού 132, ΤΚ 11745, Αθήνα
Τ: +30 2109222501
E: info@gratia.gr
Ιδιοκτησία: Gratia Εκδοτική ΙΚΕ